لپ‌تاپ‌های لنوو تینک‌پد Z13 و Z16 با طراحی جدید و پردازنده رایزن ۶۰۰۰ معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
لنوو دو لپ‌تاپ جدید از سری تینک‌پد معرفی کرد. Z13 و Z16 هر دو طراحی جدیدی دارند و لنوو آن‌ها را به تراشه‌ی Ryzen 6000 شرکت AMD مجهز کرده است.
تبلیغات

درحال‌حاضر، لنوو مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های تینک‌پد را تولید می‌کند؛ از سری E سطح پایه گرفته تا سری X1 پرچم‌دار. امروز این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ خانواده‌ی جدید محصولات تینک‌پد موسوم به تینک‌پد زد (ThinkPad Z) را رونمایی کرد.

به‌گزارش XDA، نکته‌ی جذاب سری تینک‌پد زد این است که از طراحی کاملا جدید بهره می‌برند و این ویژگی چیزی است که معمولا در لپ‌تاپ‌های تینک‌پد مشاهده نمی‌کنیم. در‌واقع تینک‌پد معمولا بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند. لنوو قابلیت‌های جدیدی را روی این سری از محصولات خود آزمایش می‌کند (مثل تینک‌پد X1 فولد و تینک‌پد X1 تیتانیوم)؛ اما طراحی این لپ‌تاپ‌ها بیشتر مواقع یکسان است.

تینک پد Z13 لنوو

لنوو در تولید لپ‌تاپ‌های جدید Z13 و Z16 از موادی مثل چرم گیاهی و آلومینیوم استفاده کرده است. همان‌طور‌که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، لبه‌های مدل Z13 برنزی است. این لپ‌تاپ در رنگ‌های خاکستری و مشکی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، اگر تینک‌پد مشکی مطابق سلیقه‌ی شما است، همچنان می‌توانید آن را بخرید.

تینک پد Z16 لنوو

لپ‌تاپ‌های تینک‌پد Z13 و Z16 به‌ترتیب به سری U و H پردازنده‌‌ی Ryzen Pro 6000 جدید AMD مجهز‌‌ند. تینک‌پد Z16 ابعاد بزرگ‌تری دارد؛ بنابراین، لنوو فضای کافی برای قراردادن کارت گرافیک اختصاصی AMD Radeon در محصول را دراختیار داشته است.

لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد زد به درگاه USB 4 مجهز شده‌اند. نسبت تصویر صفحه‌نمایش این دو محصول ۱۶ به ۱۰ و ابعادشان ۱۳٫۳ و ۱۶ اینچ است. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید این لپ‌تاپ‌ها را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۸۰۰ پیکسل بخرید؛ زیرا این مدل در مصرف باتری بهینه‌تر عمل می‌کند؛ اما گزینه‌های OLED این دو محصول نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

تینک‌پد Z13 در مدل مجهز به صفحه‌نمایش اولد 2.8K و تینک‌پد Z16 در مدل مجهز به صفحه‌نمایش اولد 4K عرضه می‌شود. لنوو اعلام کرده است که بیشترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در کل محصولات مجموعه‌ی تینک‌پد در دو لپ‌تاپ جدید Z13 و Z16 ارائه شده است. این دو محصول به‌ترتیب از نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی ۹۱٫۶ و ۹۲٫۳ درصد بهره می‌برند.

تینک پد Z13 لنوو

اگرچه دو لپ‌تاپ جدید Z13 و Z16 از طراحی جدیدی درمقایسه‌با سایر اعضای خانواده‌ی تینک‌پد بهره می‌برند، لنوو هنوز از ترک‌پوینت در آن‌ها استفاده کرده است. ترک‌پوینت همان نقطه‌ی قرمز وسط صفحه‌کلید است که می‌توان از آن به‌جای ماوس استفاده کرد و به‌نظر می‌رسد لنوو همچنان این قابلیت را در محصولاتش نگه داشته است. صفحه‌کلید این دو دستگاه پیشرفته‌تر شده و حالا عمق حرکتی کلید‌ها ۱٫۳۵ میلی‌متر است که از این نظر شبیه عمق کلید‌های کیبورد تینک‌پد X1 نانو و تینک‌پد X1 تیتانیوم یوگا است.

تینک پد Z13

علاوه‌براین، هیچ دکمه‌ی فیزیکی در بالای تاچ‌پد Z13 و Z16 وجود ندارد؛ البته این دو دکمه اکنون از طراحی مخفی بهره می‌برند و تاچ‌پد این دو لپ‌تاپ اکنون به صفحه‌ی لمسی بزرگ‌تر و یکپارچه‌تری تبدیل شده است. کاربران همچنان می‌توانند از ناحیه‌ی بالای این تاچ‌پد به‌عنوان کلید‌های راست و چپ ماوس استفاده کنند.

لپ‌تاپ‌های جدی تینک‌پد Z13 و Z16 می ۲۰۲۲ به‌ترتیب با قیمت ۱،۵۴۹ و ۲،۰۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات