لپ تاپ‌های جدید LG Gram با ضخامتی باریک‌تر از مک بوک ایر، طراحی نوآورانه و سخت‌افزار مدرن رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
مطالعه 4 دقیقه
پسر خوشحال در حال استفاده از لپ تاپ ال جی گرم ۲۰۲۳ LG Gram
ال جی جدیدترین لپ تاپ‌های سری گرم را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد. یکی از این لپ تاپ‌ها باریک‌تر از مک بوک ایر است و مدلی دیگر طراحی نوآورانه دارد.
تبلیغات

هرسال در نمایشگاه CES تعداد زیادی لپ تاپ جدید معرفی می‌شود و امسال ال جی نمی‌خواهد از قافله عقب بماند. غول فناوری کره‌ای دو لپ تاپ جدید سری گرم به نام‌های LG Gram Style و LG Gram Ultraslim را رونمایی کرده است که یکی از آن‌ها طراحی نوآورانه دارد و دیگری روی ضخامت کم متمرکز است. ال جی افزون‌بر این دو لپ تاپ، مدل‌های استاندارد ۱۴‌، ۱۵، ۱۶، ۱۷ اینچی و همچنین مدل‌های تبدیل‌پذیر (دو در یک) را به‌روزرسانی کرده است.

لپ تاپ باریک ال جی گرم LG Gram Ultraslim مدل مشکی

به‌گزارش دیجیتال ترندز، LG Gram Ultraslim باریک‌ترین لپ تاپ تاریخ ال جی محسوب می‌شود. ضخامت این محصول تنها ۱۰٫۹ میلی‌متر است و این یعنی Gram Ultraslim با اختلاف اندک (در حد تقریبا ۰٫۲۵ میلی‌متر) باریک‌تر از مک بوک ایر اپل است. LG Gram Ultraslim یکی از نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های تاریخ محسوب می‌شود و با وزن حدوداً یک کیلوگرم، دستگاه سبکی است.

با وجود وزن و ابعاد کم، لپ تاپ جدید ال جی نمایشگر ۶۰ هرتز ۱۵٫۶ اینچی از نوع OLED با وضوح Full HD دارد که از پوششی با انعکاس پایین استفاده می‌کند. نمایشگر LG Gram Ultraslim از نسبت تصویر ۱۶:۹ برخوردار است. اکثر لپ‌تاپ‌های جدید ال جی از نمایشگر ۱۶:۱۰ استفاده می‌کنند که محتوای بیشتری در خود جای می‌دهد.

LG Gram Ultraslim به پردازنده‌های رپتور لیک سری P اینتل مجهز است که به‌تازگی رونمایی شده‌اند. این پردازنده‌ها قدرت زیادی ندارند؛ اما انجام بسیاری از کارها را ممکن می‌کنند.

نمای پشتی لپ تاپ ال جی گرم استایل LG Gram Style 2023

دومین لپ تاپ جدید ال جی Gram Style است که در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی شده و روی طراحی ظاهری تمرکز دارد. این لپ تاپ از بدنه‌ای با پوشش شیشه استفاده می‌کند و در رنگ‌های متنوعی بهره می‌گیرد که با شرایط مختلف نوری تغییر حالت می‌دهند. ال جی می‌گوید Gram Style تاچ‌پد هپتیکی مخفی دارد که مبتنی‌بر نور پس‌زمینه‌ی LED است. با لمس روی این تاچ‌پد، جلوه‌ی نوری نشان داده می‌شود.

لپ تاپ ال جی گرم استایل LG Gram Style 2023 از نمای پشت

Gram Style افزون‌بر پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل به درایو ذخیره‌سازی PCIe SSD Gen 4 و نمایشگر OLED با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل یا ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل مجهز است. این دو نمایشگر به‌ترتیب نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۹۰ هرتز دارند و از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ LG Gram Style در دست یک مرد

ال جی لپ تاپ‌های استاندارد سری گرم را نیز با پردازنده‌های Intel Raptor Lake P به‌روزرسانی کرده است. مدل‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای Nvidia RTX 3050 استفاده می‌کنند. سنگین‌ترین مدل از ال جی گرم ۱٫۴۵ کیلوگرم وزن و سبک‌ترینشان حدوداً یک کیلوگرم وزن دارد. مدل‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی از نمایشگری با نرخ نوسازی متغیر (۳۱ تا ۱۴۴ هرتز) استفاده می‌کنند و به گواهی Dolby Atmos مجهزند.

یک دختر با لپ تاپ تبدیل پذیر ال جی گرم در پارک

مدل تبدیل‌پذیر ال جی گرم نیز از پردازنده‌های جدید سری Intel Raptor Lake P استفاده می‌کند. مدل ۱۴ اینچی این لپ تاپ نمایشگر ۱۶:۱۰ با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل و مدل ۱۶ اینچی نمایشگر IPS با وضوح ۲٬۵۵۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل دارد. لپ تاپ تبدیل‌پذیر ال جی گرم به قلم لمسی مجهز است.

تمامی لپ تاپ‌های جدید سری LG Gram را می‌توان با ۸ تا ۳۲ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی تهیه کرد. بسته به مدل لپ تاپ، این محصولات درگاه‌های Thunderbolt و HDMI و کارت‌خوان میکرو SD و نیز وب‌کم 1080p دارند.

-

LG Gram Ultraslim

LG Gram Style

LG Gram 2-in-1

LG Gram 17

LG Gram 16

LG Gram 14

LG Gram 15

نمایشگر

OLED با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل

OLED با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل

IPS LCD لمسی با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و پوشش گوریلا گلس ویکتوس

IPS LCD با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل

IPS LCD با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل

IPS LCD با وضوح ۱٬۲۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل

IPS LCD با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل

وزن

۹۹۸ گرم

۱٬۲۳۰ گرم

۱٬۴۸۰ گرم

۱٬۴۵۰ گرم

۱٬۲۹۹ گرم

۱٬۱۴۰ گرم

۹۹۹ گرم

باتری

۶۰ وات‌ساعت

۸۰ وات‌ساعت

۸۰ وات‌ساعت

۹۰ وات‌ساعت

۹۰ وات‌ساعت

۸۰ وات‌ساعت

۷۲ وات‌ساعت

پردازنده

Intel Raptor Lake P (با توان ۲۸ وات)

گرافیک

Intel Iris Xe Graphics یا GeForce RTX 3050

رم

۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت LPDDR5

حافظه

۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت SSD NVMe

ال جی لپ تاپ‌های جدیدش را فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) عرضه می‌کند. قیمت این محصولات اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات