اپل تاریخ برگزاری رویداد معرفی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ را اعلام کرد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق اعلام اپل، این شرکت دومین رویداد پاییزی خود را دوشنبه ۱۸ اکتبر برگزار خواهد کرد؛ رویدادی که در آن احتمالا اپل روی معارفه مک‌بوک پرو جدید و ایرپاد ۳ متمرکز خواهد بود.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید شایعات اخیر حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد دومین رویداد پاییزی‌اش برای رونمایی مک‌بوک‌های پرو جدید را ماه اکتبر برگزار کند. حال پس از انبوهی از شایعات، اپل رسما اعلام کرده است که قصد دارد ۱۸ اکتبر رویداد جدیدی با عنوان «Unleashed» برگزار کند.

طبق روال معمول، رویداد یادشده ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران پخش خواهد شد. اپل مدتی است به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را مجازی برگزار می‌کند و گمان می‌رود از قالب مجازی‌اش برای رویداد آتی پیروی کند؛ ازاین‌رو، سخنرانی اصلی ویدئویی از‌پیش‌ضبط‌شده و فیلم‌برداری زیبا از اپل‌پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود.

قالب دیجیتال این رویدادها به اپل اجازه می‌دهد با دقت بیشتر و در‌عین‌حال هزینه کمتری عرضه محصولاتش را برنامه‌ریزی کند؛ زیرا برنامه‌ریزی رویدادهای حضوری گران و دشوار است. ما نیز در زومیت مانند هر سال این رویداد را لحظه‌به‌لحظه پوشش خواهیم داد.

برای یادآوری، ماه گذشته اپل در رویدادی موسوم به کالیفرنیا استریمینگ نسل جدید آیفون و آیپد و اپل واچ را معرفی کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد معارفه محصولات سخت‌افزاری کوپرتینویی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و به‌احتمال زیاد در رویداد پیشرو، رونمایی نسل جدید مک‌بوک پرو را شاهد خواهیم بود.

مک‌بوک پرو جدید ممکن است در دو ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه شود و ظاهرا زبان طراحی آن نیز دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. گفته می‌شود نوت‌بوک جدید اپل مانند محصولات اخیر این شرکت لبه‌هایی تخت خواهد داشت و اپل انحنای سینی زیر شاسی را نیز از بین خواهد برد. از دیگر مشخصات مک‌بوک پرو جدید می‌توان به نمایشگر پیشرفته‌تر مینی ال‌ای‌دی و تراشه قدرتمند M1X اشاره کرد.

تاکنون، اطلاعات دقیقی از جزئیات تراشه مذکور منتشر نشده است؛ اما گمان می‌رود پردازنده جدید از ۱۰ هسته پردازشی متشکل از ۸ هسته قوی برای پردازش‌های سنگین و ۲ هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره برخوردار باشد و با دو پیکربندی گرافیکی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی همراه شود. کامپیوترهای مک کنونی به‌دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، از تعداد درگاه ورودی و خروجی کمتری پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکنون تراشه M1X به اپل امکان می‌دهد بار‌دیگر مجموعه کاملی از درگاه‌ها شامل چهار پورت USB-4 مبتنی‌بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را ارائه دهد.

درکنار مدل‌های جدید مک بوک پرو، اپل ممکن است مک مینی بازطراحی‌شده را نیز رونمایی کند. ظاهرا مک مینی ۲۰۲۱ از همان رابط اتصال مغناطیسی‌ای استفاده خواهد کرد که اپل نخستین‌بار در آی‌مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد. افزون‌بر‌این، ضخامت دستگاه بسیار کمتر و مانند سایر محصولات اپل به زبان طراحی با لبه‌های تخت مزین شده است. مک مینی مذکور از شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مانند پلکسی‌ گلاس برخوردار خواهد بود. این ممکن است بدان‌‌معنی باشد که کوپرتینویی‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های دورنگ را برای مک مینی مشابه مجموعه رنگ‌های آی‌مک ارائه خواهند کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که اپل مک‌بوک ایر و آی‌مک ۲۷ اینچی را نیز به‌روز کند. در آی‌مک جدید، ممکن است دستگاهی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را شاهد باشیم و مک‌بوک ایر نیز شاید نخستین دستگاهی باشد که به تراشه M2 مجهز خواهد شد و مانند مک‌بوک پرو کاربران را با استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در محتوا غوطه‌ور خواهد کرد.

نسل سوم ایرپاد استاندارد محصول دیگری است که بخت بسیار زیادی برای حضور در این رویداد دارد. مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل مشغول کار روی نسل بعدی هدفون‌ کاملا بی‌سیم (TWS) ایرپاد است. هدفون یادشده ممکن است ایرپاد ۳ نام‌گذاری شود و بر زبان طراحی ایرپاد پرو استوار باشد. شواهد نشان می‌دهد ایرپاد بعدی از برخی قابلیت‌های پیشرفته همچون حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود و همین موضوع می‌تواند‌ شارژدهی آن را بسیار افزایش دهد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات