شایعه؛ اپل شهریور از نسل بعدی مک‌بوک پرو رونمایی خواهد کرد

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود پس از ماه‌ها شایعات و گمانه‌زنی، اپل قصد دارد در شهریور سال جاری نسل بعدی مک‌بوک پرو را با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی، نمایشگر mini-LED، طراحی کاملا جدید و پردازنده بهبودیافته از خانواده M1 رونمایی کند.
تبلیغات

طبق گزارشی جدید از دیجی‌تایمز، اپل در صدد این است که در اواخر سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی از مک‌‌بوک پرو بازطراحی‌شده رونمایی کند. سه‌ماهه سوم بازه‌ی زمانی جولای تا سپتامبر (تیر تا مهر) را شامل می‌شود و این دقیقا مصادف با رویداد سُنتی غول دنیای فناوری برای ارائه‌ی پیش‌نمایشی از آخرین دستاوردهایش در حوزه گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و هر ساله در چنین بازه‌ای نسل جدید گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل واچ رونمایی و روانه‌ی بازار می‌شوند.

مارک گِرمن از بلومبرگ اخیراً گزارش داده است که اپل در ماه‌های آینده هیچ محصول جدیدی را رونمایی نخواهد کرد؛ زیرا این شرکت قصد ندارد هیچ اعلامیه یا محصول بزرگی را تا زمان معرفی آیفون‌های جدید در پاییز رونمایی کند. در حقیقت، گزارش مذکور هم‌سو با ادعای دیجی‌تایمز دال بر معرفی محصولات جدید در رویداد ماه سپتامبر است.

دیجی‌تایمز معتقد است که نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل در ماه اکتبر (مهر و آبان) عرضه خواهند شد. اعتقاد بر این است که اپل می‌تواند مک‌بوک پرو جدید را در سپتامبر رونمایی و عرضه‌ی آن را تا اکتبر به تأخیر بیندازد. پیش‌ازاین، گفته می‌شد اپل به‌دلیل کمبود جهانی نیمه‌هادی و تبعاتش بر مدارهای مجتمع که در نمایشگرهای mini-LED استفاده می‌شود، تا اواخر نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۱ آن‌ها را نمی‌تواند عرضه کند و دیجی‌تایمز نیز مدعی بود کوپرتینویی‌ها حداقل تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ محصول جدیدی از خانواده مک‌بوک پرو روانه بازار نخواهند کرد.

اعتقاد بر این است که در طراحی نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل بزرگ‌ترین بازنگری‌ای خواهد شد که از سال ۲۰۱۶ مشاهده کرده‌ایم. به‌طورکلی، اپل از سال ۲۰۱۶ و بازطراحی مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار طراحی این نوت‌بوک‌ها را تغییر نداده و سال گذشته نیز مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی را با همان زبان طراحی و پردازنده M1 راهی بازار کرد؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید با تغییراتی چشمگیر در طراحی روانه بازار شوند و از مؤلفه‌های طراحی جدید با لبه‌های تخت و حاشیه اندک بهره ببرند که به زبان طراحی محصولات کنونی اپل همچون آیفون ۱۲ و آیپد و آی‌مک بسیار شباهت خواهد داشت.

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ‌بار (Touch Bar) را به‌نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند؛ نمایشگری که آن‌چنان از آن استقبال نشده است. مارک گِرمن نیز بسیاری از این جزئیات را تأیید کرد و اولین کسی بود که گزارش داد درگاه کارت‌خوان SD در حال بازگشت به کامپیوترهای مک است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات