دل لپ‌تاپ گیمینگ m17 R7 را با تراشه AMD به‌روزرسانی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
دل در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R5 را با تراشه‌های AMD به‌روزرسانی کرد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه CES ۲۰۲۲ آغاز شده و شرکت‌های بزرگ در حال رونمایی از آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ی فناوری‌اند. Alienware نیز که زیرمجموعه‌ی گیمینگ دل (DELL) به حساب می‌آید، لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری m17 R5 خود را با استفاده از تراشه‌های AMD و ترکیب آن با کارت‌های گرافیک انویدیا به‌روزرسانی کرده تا علاقه‌مندان بتوانند تجربه‌ی استفاده‌ی یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی جهان را داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که Alienware در 14 سال گذشته هیچ لپ‌تاپی با پردازنده‌ی AMD معرفی نکرده بود!

علاوه‌بر تغییرات گفته شده، دل این‌بار لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R5 را به علت استفاده از تراشه‌ی ساخت AMD، با ظاهری جدید نیز همراه کرده است: استفاده از نوار قرمز رنگ (رنگ سازمانی AMD) به‌جای آبی و لوگوی قرمز Alienware.

در زمینه‌ی سخت‌افزاری، لپ‌تاپ m17 R5 پیکربندی‌های متنوعی دارد؛ خریداران می‌توانند مدل جدید را با تراشه‌های Ryzen 9 6980HX، Ryzen 9 6900H یا Ryzen 7 6800H سفارش دهند. در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی نیز Alienware گزینه‌های متنوعی از هر دو شرکت AMD و انویدیا را برای خریداران در نظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند میان گزینه‌های Radeon RX 6850MXT (توان کلی گرافیک 175 وات)، RX 6700M (125 وات)، GeForce RTX 3060 (140 وات) و GeForce RTX 3050 Ti (100 وات) یکی را بسته به نوع استفاده‌ی خود انتخاب کنند. البته دو کارت گرافیک بدون نام دیگر در این لیست وجود دارد که احتمال می‌دهیم GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti باشند.

نمایشگر ۱۷ اینچی لپ‌تاپ Alienware m17 R5 نیز در سه مدل قابل سفارش است؛ اولین مدل دارای وضوح تصویر 1080 × 1920 است و نرخ نوسازی فوق‌العاده‌ی 360 هرتز را ارائه می‌دهد. نرخ پاسخگویی این پنل طبق اعلام Alienware تنها یک میلی‌ثانیه است. مدل دوم که قیمتی ارزان‌تر دارد از وضوح تصویر مشابه (Full HD) بهره می‌برد اما نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ هرتز و نرخ پاسخگویی آن نیز به سه میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است. در نهایت سومین مدل است که با وضوح تصویر 4K UHD (3840 x 2160)، نرخ پاسخگویی سه میلی‌ثانیه و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز همراه شده است. هر سه مدل از فناوری‌های AMD FreeSync، دالبی ویژن و G-Sync+ انویدیا پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R7

دل برای تبدیل محصولش به بهترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان، پیکربندی‌های مختلفی را برای حافظه‌ی RAM و حافظه‌ی ذخیره‌سازی انبوه آن در نظر گرفته است. Alienware m17 R5 در بالاترین پیکربندی خود دارای 64 گیگابایت RAM از نوع DDR5 و 4 ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe خواهد بود. بنا به اعلام شرکت، خریداران می‌توانند برای مدل‌هایی که کارت گرافیک GeForce RTX 3060 به بالا دارند، حافظه‌ی دوگانه سفارش داده و تنظیمات RAID را نیز روی آن اعمال کنند. دل ویژگی RAID را به صورت پیش‌فرض به همراه دستگاه عرضه نخواهد کرد. گزینه‌های ارتباطی دردسترس نیز Wi-Fi 6E (یا Wi-Fi 6 برای برخی از مدل‌ها) و بلوتوث نسخه‌ی 5.2 خواهند بود.

Alienware m17 R5 پورت‌های متنوعی را نیز با خود به همراه خواهد داشت؛ سه عدد USB-A نسل اول (که یکی از آن‌ها از PowerShare نیز پشتیبانی می‌کند) ، یک پورت USB 4 نسل دوم از نوع Type-C (که از خروجی 15 وات و خروجی تصویر نیز پشتیبانی می‌کند)، یک پورت HDMI و یک پورت شبکه RJ45 و در نهایت جک 3.5 میلیمتری ورودی و خروجی صدا. این لپ تاپ به صورت پیش‌فرض ویندوز 11 را اجرا خواهد کرد و به همراه سیستم عامل آن نرم افزارهای اختصاصی Alienware اعم از نرم افزار آورکلاک و گیم سنتر عرضه خواهد شد. علاوه بر این در مدل‌هایی که هم گرافیک و پردازنده آن‌ها AMD است، برنامه Smart Access Graphics نیز نصب خواهد بود تا سیستم عامل به صورت هوشمند بسته به فشار کاری، یکی از دو کارت گرافیک مجتمع یا اختصاصی را انتخاب کند.

با در نظر گرفتن ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه، احتمالاً تا به الان متوجه شده‌اید که Alienware m17 R5 با وجود «لپ‌تاپ» بودنش، چندان هم قابل حمل نیست. طول و عرض دستگاه برابر با 378 و 299 میلی‌متر است و ضخامت آن نیز به ۲۷ میلی‌متر می‌رسد. این لپ‌تاپ ۳.۳ کیلوگرم وزن دارد و درون آن از یک باتری ۹۷ وات‌ساعتی برای تأمین انرژی مورد نیاز آن، استفاده شده است. مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر با باتری ۶۴ وات‌ساعتی روانه‌ی بازار خواهند شد. به منظور شارژ باتری دستگاه نیز به همراه مدل‌های یاد شده به ترتیب شارژر 270 و 180 واتی عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R7
لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R7
لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R7
لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m17 R7

Alienware در کنار مدل m17، مدل m15 R7 را نیز به‌روزرسانی کرده و آن را به سومین نسل از کارت‌های گرافیک سری RTX انویدیا مجهز کرده است. این مدل در کنار تراشه‌های AMD با دوازدهمین نسل از تراشه‌های ساخت اینتل نیز همراه خواهد شد و علاقه‌مندان به پردازنده‌های این شرکت می‌توانند این مدل را از اواخر زمستان جاری با قیمت پایه‌ی ۲۰۹۹ دلار خریداری کنند.

قیمت در نظر گرفته‌شده برای نسخه AMD مدل‌های m17 R7 و m15 R7 به ترتیب ۱۵۹۹ و ۱۴۹۹ دلار است و در فصل بهار دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات