Alienware لپ‌تاپ‌های جدید و طرح مفهومی کارت گرافیک اکسترنال خود را رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
Alienware دو لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد و طرح مفهومی گرافیک اکسترنال جدید خود موسوم به Polaris را نیز به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

چند سال قبل، دل تقویت‌کننده‌ی گرافیکی Alienware را معرفی کرد؛ پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنالی که می‌توان آن را برای بازی و انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین به لپ‌تاپ‌های Alienware متصل کرد. این در حالی است که تولید محصول مذکور بعدها متوقف شد. حال، Alienware تجربه‌ی خود را در این زمینه به‌کار گرفته و طرح مفهومی موسوم به Polaris را به‌نمایش گذاشته است.

Polaris کارت گرافیک اکسترنالی است که به‌گفته‌ی Alienware، ممکن است به‌عنوان آینده‌ی بازی‌های رایانه‌ای شناخته شود. این محصول قدرت گرافیکی در سطح دسکتاپ را دراختیار دارندگان لپ‌تاپ‌ها قرار می‌دهد. توجه کنید که Polaris فعلا در حد طرح مفهومی است و احتمالا محصول نهایی به‌شکل فعلی عرضه نخواهد شد.

polaris

به‌گزارش XDA، طراح مفهومی کارت گرافیک اکسترنال Polaris از لبه‌های گرد و نورپردازشی حلقه‌ی Alien FX بهره می‌برد و کاربران می‌توانند آن را به‌طور افقی یا عمودی روی میز قرار دهند. این کارت گرافیک اکسترنال ازطریق آداپتورهای دوگانه‌ی AC تعذیه می‌شود. نسخه‌ای از Polaris ازطریق دو آداپتور برق متناوب ۳۳۰ واتی و نسخه‌ی دیگر ازطریق دو آداپتور ۴۲۴ واتی تغذیه می‌شود.

Polaris فقط برای محصولات Alienware ساخته نشده است و کاربران می‌توانند این محصول را ازطریق درگاه تاندربولت ۴، تاندربولت ۳ و USB-4 به لپ‌تاپ‌های دیگر متصل و عملکرد گرافیکی در سطح دسکتاپ را روی لپ‌تاپ خود تجربه کنند. این کارت گرافیک اکسترنال به درگاه یواس‌بی سی و یواس‌بی A و درگاه اترنت ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه نیز مجهز شده است.

Polaris درواقع چشم‌انداز Alienware درباره‌ی آینده‌ی کارت گرافیک‌های اکسترنال است؛ زیرا علاوه‌بر افزایش قدرت گرافیکی، می‌توان آن را به ماوس و صفحه‌کلید و اینترنت نیز متصل کرد. این محصول فعلا در حد طرح مفهومی است؛ اما راه را برای محصولات آینده‌ی مرتبط با پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال باز می‌کند.

alienware x14

دل علاوه‌بر پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال جدیدش، چند لپ‌تاپ مجهز به آخرین پردازنده‌های نسل دوازهم اینتل نیز رونمایی کرده است. این شرکت مدل مجهز به تراشه‌ی اینتل Alienware m15 R7 را معرفی کرد؛ لپ‌تاپی که مدل AMD آن اوایل امروز معرفی شده بود. مدل اینتل این محصول به‌زودی با قیمت ۲،۰۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. علاوه‌براین، چند لپ‌تاپ از خانواده‌ی Alienware x وجود دارد که از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core و کارت گرافیک انویدیا بهره می‌برند.

Alienware x14 محصول کاملا جدیدی است و دل آن را باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی گیمینگ جهان نامیده است. این محصول به‌لطف برخورداری از طراحی جدید لولا با گشتاور دوگانه، فقط ۱۴٫۴۸ میلی‌متر ضخامت دارد و همین ویژگی باعث شده است از بسیاری اولترابوک‌های معمولی بدون گرافیک اختصاصی نیز نازک‌تر باشد. وزن این دستگاه نیز حدود ۱٫۸۵ کیلوگرم است که برای لپ‌تاپ گیمینگ وزن بسیار کمی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند دل موفق شده است کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 را با حداکثر توان ۸۵ وات در دل شاسی این محصول جای دهد. این محصول به پردازنده‌ی Core i7-12900H اینتل با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته مجهز شده است. پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3060 نیز با رابط حرارتی Element 31 دل خنک می‌شود که اولین‌بار در Alienware x15 معرفی شد.

Alienware x14 با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD و نمایشگر ۱۲ اینچی Full HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دردسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه این نمایشگر در سطح صفحه‌نمایش برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان نیست، برای کارت گرافیک RTX 3060 مناسب به‌نظر می‌رسد. لپ‌تاپ یادشده از فناوری دالبی اتموس و دالبی ویژن و سیستم احرازهویت ویندوز Hello در وب‌کم 720p خود نیز پشتیبانی می‌کند. مدل پایه‌ی Alienware x14 زمستان امسال با قیمت ۱،۷۹۹ دلار دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

alienware x17

دل نسل دوم Alienware x15 و x17 را نیز معرفی کرده است. مدل جدید این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های Core نسل دوازدهم اینتل تا Core i9-12900HK، جدیدترین گرافیک‌های پیشرفته‌ی انویدیا، حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۴ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شوند. این مدل‌های جدید درست مثل مدل‌های سال گذشته از ۴ فن خنک‌کننده و Element 31 دل به‌عنوان سیستم خنک‌کننده‌ی داخلی بهره می‌برند، با این تفاوت که این ویژگی در همه‌ی پیکربندی‌های این لپ‌تاپ‌های جدید ارائه شده است. بنابراین، می‌توانید انتظار داشته باشید عملکرد این محصولات در بهترین حالت ممکن باشد.

قابلیت حمل مدل‌های جدید Alienware x15 و x17 مثل مدل‌های سال گذشته زیاد است. وزن مدل x15 جدید ۲٫۳۵ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۶٫۳ میل‌متر است. وزن مدل جدید x17 نیز حدود ۳/۰۹ کیلوگرم و ضخامتش حداکثر ۲۱٫۴ میلی‌متر است. از نظر طراحی، Alienware از سیستم نورپردازی AlienFX RGB در بخش پشتی این لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است و اکنون به‌جای ۹۰ میکرو LED، از ۱۹۹ میکرو LED بهره گرفته است. این دو لپ‌تاپ در‌کنار مدل جدید x14، از صفحه‌کلید اختیاری سری Alienware x بهره می‌برند.

Alienware x15 در چند مدل با پنل Full HD و نرخ ۳۶۰ هرتز، Full HD با نرخ ۱۶۵ هرتز و QHD با نرخ ۲۴۰ هرتز عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که Alienware x17 جدید، گزینه‌ی QHD با پنل Ultra HD و نرخ ۱۲۰ هرتز برای ارائه‌ی تصاویری واضح‌تر جایگزین شده است. Alienware x15 R2 و x17 R2 زمسان امسال به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۲،۱۹۹ و ۲،۲۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات