لپ‌تاپ ظریف همه‌فن‌حریف تبدیل‌شدنی ایسوس Zenbook 14 Flip OLED با پردازنده رپتور لیک به‌روز شد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
مطالعه 6 دقیقه
لپ تاپ تبدیل شدنی Zenbook 14 Flip OLED
لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی سبک ۱۴ اینچی ایسوس Zenbook 14 Flip OLED با تجهیز به جدیدترین پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل در رویداد CES به‌روز شد.
تبلیغات

شرکت ایسوس در خلال رویداد CES 2023 لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی Zenbook 14 Flip OLED را به‌صورت رسمی و به‌عنوان جدیدترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی در سری ذن‌بوک فلیپ تبدیل‌شدنی مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل به‌همراه لپ‌تاپ Zenbook 14X بهبودیافته معرفی کرد.

لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک فلیپ ۱۴ OLED با پردازنده نسل ۱۳ اینتل

لپ‌تاپ ظریف و همه فن‌حریف تبدیل‌شدنی ایسوس ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED سطح جدیدی از عملکرد را در کلاس رقابتی خود ارائه می‌دهد که به‌واسطه‌ی پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل و گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe و حافظه ذخیره‌سازی تا یک ترابایت PCIe SSD و رم ۱۶ گیگی و باتری ۷۵ وات‌ساعتی با عمر طولانی ممکن شده است. برای سهولت ورودی و خروجی دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB 3.2 تایپ A و درگاه HDMI 2.1 (TMDS) در این دستگاه جمع‌وجور به‌صورت کاملاً مهندسی‌شده به‌چشم می‌خورد.

جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای توسط صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچی با پنل OLED و وضوح تصویر 2.8K و نسب تصویر ۱۶:۱۰ ارائه می‌شود که مهر تأیید شرکت PANTONE را دریافت کرده است؛ همچنین گزینه‌ی اختیاری قلم ASUS Pen 2.0 MPP 2.0 پیشِ‌روی خریدار قرار می‌گیرد.

لپ‌تاپ جمع‌وجور ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED ضخامت ۱۵/۹ میلی‌متری دارد و وزن آن به ۱٫۵ کیلوگرم می‌رسد و با توجه به قابلیت تبدیل‌شوندگی مجهز به لولاهای ۳۶۰ درجه با امکان قرارگیری درهر حالتی شده است. طراحی باسلیقه و متفکرانه‌ی این لپ‌تاپ شامل حسگر رنگ نور محیط نیز می‌شود که باعث می‌شود نمایشگر به‌صورت خودکار روشنایی و دمای رنگ را تنظیم کند و کاهش‌نور تطبیقی به حفظ طول عمر صفحه‌نمایش OLED کمک کند. افزون‌براین، دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره و بازکردن سریع لپ‌تاپ وجود دارد.

لپ تاپ تبدیل شدنی Zenbook 14 Flip OLED

کیبورد با اندازه کامل ASUS ErgoSense و تاچ‌پد موجود در لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ راحتی بی‌نظیری در تایپ‌کردن پیشکش می‌کند و ASUS NumberPad 2.0 انتخابی نیز ورود داده‌ها را به صورت لمسی به‌شدن آسان می‌کند.

ایسوس متعهد شده است که در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد؛ بنابراین، در تولید لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED از ۳۰ درصد از پلاستیک‌های بازیافتی مشتریان قبلی استفاده شده است با این حال ایسوس می‌گوید برای آزمایش دوام و مقاومت آن، لپ‌تاپ را با سخت‌ترین استاندارد MIL-STD-810 آزموده است که به‌عنوان استاندارد نظامی ایالات متحده شناخته می‌شود.

عملکرد

لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ ایسوس پردازنده نسل سیزدهمی اینتل دارد که درکنار گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe و حافظه رم سریع تا حدارکثر ۱۶ گیگابایت توان و عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند که در کلاس لپ‌تاپ‌های سبک رقیب خوبی به‌شمار می‌رود. حافظه ذخیره‌سازی فو‌ق‌سریع یک ترابایتی PCIe 4.0 x4 SSD نیز اطمینان حاصل می‌کند برای ذخیره‌ی فایل‌ها مشکلی ایجاد نشود. کاربران با استفاده از ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED می‌توانند هر کاری را درهر جایی، چه در دفتر یا در خانه و حتی در مسیر، به‌راحتی انجام دهند.

لپ تاپ تبدیل شدنی Zenbook 14 Flip OLED

باتری ۷۵ وات‌ساعتی به‌کار رفته در لپ‌تاپ تاشدنی ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED دارای قابلیت ASUS USB-C Easy Charge برای سهولت د امر شارژ کردن است و فناوری شارژ سریع موجود در آن نیز امکان می‌دهد فقط در ۴۹ دقیقه تا ۶۰ درصد باتری شارژ شود.

برای اتصالات نیز از جدیدترین دستگاه‌ها و لوازم جنبی باثبات کمک گرفته می‌شود. بنابراین، روی لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED ایسوس ۲ درگاه USB-C تاندربولت ۴ به‌همراه یک درگاه USB 3.2 نسل دوم Type-A به‌چشم می‌خورد و از سویی دیگر، درگاه HDMI 2.1 برای پشتیبانی از نمایشگر خارجی تعبیه شده است. علاوه‌براین، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز همچنان حضور دارد.

اتصال وایرلس Wi-Fi 6E در لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ اولِد با فناوری ASUS Wi-Fi Master Premium بهبود یافته است که شامل قابلیت WiFi SmartConnect در اپلیکیشن MyASUS می‌شود و امکان انتخاب بهترین منبع وای‌فای را به صورت خودکا فراهم می‌کند. بنابراین، لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ذن‌بوک ۱۴ فلیپ ایسوس بدون هیچ مشکلی و بسیار روان به بهترین سیگنال وای‌فای و هاتسپات موبایل شناخته‌شدده، متصل می‌شود. دیگر قابلیت اتصال وایرلس امکان توزیع پهنای باند براساس اولویت‌بندی کاربر به‌وسیله‌ی Task First است و کاربر با این قابلیت قادر خواهد بود براساس نیاز خود پهنای باند اینترنت را بین اپلیکیشن‌ها مطابق با اولویت، تقسیم کند.

نمایشگر

لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ اولد ایسوس همان‌طور که از اسمش می‌توان فهمید دارای پنل OLED با اندازه‌ی ۱۴ اینچ است که کیفیت 2.8K ارائه می‌کند و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن ۸۷ درصد محاسبه می‌شود. این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد که نسبتاً خوب خواهد بود. گواهی DisplayHDR True Black 500 حکایت از نمایش رنگ مشکی عمیق در این نمایشگر دارد و استاندارد صنعتی Pantone نیز رنگ‌های واقعی و پوشش ۱۰۰ درصدی از گستره رنگ DCI-P3 در نمایش فوق‌شفاف تصاویر را تأیید می‌کنند؛ بنابراین، کاربران به‌طورکلی می‌توانند با قابلیت‌های موجود در نمایشگر لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ اولِد از محتوای بصری شفاف و دقیق لذت ببرند. علاه‌براین، ایسوس می‌گوید این نمایشگر گواهی TÜV Rheinland برای مراقبت از سلامت بینایی دریافت کرده است.

قلم ASUS Pen 2.0

لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی ذن‌بوک ۱۴ فلیپ ایسوس برای دریافت محتوای خلاقانه‌ی بصری از قلم ASUS Pen 2.0 پشتیبانی می‌کند که قادر به تشخیص ۴۰۹۶ سطح فشار است و به‌همراه چهار نوک قابل‌تعویض ارائه می‌شود که میزان سختی انواع مداد را بازسازی می‌کند. این قلم از شارژ USB-C و میان‌برهای بلوتوث ازطریق دکمه‌ی اختصاصی پشتیبانی می‌کند.

طراحی

لپ‌تاپ ذن‌بوک فلیپ ۱۴ OLED ایسوس سبک‌وزن و همه‌کاره است که آن را به‌راحتی می‌توان با خود حمل کرد و هرکاری را با آن انجام داد. ضخامت کلی لپ‌تاپ ایسوس به ۱۵/۹ میلی‌متر می‌رسد و با این حال، دارای درگاه HDMI خواهد بود. وزن ۱٫۵ کیلوگرمی آن نیز حکایت از جمع‌وجور بودن آن دارد. لولای ۳۶۰ درجه قوی با مهندسی دقیق انعطاف لازم برای قرارگیری در هر حالتی را فراهم می‌کند. طراحی جدید و زیبا از طرح مونوگرام ایسوس بر روی درب استفاده می کند و لپ‌تاپ در دو رنگ چشم‌نواز آبی تیره و نقره‌ای دردسترس قرار خواهد گرفت.

طراحی متفکرانه با محوریت کاربر یکی از ویژگی‌های کلیدی لپ‌تاپ‌های ایسوس است و ذن‌بوک فلیپ ۱۴ OLED سال ۲۰۲۳ با ارجحیت دادن به این مهم در تلاش است تا تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای کاربر به‌ارمغان بیاورد. کیبورد با فناوری ASUS ErgoSense به‌گونه‌ای مهندسی شده است تا راحتی بی‌نظیری برای تایپ‌کردن پیشکش کند و با گام کلید به‌اندازه ۱۹٫۰۵ میلی‌متر، پیمایش ۱٫۴ میلی‌متری حس بهتری منتقل کند. از سویی دیگر، پوشش ضداثرانگشت و آبگریز تاچ‌پد آن نیز باعث می‌شود برای تمیزکردن آن مشکلی پیش نیاید.

حسگر رنگ نور محیط به لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ فلیپ ایسوس این اجازه را می‌دهد تا به‌صورت خودکار روشنایی و دمای رنگ نمایشگر را تنظیم کند تا بهترین تصویر را در هر موقعیت نوردهی به‌نمایش بگذارد. دوربین ASUS AiSense IR FHD نیز با کمک هوش مصنوعی ویژگی تشخیص حضور دارد که وظیفه‌ی ارائه‌ی نور تطبیقی را به‌دوش می‌کشد و درواقع، زمانی که دور شدن کاربر یا حتی برداشتن نگاه از نمایشگر برای مدتی را حس کند، به صورت خودکار نور نمایشگر را کاهش می‌دهد. این قابلیت همچنین، صحبت از ویژگی ASUS OLED Care را به‌میان می‌آورد که طول عمر نمایشگر را نیز افزایش می‌دهد.

دوربین مبتنی‌بر هوش مصنوعی این لپ‌تاپ همچنین، از فناوری کاهش نویز تحت عنوان ASUS 3D Noise Reduction پشتیبانی می‌کند که نویزهای بصری را در تماس‌های تصویری به حداقل می‌رساند. افزون‌براین، فناوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی حذف نویز صوتی نیز صدای شفاف و رسایی را حتی در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا به‌دست می‌دهد. سیستم صوتی دالبی اتمز با گواهی هارمن کاردون تجربه‌ی صوتی فراگیر و چندبُعدی را فراهم می‌کند.

لپ تاپ تبدیل شدنی Zenbook 14 Flip OLED

افزایش طول عمر لپ‌تاپ نیز در کاهش زباله‌های صنعتی تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED در آزمایش‌های مقاومت سختگیرانه MIL-STD-810H در کلاس نظامی ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است که در آن ۱۲ روش تست و ۲۶ تست انفرادی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و به‌عنوان سخت‌ترین تست در صنعت شناخته می‌شود.

لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۴ فلیپ OLED مدل UP3404

پردازنده

Intel Core i7-1360P processor

Intel Core i5-1340P processor

نمایشگر

۱۴ اینچی از نوع OLED با نسبت ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز NanoEdge و نسبت‌تصویر به بدنه ۸۷ درصد

سیستم عامل

Windows 11 Home

Windows 11 Pro

گرافیک

اینتل Iris Xe

حافظه رم

۸ یا ۱۶ گیگابایتی روی برد از نوع LPDDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز

حافظه ذخیره‌سازی

یک ترابایت PCIe 4.0 x4 (Val) SSD

۵۱۲ گیگابایت PCIe 4.0 x4 (Val) SSD

اتصال

Dual-band WiFi 6E (802.11ax)

Bluetooth 5.2

دوربین

دوربین مادون قرمز FHD 3DNRبا حسگر نور و رنگ، ۱۰۸۰p

درگاه‌ها

دو درگاه Thunderbolt 4

یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type A

یک درگاه HDMI 2.1 (TMDS)

یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا

تا‌پد

ASUS NumberPad 2.0 (انتخابی) و تاچ پد ASUS ErgoSense

سیستم صوتی

بلندگوهای داخلی با سیستم صوتی دالبی اتمز با گواهی هارمن کاردون

باتری

۷۵ وات ساعت

آداپتور

۶۵ واتی Type-C

ابعاد

۱۵٫۹ × ۲۲۳٫۴ × ۳۱۱٫۵ میلی‌متر

وزن

۱٫۵ کیلوگرم

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره به‌روزشدن و ارتقاء لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازده‌های رپتور لیک چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات