نسل بعدی مک بوک پرو اپل احتمالا با تراشه M1X عرضه خواهد شد

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود نسل بعدی مک بوک پرو به تراشه‌ی M1X اپل مجهز خواهد بود که در مقایسه با M1، از تعداد هسته‌های بیشتر در پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی استفاده می‌کند.
تبلیغات

در حال حاضر می‌دانیم اپل روی مدل دیگری از مک بوک پرو کار می‌کند؛ محصولی که برای بازار پریمیوم آماده خواهد شد تا رقبای مبتنی بر ویندوز خود را به چالش بکشد. Ubergizmo اطلاعاتی منتشر کرده است که برخی از مشخصات سخت‌افزاری مک بوک پرو نسل بعدی اپل را افشا می‌کند.

طبق گفته‌ها، مک بوک پرو به تراشه‌ای به نام M1X مجهز خواهد شد که درواقع مدلی بهینه‌شده از M1 است. در گزارش آمده که M1X نسبت به M1 توانمندی بیشتری در پردازش داده‌ها دارد و این برتری تنها با افزایش فرکانس هسته‌های پردازنده‌ صورت نمی‌گیرد؛ بلکه تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی نیز افزایش می‌‎یابد.

M1X می‌تواند از تعداد بیشتر صفحه‌نمایش پشتیبانی کند. در واقع کاربران می‌توانند از مانیتوری برای نمایش اطلاعات خروجی استفاده کنند و تنها به صفحه‌نمایش لپ‌تاپ اکتفا نکنند. در مشخصات فاش‌شده به درگاه‌ها نیز اشاره می‌شود. مک بوک پرو بعدی اپل دارای کارت‌خوان حافظه‌ی SD، سه درگاه تاندربولت USB-C، یک درگاه MagSafe و یک درگاه HDMI خواهد بود. علاوه بر موارد فوق، اپل برای این محصول خود از وب‌کمی با رزولوشن FHD استفاده خواهد کرد.

در طراحی ظاهری مک بوک پرو نیز تغییراتی صورت می‌گیرد؛ برای مثال لوگوی مک بوک پرو از حاشیه‌ی زیر صفحه‌ی نمایش حذف می‌شود. چنین اتفاقی می‌تواند به‌معنی کاهش حاشیه‌ی صفحه‌نمایش باشد و دیگر جایگاهی برای لوگوی مک بوک پرو باقی نمی‌ماند. این مدل طراحی در محصولات جدید اپل قابل رؤیت است که برای مثال می‌توان به آی‌مک ۲۴ اینچی جدید اپل اشاره کرد. در این مدل برخلاف مدل‌های پیشین که لوگوی اپل را به همراه داشتند، طراحان لوگوی اپل را حذف کرده‌اند.

انتشار اخبار در مورد تراشه‌‌ی M1X در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر در دست توسعه بودن تراشه‌ی M2 منتشر شد. همین امر باعث شده است حدس بزنیم که احتمالاً M1X در مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو استفاده خواهد شد و اپل تراشه‌ی M2 را در مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو به کار خواهد گرفت. درهرصورت برای قضاوت کمی زود است و باید صبر کرد و دید کوپرتینویی‌ها برای نسخه‌های به‌روزشده‌ی مک بوک پرو چه تصمیماتی می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات