مشخصات لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک سامسونگ فاش شد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
زمان بسیار کمی تا برگزاری مراسم سامسونگ برای رونمایی از سری جدید گلکسی بوک باقی مانده؛ اما مشخصات محصولات جدید شرکت کره‌ای فاش شده است.
تبلیغات

انتظار می‌رود به‌زودی سامسونگ محصولات و لپ‌تاپ‌های بعدی سری گلکسی بوک را معرفی کند؛ بااین‌حال MSPowerUser گزارشی منتشر کرده است که فهرستی جالب از مشخصات سخت‌افزاری محصولات سری گلکسی بوک را در اختیارمان قرار می‌دهد.

در فهرست به محصولات مختلفی از سری جدید گلکسی بوک اشاره می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • گلکسی بوک پرو در دو نسخهٔ ۱۳ و ۱۵ اینچ
  • گلکسی بوک پرو ۳۶۰ در دو نسخهٔ ۱۳ و ۱۵ اینچ
  • گلکسی بوک
  • گلکسی بوک گو

سامسونگ گلکسی بوک پرو

گلکسی بوک پرو محصول پرچم‌دار سامسونگ است که از پردازنده‌های نسل یازدهمی استفاده می‌کند. امکان استفاده از رم تا سقف ۱۶ گیگابایت و حافظهٔ ذخیره‌سازی از نوع SSD تا سقف ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد. کاربر می‌تواند از پردازنده‌های گرافیکی Iris Xe اینتل و انویدیا MX450 برخوردار شود.

از نظر صفحه‌نمایش، دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. محصول جدید سامسونگ از درگاه تاندربولت ۴ برخوردار است و کاربر می‌تواند مدلی با ارتباطات LTE سفارش بدهد. شرکت کره‌ای در نظر دارد همراه‌ با گلکسی بوک پرو، نرم‌افزارهایی به‌صورت از پیش نصب‌شده در اختیار کاربر قرار بدهد؛ البته فهرستی از این اپلیکیشن‌ها منتشر نشده است.

مدل ۱۳ اینچی گلکسی بوک پرو ۸۶۸ گرم وزن دارد و از باتری ۶۳ وات‌ ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر استفاده می‌کند. مدل ۱۵ اینچی نیز دارای ۱٫۰۴ کیلوگرم وزن است و باتری با ظرفیت ۶۸ وات‌ ساعت از نوع لیتیوم پلیمر به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی بوک پرو ۳۶۰

گلکسی بوک پرو ۳۶۰ مدل تاشوی گلکسی بوک پرو با لولاهای ۳۶۰ درجه‌ای است. کاربر به صفحه‌نمایشی لمسی دسترسی دارد که از قلم استایلوس یا S-Pen پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در نظر دارد گلکسی بوک پرو ۳۶۰ را در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه کند. مدل ۱۳ اینچی از ۱٫۰۴ کیلوگرم وزن و باتری ۶۳ وات‌ ساعتی (از نوع لیتیوم یونی) برخوردار است و مدل ۱۵ اینچی ۱٫۳۹ کیلوگرم وزن و باتری با ظرفیت ۶۸ وات‌ ساعت (از نوع لیتیوم یونی) دارد.

سامسونگ گلکسی بوک

مدل استاندارد سری گلکسی بوک از صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی با پنل LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. سامسونگ برای این محصول از پردازندهٔ نسل یازدهمی Intel Core i5 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی SSD از نوع PCIe NVMe استفاده می‌کند و همچنین امکان انتخاب پردازندهٔ گرافیکی انویدیا GeForce MX450 و ارتباطات LTE برای کاربر فراهم شده است؛ البته انتخاب موارد ذکرشده به قیمت دستگاه اضافه می‌کند.

گلکسی بوک سامسونگ دارای باتری با ظرفیت ۵۴ وات‌ ساعت است و قیمت مدل پایهٔ آن از ۷۰۰ یورو شروع می‌شود.

سامسونگ گلکسی بوک گو

گلکسی بوک گو از تراشه‌های اسنپدراگون 8CX و 7C کوالکام قدرت می‌گیرد. مدل مجهز به تراشهٔ اسنپدراگون 7C دارای ۴ گیگابایت رم DDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی است و مدلی از گلکسی بوک گو که از تراشهٔ اسنپدراگون 8CX قدرت می‌گیرد، به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی مجهز شده است.

تراشهٔ اسنپدراگون 8CX که از نسل ایکس است، نسبت به نسل اول، با ۱۰ درصد بهبود عملکرد پردازندهٔ مرکزی و ۴۰ درصد بهبود عملکرد پردازندهٔ گرافیکی همراه است. گلکسی بوک گو صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن FHD دارد؛ اما نوع پنل آن هنوز مشخص نشده است. انتظار می‌رود مدل پایهٔ گلکسی بوک گو با تراشهٔ اسنپدراگون 7C که همراه‌ با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ٔ ذخیره‌سازی است با قیمت ۳۴۹ دلار روانهٔ بازار ایالات متحده شود. هنوز قیمت مدل‌های دیگر مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات