عملکرد مک‌بوک پرو M2 جدید از مدل پایه مک پرو ۵۹۹۹ دلاری بهتر است

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نتایج گیک‌بنچ مک‌بوک پرو M2 جدید نشان می‌دهد قدرت عملکرد این لپ‌تاپ نسبت به مک پرو پایه ۵۹۹۹ دلاری بهتر است.
تبلیغات

اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۲ مدل‌های جدید مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را با تراشه‌ی M2 خود معرفی کرد. درحالی‌که مک‌بوک ایر M2 از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد، اما تنها تفاوت میان مک‌بوک پرو جدید و مدل‌های قدیمی‌تر این محصول در تراشه‌ی آن است. اکنون مشخص شده که مک‌بوک پرو M2 جدید ازنظر عملکرد، حتی بهتر از مدل پایه‌ی مک‌پرو ۵۹۹۹ دلاری است.

Mac pro

به گزارش Wccftech، چند روز قبل اطلاعات مربوط به تست مک‌بوک پرو جدید با تراشه M2 در گیک‌بنچ دردسترس قرار گرفت و امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ی و چندهسته‌ای این لپ‌تاپ را نشان داد. براساس نتایج این بنچمارک، لپ‌تاپ مورد اشاره در بخش عملکرد چندهسته‌ای به امتیاز خیره‌کننده‌ی ۸۹۲۸ دست یافته است. درمقام مقایسه، امتیاز عملکرد چندهسته‌ای مک پرو در گیک‌بنچ معادل ۸۰۲۷ است. بدین‌ترتیب مقایسه‌ی نتایج تست عملکرد تراشه‌ی M2 با تراشه‌ی اینتل Xeon مک‌ پرو بسیار جالب است. توجه داشته باشید امتیازهای مک‌بوک پرو M2 با مدل پایه‌ی مک پرو (با قیمت ۵۹۹۹ دلار) مقایسه شده است.

ازآنجاکه در کامپیوترهای ورک‌استیشن امتیاز چند هسته‌ای برای پردازش‌های موازی از اهمیت خاصی برخوردار است، برتری تراشه M2 در بنچمارک مذکور نشان می‌دهد که احتمالاً تاریخ انقضای مک پرو کنونی فرا رسیده است. در ادامه می‌توانید امتیاز برخی از کامپیوترهای مک را در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ مشاهده کنید:

  • مک استودیو مجهز به تراشه M1 Ultra در بخش چندهسته‌ای، امتیاز: ۲۳،۳۶۶
  • مک پرو با تراش ۲۸ هسته Xeon W اینتل، امتیاز: ۲۰۰۲۹
  • مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1 Max، امتیاز: ۱۲۲۱۹
  • مک پرو با تراشه ۱۲ هسته Xeon W، امتیاز: ۱۱۹۱۹
  • مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2، امتیاز: ۸۹۲۸
  • مک پرو با تراشه 8 هسته Xeon W، امتیاز: ۸۰۲۷
  • مک‌بوک پرو و ​​مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی یا تراشه M1، امتیاز: ۷۴۲۰

البته مدل‌های رده‌بالاتر مک پرو همچنان عملکرد بهتری نسبت به مک‌بوک پرو M2 ارائه می‌دهند اما قیمت این مدل‌ها از ۶۹۹۹ دلار شروع می‌شود. علاوه‌براین امکان ارتقای پردازنده‌ی گرافیکی، SSD و رم روی مک‌ پرو وجود دارد. به‌هرحال، اگرچه زمان زیادی از معرفی تراشه‌های اختصاصی اپل نگذشته است، اما عملکرد این پردازنده‌ها نسبت به رقبا بسیار عالی بوده و در همین مدت کوتاه، با غول‌های صنعت تراشه‌ها، با جدیت رقابت کرده است.

تراشه اپل M2

اپل اوایل سال جاری در رویداد ماه مارس اعلام کرد که یک مک پرو جدید مجهز به تراشه‌ی اختصاصی این شرکت در راه است و احتمالاً اواخر ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. مک‌بوک پرو M2 جدید از فردا قابل پیش‌خرید خواهد بود و عرضه‌ی آن از ۲۴ ژوئن آغاز خواهد شد. مک‌بوک ایر جدید با تراشه‌ی M2 نیز از ماه آینده دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات