اولین مانیتور گیمینگ کوانتوم‌دات دنیا معرفی شد: Alienware 34 QD-OLED

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت الین ور از مانیتور گیمینگ و بالارده‌ی ۳۴ اینچی خود با پنل ۱۷۵ هرتزی QHD و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت رونمایی کرد که اولین مانیتور کوانتوم‌دات جهان به حساب می‌‌آید.
تبلیغات

الین ور، تولیدکننده‌ی سخت‌افزار گیمینگ و زیرمجموعه‌ی کمپانی Dell، در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ از جدیدترین مانیتور گیمینگ بالارده‌ی ۳۴ اینچی خود رونمایی کرد. این مانیتور با نام Alienware 34 QD OLED «اولین مانیتور گیمینگ اولد کوانتوم‌دات دنیا» لقب گرفته و مشخصات فنی چشم‌گیری دارد.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 QD OLED مجهز به پنل ۳۴ اینچی کوانتوم دات OLED و قادر است ازطریق کابل دیسپلی‌پورت،‌ محتوا را با وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۷۵ هرتز نمایش دهد. البته نرخ نوسازی ازطریق کابل HDMI احتمالاً به دلیل محدودیت‌های پهنای باند به ۱۰۰ هرتز کاهش می‌یابد.

نسبت تصویر مانیتور الین ور، 21:9 است و متوسط روشنایی آن به ۲۵۰ نیت و حداکثر روشنایی به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. نسبت کنتراست یک میلیون به یک و زمان پاسخگویی مانیتور از خاکستری به خاکستری ۰٫۱ میلی‌ثانیه اعلام شده است. علاوه‌براین، شعاع انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری این مانیتور میدان دید کاربر را کاملاً در بر می‌گیرد.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 QD-OLED

تولید‌کنندگان محتوا بی‌شک از این بابت خوشحال خواهند شد که مانیتور Alienware 34 QD-OLED دارای مقادیر دلتا E (فاصله‌ی بین دو رنگ) کمتر از ۰٫۲ است و به‌ترتیب، ۹۹٫۳ درصد و ۱۴۹ درصد طیف رنگ‌های DCI-P3 و sRGB را پوشش می‌دهد.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 QD-OLED

مانیتور Alienware 34 QD OLED همچنین دارای گواهینامه‌ی VESA HDR 400 و Nvidia G-Sync است. گزینه‌های اتصال آن نیز شامل دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP1.4، چهار پورت USB Type-A، دو ورودی صوتی ۳٫۵ میلی‌متری و جک اترنت RJ45 می‌شود.

مانیتور گیمینگ Alienware 34 QD-OLED

جدیدترین مانیتور گیمینگ الین ور ۶٫۹۲ کیلوگرم وزن دارد و و در ترکیب رنگ نقره‌ای و مشکی (Lunar Light) موجود است. هنوز جزئیاتی از قیمت Alienware 34 QD OLED اعلام نشده، اما به گفته‌ی دل، این مانیتور لوکس ۲ مارس (۱۱ اسفند) در چین، ۲۹ مارس (۹ فروردین) در آمریکای شمالی و ۵ آوریل (۱۶ فروردین) در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات