شایعه: پیکربندی پایه مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در راستای اعلام تاریخ برگزاری رویداد بعدی اپل، جزئیات جدیدی از پیکربندی نسل بعدی مک‌بوک پرو منتشر شده است که می‌تواند دید خوبی را از سخت‌افزار نوت‌بوک یادشده ارائه بدهد.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش رسما اعلام کرد که رویداد بعدی خود را در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه ۲۶ مهر ماه برگزار خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که یکی از محتمل‌ترین محصولات این رویداد نسل بعدی مک‌بوک پرو در ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی باشد. اکنون افشاگری در توییتر با نام کاربری Dylandkt، جزئیاتی را از پیکربندی نوت‌بوک مذکور به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد مدل‌های پایه مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهند بود.

افزون‌براین، انتظار می‌رود مدل‌هایای جدید دارای وب‌کم ارتقایافته با پشتیبانی از رزولوشن 1080p باشند و در بطن هر دو مدل تراشه M1X با پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای یکسان جای خواهد گرفت. افشاگر یادشده ادعا می‌کند که اپل همراه با محصول یک آداپتور شارژ جدید ارائه می‌دهد که تعجب‌آور نیست؛ زیرا شایعات قبلی از آن حکایت داشتند که مک‌بوک پرو بعدی دارای یک درگاه شارژ مگ‌سیف جدید ایت که به سخت‌افزار جدید شارژ نیاز دارد.

در این گزارش آمده است که مدل‌های مک‌بوک پرو دارای نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی و حاشیه‌های کوچک‌تر بدون لوگوی پایینی هستند که با شنیده‌های پیشین مطابقت دارد و گفته می‌شود فاصله قیمت بین گزینه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی بسیار کمتر از گزینه‌های کنونی ۱۳ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو است.

امروز در گزارشی از راس یانگ، تحلیلگر نام‌آشنای صنعت نمایشگر، منتشر و در آن ادعا شد که نمایشگر جدید مشابه نمونه به‌کاررفته در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. Dylandkt نیز ادعا می‌کند اپل در اوایل سال جاری میلادی نمونه‌های اولیه مک‌بوک با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را آزمایش کرده است؛ اما نمی‌تواند تأیید کند که مک‌بوک پرو بعد به این نوع نمایشگر مجهز خواهد شد یا خیر.

رویداد یادشده دوشنبه، ۲۶ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران پخش خواهد شد. اپل مدتی است به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را مجازی برگزار می‌کند و گمان می‌رود از قالب مجازی‌اش برای رویداد آتی پیروی کند؛ ازاین‌رو، سخنرانی اصلی ویدئویی از‌پیش‌ضبط‌شده و فیلم‌برداری زیبا از اپل‌پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود. ما نیز در زومیت مانند هر سال این رویداد را لحظه‌به‌لحظه پوشش خواهیم داد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات