دل لپ‌ تاپ XPS 13 پلاس را با تاچ‌پد نامرئی معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت دل امروز از مدل جدید لپ‌تاپ‌های رده‌بالای سری XPS خود رونمایی کرد. این محصول XPS 13 پلاس نام دارد و از طراحی جدید بهره می‌برد.
تبلیغات

دل آخرین عضو از خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های رده‌بالای XPS خود موسوم به XPS 13 Plus را رسماً رونمایی کرد. این در حالی است که مدل جدید XPS 13 استاندارد بعداً عرضه خواهد شد. XPS 13 پلاس از طراحی جدیدی بهره می‌برد و دل تغییرات مختلفی روی این محصول اعمال کرده است.

همان‌طور که در تصاویر XPS 13 پلاس مشاهده می‌کنید، این لپ تاپ دل یک مدل بازطراحی‌شده از XPS 13 است. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ جدید از جمله بخش‌هایی است که دل آن را نسبت به مدل استاندارد XPS 13 تغییر داده است.

Dell XPS 13 Plus
Dell XPS 13 Plus

به گزارش XDA، در نگاه اول شاید اینگونه به‌نظر برسد که لپ‌تاپ XPS 13 پلاس دل از تاچ‌پد بی‌بهره مانده، اما این بدان معنا نیست لپ‌تاپ موردنظر تاچ‌پد نداشته باشد. در واقع شما فقط نمی‌توانید آن را ببینید. در زیر صفحه‌کلید این لپ‌تاپ، مثل محصولات شرکت‌های دیگر از جمله سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت یا تینک‌پد X1 تیتانیوم یوگا لنوو و مک‌بوک‌های اپل تاچ‌پد لمسی تعبیه شده، با این تفاوت که مرز تاچ‌پد در این محصول قابل مشاهده نیست.

صفحه‌کلید XPS 13 پلاس از کلید‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد که شکل آن‌ها مربعی است، که این مورد نسبت به قبل یک تغییر بزرگ محسوب می‌شود. در واقع این روزها شاهد استفاده از کلیدهای بزرگ‌تر در لپ‌تاپ‌های جدید هستیم، اما نبود فضای خالی بین کلید‌ها، یک انتخاب جسورانه است. همچنین اگر کلید Fn را روی XPS 13 پلاس نگه دارید، کلیدهای میان‌بر در بالا به کلیدهای F تبدیل خواهند شد.

C
Dell XPS 13 Plus

حال به سایر ویژگی‌های XPS 13 پلاس دل خواهیم پرداخت. این محصول از یک وب‌کم جدید بهره می‌برد اما کیفیت آن همچنان 720p است. دل اعلام کرده که روی ساخت وب‌کم بهتر تمرکز زیادی داشته است زیرا نسل‌ قبلی وب‌کم‌های تعبیه‌شده روی لپ‌تاپ‌های این شرکت، کیفیت خوبی نداشت.

XPS 13 پلاس دل از طراحی جدیدی بهره می‌برد و علاوه‌براین قدرت عملکرد آن نسبت به XPS 13 9310 قدیمی‌تر، بهتر است. این محصول به تراشه‌های سری P جدید اینتل مجهز شده که توان مصرف واقعی (TDP) آن ۲۸ وات است. این در حالی است که توان مصرف واقعی پردازنده‌ی نسل قبلی این لپ‌تاپ ۱۵ وات بود. تراشه‌ی جدید XPS 13 پلاس از ۱۴ هسته و ۲۰ ترد بهره می‌برد. باید اشاره کنیم پردازنده‌ی Core i7-1280P شامل ۶ هسته‌ی P و هشت هسته‌ی E است.

Dell XPS 13 Plus
Dell XPS 13 Plus

لپ‌تاپ جدید XPS 13 پلاس از نمایشگر اولد ۱۳.۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و وضوح ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش همچنین از دستورهای لمسی پشتیبانی می‌کند. این محصول در دو رنگ پلاتینیوم و گرافیتی به بازار عرضه خواهد شد.

به‌ عبارت دیگر، با توجه‌ به اینکه این مدل پلاس، یک نسخه‌ی جدید محسوب می‌شود، در گزینه‌های مختلف دردسترس قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال دل حتی یک نسخه از این لپ‌تاپ را با سیستم‌عامل لینوکس عرضه خواهد کرد.

قیمت XPS 13 پلاس دل از ۱۱۹۹ دلار و عرضه‌ی آن از بهار سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

Dell XPS 13 Plus
Dell XPS 13 Plus

دل همچنین از مانیتور ویدئو کنفرانس UltraSharp رونمایی کرد. این نمایشگر ۳۲ اینچی کیفیت 4K را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های جالب این محصول می‌توان به میکروفون دو آرایه‌ای، اسپیکر ۱۴ واتی و وب‌ کم 4K اشاره کرد. این وب‌کم در واقع همان وب‌کم UltraSharp 4K دل است که ابعاد آن کمی‌ کوچک‌تر شده است.

مانیتور ۳۲ اینچی ویدئو کنفرانسی UltraSharp در تاریخ ۲۰ مارس روانه‌ی بازار خواهد شد اما قیمت مانیتور دل هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات