سرویس Dell Mobile Connect آذر امسال از دسترس خارج می‌شود

سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دل می‌گوید قابلیت Mobile Connect که همگام‌سازی گوشی‌های هوشمند با لپ‌تاپ را امکان‌پذیر می‌کند، در ماه‌های آینده از دسترس خارج می‌شود.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها سیستم‌هایی برای همگام‌سازی دستگاه با گوشی هوشمند معرفی کرده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد Dell دیگر علاقه‌ای به استفاده از این سیستم ندارد. به‌نوشته‌ی ورج، Dell با به‌روزرسانی صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت خود از توقف فعالیت سرویس Dell Mobile Connect در ماه‌های پیش رو خبر داده است. کاربران لپ‌تاپ‌های دل می‌توانند با Mobile Connect پیامک و تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را با کامپیوتر همگام‌سازی کنند.

دل می‌گوید در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۹ آذر ۱۴۰۱) دانلود سرویس Mobile Connect برای کاربران آمریکایی و کانادایی و ژاپنی غیرممکن می‌شود. از ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱) فعالیت Mobile Connect برای کاربران حاضر در مناطق یادشده به‌طورکامل متوقف می‌شود. توقف فعالیت سرویس دل برای افرادی که در خارج از آمریکا و کانادا و ژاپن هستند، زودتر اتفاق می‌افتد (توقف دانلود در ۳۱ جولای / ۹ مرداد و توقف فعالیت در تاریخ ۳۰ نوامبر / ۹ آذر).

سرویس Dell Mobile Connect که گاهی اوقات Alienware Mobile Connect نامیده می‌شود، در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با لپ‌تاپ‌هایی که دل در سال‌های ۲۰۱۸ و بعدازآن عرضه کرده است، بیشترین سازگاری را دارد. این سرویس با گوشی‌های مبتنی‌بر iOS و اندروید سازگار است؛ ولی در ابتدا قابلیت‌های بیشتری به کاربران اندرویدی ارائه می‌داد. برای مثال، قابلیت اسکرین میرورینگ تا سال ۲۰۲۰ در نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Dell Mobile Connect ارائه نمی‌شد.

مایکروسافت در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ سرویس مشابهی به نام Phone Link دارد که قبلاً از آن با نام Your Phone یاد می‌شد. Phone Link تمامی قابلیت‌های Mobile Connect را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. تفاوت بزرگ Phone Link با Mobile Connect این است که سرویس مایکروسافت از آیفون پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به سرویس Mobile Connect علاقه‌مند هستید، نگران توقف فعالیت آن نباشید؛ چون گفته می‌شود اینتل نرم‌افزار مربوط به سرویس Dell Mobile Connect موسوم به Screenovate را در سال ۲۰۲۱ خریده است. تیم آبی در حاشیه‌ی نمایشگاه CES 2022 از برنامه‌هایش درقبال سرویسی برای همگام‌سازی کامپیوتر با دستگاه‌های اندروید و iOS پرده‌برداری کرد. این قابلیت‌ها تا پیش از پایان امسال در لپ‌تاپ‌هایی دردسترس قرار می‌گیرند که گواهی Intel Evo را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات