کانسپت Nyx چشم‌انداز Alienware برای آینده دنیای گیمینگ را نشان می‌دهد

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
الین‌ور پیش از رویداد CES، چشم‌انداز خود درباره‌ی آینده‌ی تجربه‌ی بازی در خانه را ارائه کرد.
تبلیغات

کانسپت Nyx الین‌ور (Alienware) آینده‌ای را نشان می‌دهد که می‌توانید بازی فورتنایت یا Guardians of the Galaxy را در پذیرایی خانه متوقف کنید و آن را در اتاق‌خواب خود ادامه دهید.

به‌گزارش ورج، الین‌ور سعی می‌کند دنیایی را نشان دهد که می‌توانید بازی‌های خود را از فروشگاه‌های مختلفی مانند استیم یا اپیک و سرویس‌هایی مانند GeForce Now یا Xbox Cloud Gaming اجرا کنید. درضمن، همگی آن در اپ واحدی جمع‌آوری می‌شوند که روی تلویزیون‌ها، تلفن‌ها، رایانه‌های شخصی و سایر دستگاه‌های شما به‌صورت مشابه عمل می‌کند. Nyx جهانی را نشان می‌دهد که می‌توانید مرحله‌ای که موفق نمی‌شوید آن را پشت‌سر بگذارید، برای سیستم اتاق برادر بزرگ‌تر خود بفرستید تا آن را انجام دهد و ادامه‌ی بازی را به شما بسپارد.

کانسپت Nyx الین ور

بله، در‌حال‌حاضر بعضی از این کارها ازنظر فنی امکان‌پذیر هستند؛ اما الین‌ور امیدوار است Nyx بتواند همه‌ی آن‌ها را به‌صورت یک‌جا و پیشرفته‌تر به گیمرها ارائه کند. همچنین، این شرکت سعی می‌کند تأخیر در بازی‌ها را به‌حداقل برساند تا تجربه‌‌ی ارائه‌شده‌ی Nyx بی‌نقص باشد.

الین‌ور تلاش می‌کند بتواند امکان استریم هم‌زمان چهار بازی را برای گیمرها فراهم کند. در نمونه‌ی اولیه‌ی Nyx، ترکیبی از سرور بازی و کنترلر و نرم‌افزاری مشاهده شد که همه‌ی موارد موجود را به‌هم متصل می‌کرد. این در حالی است که از کنسولی مانند ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن ۵ یا نینتندو سوئیچ خبری نبود.

کانسپت Nyx الین ور

خود باکس Nyx نزدیک مودم یا روتر شما قرار می‌گیرد و ازطریق اترنت مستقیم به آن متصل می‌شود. این دستگاه بازی‌هایی را پخش می‌کند که روی آن نصب شده‌‌اند یا ازطریق وای‌‏فای و فضای ابری در حال پخش روی سیستم شما هستند. مفهوم کلی Nyx این است که به همه‌ی اعضای خانواده اجازه داده شود بتوانند هم‌زمان بازی‌های مختلف و همچنین بازی‌های چندنفره انجام دهند، بدون اینکه سرعت وای‌فای کاهش پیدا کند یا ورودی با تأخیر مواجه شود.

نمونه‌ی اولیه‌ی Nyx مانند برج سیاهی است که لبه‌های تیز و طراحی یکپارچه دارد. مطمئنا در آینده طراحی این سرور بهتر خواهد شد و می‌توانیم دستگاهی را مشاهده کنیم که بیشتر به محصولات الین‌ور شباهت دارد.

هنوز سوالات مختلفی درباره‌ی محصول یادشده وجود دارد. برای مثال، هنوز نمی‌دانیم که آیا الین‌ور قصد دارد سخت‌افزار خود را عرضه کند؟ اصلا چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد؟ باید چقدر پول برای داشتن Nyx پس‌انداز کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها بیشتر منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات