اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی ۲۰۱۵ را در دسته محصولات قدیمی فهرست کرد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی عرضه‌شده در سال ۲۰۱۵ را در زمره محصولات قدیمی یا منسوخ‌شده قرار داده است؛ محصولی که بسیاری از ویژگی‌های نوت‌بوک‌های کنونی با رونمایی از آن تعریف شد.
تبلیغات

به گزارش 9To5Mac، مک‌بوک ۱۲ اینچی که اولین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، به فهرست محصولات قدیمی اپل اضافه شده است؛ فهرستی که شامل محصولاتی است که ۵ تا ۷ سال از عرضه‌ی آن‌ها می‌گذرد و واجد شرایط تعمیر در مراکز رسمی اپل نیستند.

مک‌بوک پرو ۱۲ اینچی رتینا، در جریان رویداد ماه مارس اپل در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان باریک‌ترین مک‌بوک تولیدشده در آن زمان رونمایی شد؛ البته اپل تاکنون محصولی سبک‌تر و باریک‌تر از مک‌بوک ۱۲ اینچی رونمایی و عرضه نکرده است. مک‌بوک ۱۲ اینچی محصولی محسوب می‌شود که طراحی مک‌بوک ایر کنونی از آن وام گرفته شده است. درواقع این محصول دوره‌ی جدیدی برای خانوده مک‌بوک با درگاه USB-C و طراحی صفحه‌کلید پروانه‌ای تعریف کرد.

فیل شیلر، مدیر بازارایابی پیشین اپل، معتقد است که مک‌بوک پرو ۱۲ اینچی بسیاری از فناوری‌های پیشگام را ایجاد کرد که در نهایت به مک‌بوک پرو راه یافتند. مک‌بوک ۱۲ اینچی از تغییرات بی‌اهمیت مانند گزینه‌های رنگی خاکستری فضایی و طلایی، درهای نمایشگر بسیار نازک و آرم اپل بدون نور پس‌زمینه گرفته تا ویژگی‌های جدید آینده‌نگرانه مانند بوت شدن خودکار هنگام باز شدن درپوش و ترک‌پد غول پیکر بدون دکمه مجهز به فورس تاچ (Force Touch) نقش داشته است.

البته شایعات حاکی از آن است که اپل به دنبال لغو بسیاری از این تغییرات با نسل بعدی پرو است. اعتقاد بر این است که مک‌بوک پرو بعدی که اواخر امسال عرضه می‌شود، پورت‌هایی از جمله کارت‌خوان SD و درگاه HDMI را دوباره احیا خواهد کرد و اپل صفحه‌کلید پروانه‌ای ناموفق را از تمامی مک‌بوک‌های خود حذف و مکانیزم قیچی را جایگزین آن کرده است.

اپل تقریبا ۴ سال است که مک‌بوک ۱۲ اینچی را به‌روز نکرده و مدل‌های قبلی به ترتیب در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ عرضه شدند و هنوز در دسته‌ی محصولات قدیمی فهرست نشده‌اند. اپل در سال ۲۰۱۹ نسخه ۱۲ اینچی مک بوک را کاملاً متوقف کرد. در گذشته، محصولات قدیمی اپل مجاز به تعمیرات اپل یا ارائه‌دهندگان خدمات مجاز نبودند؛ اما امروزه تعمیرات منوط به در دسترس بودن قطعات است و شاید امکان‌پذیر باشد. یک محصول با منسوخ شدن تمام خدمات سخت‌افزاری خود را از دست می‌دهد و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که اپل توزیع آن را برای فروش، بیش از هفت سال پیش متوقف کرده باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات