مشکل عجیب لپ تاپ XPS 13 Plus؛ جدا شدن نمایشگر از بدنه به‌دلیل استفاده از چسب بی‌کیفیت

چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دارندگان مدل OLED لپ تاپ رده‌بالای XPS 13 Plus می‌گویند نمایشگر این محصول به‌یک‌باره از بدنه جدا می‌شود. دل استفاده از چسب بی‌کیفیت را دلیل این موضوع می‌داند.
تبلیغات

برخی از اولین کسانی که سراغ خرید لپ تاپ جذاب و پرقدرت Dell XPS 13 Plus رفته‌اند می‌گویند صفحه‌نمایش این محصول با مشکلاتی مواجه است. دل در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج تأیید کرده که از مشکلات نمایشگر لپ تاپ رده‌بالای جدیدش باخبر است و می‌گوید این مشکل در «برخی از مدل‌های OLED این لپ تاپ» مشاهده شده. دل با افرادی که لپ تاپشان مشکل دارد ارتباط برقرار کرده و ظاهراً در حال فراخوان شماری از مدل‌های XPS 13 Plus است.

از زمان عرضه‌ی رسمی Dell XPS 13 Plus کاربران چند بار از این لپ تاپ به خاطر مشکلاتش انتقاد کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که کاربران گزارش کرده‌اند این است که صفحه‌نمایش لپ تاپ از بدنه‌ی محصول جدا می‌شود. ویدیویی در یوتیوب که به این مشکل اشاره دارد، هفته‌ها است دست‌به‌دست می‌شود (ویدیو را در زیر این پاراگراف می‌توانید مشاهده کنید).

ویدیوی پربازدید بالا لپ تاپ XPS 13 Plus را در فروشگاه بست‌بای نشان می‌دهد که نمایشگرش به‌یک‌باره از بدنه جدا می‌شود

برخی دیگر از کاربران گفته‌اند نمایشگر XPS 13 Plus خاموش می‌شود، گاهی اوقات رنگ‌های عجیب نمایش می‌دهد و حتی مدت کوتاهی پس از آغازبه‌کار، از فرمان لمسی پشتیبانی نمی‌کند. گروه دیگری از کاربران می‌گویند در فرایند سفارش محصول، متوجه شده‌اند که دستگاه‌شان فراخوان شده یا دل سفارش را لغو کرده است. فعلا مشخص نیست فراخوان لپ تاپ موردبحث به مشکل نمایشگر ارتباط دارد یا دلیل چیز دیگری است. در زمان نوشته شدن این مقاله،‌ همچنان امکان سفارش XPS 13 Plus ازطریق وب‌سایت رسمی دل وجود دارد.

دل در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده است می‌گوید کیفیت محصول «بالاترین اولویت»‌ را در سیاست‌های کاری این شرکت دارد. دل که یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی کامپیوتر در دنیا محسوب می‌شود، می‌گوید برخی از مدل‌های OLED لپ تاپ XPS 13 Plus به دلیل استفاده از چسب نامناسبِ تهیه‌شده از شرکت‌های متفرقه، با مشکل جدا شدن نمایشگر از بدنه مواجه هستند. به گفته‌ی دل، این مشکل سریعاً در خط تولید شرکت رفع شده است. دل مشخصاً می‌گوید مدل‌های غیر OLED لپ تاپ جدیدش چنین مشکلی ندارند.

XPS 13 Plus لپ تاپ رده‌بالایی است که دی‌ماه سال گذشته معرفی شد. این لپ تاپ که از تاچ‌پد نامرئی استفاده می‌کند، صفحه‌نمایش ۱۳٫۴ اینچ با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل دارد. لپ تاپ موردبحث دل در رنگ‌های گرافیتی و پلاتینیومی به بازار عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات