لپ تاپ های جدید HP با سیستم ردیاب نرم افزاری Tile عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز ۱۰سری جدید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی دارای سیستم ردیاب نرم‌افزاری Tile هستند تا درصورت گم‌ شدن یا دزدیده شدن، بتوان به‌سادگی آن‌ها را پیدا کرد.
تبلیغات

لپ ‌تاپ‌ جزو محصولات الکترونیکی گران‌قیمت محسوب می‌شود و قابل ‌حمل‌ بودن‌ باعث می‌شود احتمال دزدیدن شدن یا گم شدن آن‌ افزایش پیدا کند. تایل (Tile) شرکتی است که ردیاب‌ هوشمند می‌سازد و در اوایل سال جاری میلادی شاهد انعقاد قرارداد تجاری این شرکت با اچ‌پی (HP) بودیم. به‌موجب این قرارداد، سیستم ردیاب تایل وارد لپ‌تاپ‌های اچ‌پی شد تا امکان مکان‌یابی آن‌ها به شکلی ساده فراهم شود. ردیاب‌های تایل در دستگاه‌‌هایی به کار گرفته شدند که از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کردند.

اچ‌پی به‌تازگی بیانیه‌ی جدیدی منتشر کرده که براساس آن، فناوری ردیابی تایل قرار است باری دیگر در لپ‌تاپ‌های این شرکت حضور پیدا کند. این بار قرار است فناوری مورد بحث به شکلی متفاوت در لپ‌تاپ‌ پیاده‌سازی شود. لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به سیستم ردیاب تایل شامل سری HP EliteBook 800 G8 (مدل‌های EliteBook x360 830 و EliteBook x360 840 و EliteBook x360 850) و ورک‌استیشن قابل حمل ZBook Firefly G8 می‌شوند.

در سال ۲۰۲۱ فناوری مورد بحث به‌صورت پیش‌فرض روی آن دسته از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی که مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل (Intel Tiger Lake) یا کارت‌های بی‌سیم اینتل هستند، نصب می‌شود. آن‌طور که تامز هاردور می‌نویسد، لپ‌تاپ‌های مورد انتظار اچ‌پی قرار است از سیستم ردیاب مبتنی بر نرم‌افزار استفاده کنند؛ این در حالی است که خانواده‌ی HP Elite Dragonfly و EliteBook 1000 از قطعه‌ای سخت‌افزاری که توسط تایل ساخته شده است بهره می‌برند. آن لپ‌ تاپ ها مجهز به ماژول PCIe هستند؛ البته از نوع دستگاه‌های ردیاب تایل که برای ردیابی کلیدهای گم‌شده یا دیگر وسایل از آن‌ها استفاده می‌شود. 

لپ تاپ اچ پی EliteBook 850 G8 روی میز با دست کاربر

HP EliteBook 850 G8

سی جی پرابر، مدیرعامل تایل، می‌گوید: «این بار راهکار تایل به‌صورت پیش‌فرض با اتکا بر نرم‌افزار نصب می‌شود و هیچ نیازی به سخت‌افزار اضافه وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود فناوری ردیابی تایل بسیار بیشتر قابل دسترس باشد و بتوان ساده‌تر از آن استفاده کرد.»

به منظور فعال‌سازی سیستم ردیابی لپ‌تاپا، باید قابلیت مورد بحث را از طریق اپلیکیشن اختصاصی تایل در ویندوز ۱۰ فعال کرد. دارندگان لپ تاپ سپس می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل تایل، دستگاه گم‌شده را مکان‌یابی کنند؛ حتی اگر در حالت Sleep, Hibernate یا خاموش باشد.

امکان ردیابی کردن لپ تاپ ممکن است برای بسیاری از افراد و کسب و کارها پرکاربرد باشد؛ اما همین موضوع می‌تواند نگرانی‌ها در زمینه‌ی فناوری‌هایی که همواره ما را مکان‌یابی می‌کنند افزایش دهد. 

لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی در ماه جاری میلادی به بازار می‌آیند. زمانی به تاریخ عرضه نزدیک شویم، قیمت آن‌ها نیز اعلام خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات