اپل باارزش‌ترین برند جهان است؛ گوگل و آمازون در جایگاه دوم و سوم قرار دارند

پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد شرکت اپل درحال‌حاضر باارزش‌ترین برند جهان است. گوگل و آمازون نیز در این رتبه‌بندی به‌ترتیب جایگاه دوم و سوم فهرست را به‌خود اختصاص داند.
تبلیغات

براساس یک نظرسنجی جدید، اپل در رتبه‌بندی باارزش‌ترین برندهای جهان، جایگاه نخست را به‌خود اختصاص داده است. آخرین گزارش Kanter از ۱۰۰ برند باارزش جهان نشان می‌دهد اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان است. این آژانس مستقر در لندن، برندهای بزرگ جهانی را براساس تاریخ عملکرد مالی اخیر و تحقیقات از مصرف‌کنندگان، که داده‌های آن از بیش از چهار میلیون کاربر در ۵۱ بازار به‌دست آمده است، رتبه‌بندی می‌کند.

به گزارش Wccftech، اپل با ارزشی معادل ۹۴۷ میلیارد دلار در جایگاه اول باارزش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو درمسیر تبدیل شدن به اولین‌برند تریلیون دلاری جهان است. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را ارائه و هرسال نیز خط تولید خود را با جدیدترین به‌روزرسانی‌ها گسترش می‌دهد. شایان‌ذکر است خدمات سرگرمی و پرداخت اپل نیز به افزایش ارزش این شرکت کمک کرده‌اند.

ازطرف دیگر، با وجود رشد سه درصدی ارزش آمازون در سال جاری، جایگاه این برند از رتبه‌ی اول به رتبه‌ی سوم سقوط کرد. گوگل رتبه‌ی دوم این فهرست را به‌خود اختصاص داده است و ارزش برند این شرکت ۸۰ درصد افزایش یافته است. لویی ویتون، رتبه‌ی دهم باارزش‌ترین برندهای جهان را تصاحب کرد و بدین‌ترتیب به اولین برند لوکسی تبدیل می‌شود که از سال ۲۰۱۰ تاکنون به جمع ۱۰ شرکت برتر ازنظر ارزش بازار دست یافته است.

براساس نظرسنجی Kanter، ارزش کل ۱۰۰ برند باارزش جهان با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۸/۷تریلیون دلار رسید. اپل هرسال آیفون‌های جدیدی با ارتقاهای مختلف و امکانات جدید معرفی و عرضه می‌کند. انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو این شرکت از ظاهر بازطراحی‌شده شامل بریدگی جدید پانچ‌هول درکنار بریدگی قرصی‌شکل به‌جای ناچ فعلی بهره ببرد؛ طبق پیش‌بینی‌ها این گوشی به یکی از مدل‌های محبوب تبدیل خواهد شد. علاوه‌براین، اپل به‌تازگی مک‌بوک ایر M2 خود را با طراحی جدید معرفی کرده است. عرضه‌ی مدل‌های جدید، میزان فروش این شرکت را افزایش می‌دهد و این آمار در ارزش‌گذاری سال آینده منعکس خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات