لپ تاپ Elite Dragonfly G2 اچ پی با ردیاب داخلی و شبکه 5G معرفی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
الیت دراگون‌فلای جی ۲ اچ‌پی لپ‌تاپ جدیدی با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی و بهره‌مندی از ردیاب داخلی Tile است که ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد.
تبلیغات

لپ‌تاپ الیت دراگون‌فلای اچ‌پی (HP Elite Dragonfly) محصولی بسیار باکیفیت بود که پس از عرضه‌اش با استقبال درخورتوجه کاربران مواجه شد. اچ‌پی ساعاتی پیش با حضور در نمایشگاه CES 2020 جدیدترین مدل این لپ‌تاپ با نام الیت دراگون‌فلای جی ۲ (HP Elite Dragonfly G2) را رونمایی کرد. مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی الیت دراگون‌فلای پردازنده‌ی مرکزی قدرتمندتری دارد و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن بیشتر است و در دو مدل جدید فروخته می‌شود که در یکی از آن‌ها شاهد پشتیبانی از 5G و در دیگری شاهد ردیاب داخلی Tile هستیم. الیت دراگون‌فلای G2 نخستین لپ‌تاپ دنیا است که از ردیاب داخلی Tile بهره می‌گیرد.

ازلحاظ ظاهری، لپ‌تاپ جدید اچ‌پی شباهت بسیار زیادی با مدل اولیه دارد و تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها به‌چشم نمی‌خورد. این موضوع به‌خودی‌خود اتفاقی مثبت به‌شمار می‌آید؛ زیرا مدل اولیه طراحی ظاهری بسیار زیبایی داشت و شمار زیادی از کاربران از دیدن آن لذت می‌بردند. عمده‌ی تفاوت دراگون‌فلای جی ۲ با مدل اولیه به سخت‌افزار دستگاه مربوط می‌شود تا از این طریق محصول جدید اچ‌پی بتواند توانایی رقابت با لپ‌تاپ‌های رده‌بالای جدید شرکت‌های دیگر را داشته باشد. براساس اطلاعات رسمی، ا‌چ‌پی الیت دراگون‌فلای جی ۲ برای پردازش وظایف مختلف به تراشه‌ی نسل دهمی ۶ هسته‌ای سری Core اینتل متکی است. ناگفته نماند مدل ۲۰۱۹ این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل استفاده می‌کرد. درضمن، کاربر می‌تواند بسته به نیازش یکی از مدل‌های این لپ‌تاپ را با یک یا دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی تهیه کند.

الیت دراگون فلای اچ پی / HP Elite Dragongly

افزون‌بر‌این، اچ‌پی لپ‌تاپ جدیدش را در دو کانفیگ دیگر نیز عرضه می‌کند که جذابیت‌های خاص خود را دارند. مدل اول، از مودم 5G کوالکام ایکس ۵۵ (Qualcomm X55) استفاده می‌کند که از شبکه‌ی LTE نیز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که مدل اولیه‌ی الیت دراگون‌فلای فقط از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کرد. مدول دوم، همان‌طورکه اشاره کردیم، از ردیاب داخلی بهره می‌گیرد. اچ‌پی تاکنون جزئیات مربوط به پشتیبانی این لپ‌تاپ از اپراتورهای مخابراتی مختلف را منتشر نکرده است و درضمن فعلا نمی‌دانیم این محصول با چه قیمتی قرار است دردسترس قرار گیرد. با همه‌ی این‌ها، پشتیبانی لپ‌تاپ از شبکه‌ی 5G اتفاقی مهم به‌شمار می‌آید و نکته‌ای مثبت برای الیت دراگون‌فلای جی ۲ است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم درباره‌ی لپ‌تاپ جدید اچ‌پی، بهره‌مندی از ردیاب داخلی Tile است که به‌صورت کامل با این دستگاه یکپارچه شده. شرکت Tile از سال‌ها پیش در ویدئوهای تبلیغاتی‌ گفته است ردیاب‌های بلوتوثی‌اش می‌توانند حتی رد لپ‌تاپ‌ها را نیز بگیرند و در این محصولات نیز استفاده شوند. با‌این‌حال، تاکنون هیچ‌یک از شرکت‌ها نتوانسته بودند به‌شکلی بهینه چنین ردیابی را در داخل لپ‌تاپشان قرار دهند. Dragonfly G2 اچ‌پی نخستین لپ‌تاپ دنیا است که از ردیاب Tile استفاده می‌کند.

الیت دراگون فلای اچ پی / HP Elite Dragongly

ردیاب یادشده به‌صورت کامل با لپ‌تاپ همگام‌سازی‌شده است و به‌لطف آن می‌توانید به‌راحتی لپ‌تاپ خودتان را ردیابی کنید و نگران گم‌شدن آن نباشید. تا زمانی‌که عمر باتری دستگاه به‌اتمام نرسیده باشد، امکان ردیابی لپ‌تاپ وجود دارد. ناگفته نماند اپل از روشی مشابه در لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی مک‌بوک به‌منظور ردیابی آن‌ها ازطریق اپلیکیشن Find My استفاده می‌کند. اچ‌پی نخستین شرکتی نیست که با Tile همکاری تجاری می‌کند؛ چراکه پیش‌تر بوز و Boosted و برندهای دیگری نیز به همکاری با Tile تمایل نشان داده‌ و از ردیاب‌های این شرکت در محصولات‌شان استفاده کرده‌اند.

لپ‌تاپ اچ‌پی الیت دراگون‌فلای جی ۲ همچون مدل پیشین قرار است فقط برای کاربران تجاری فروخته شود. این یعنی اگر جزو کاربران معمولی هستید، تهیه‌ی این محصول برای شما کار ساده‌ای نخواهد بود. در‌حال‌حاضر، جزئیاتی درباره‌ی قیمت و تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ اچ‌پی Dragonfly G2 اعلام نشده است.

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ جدید اچ‌پی چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ HP را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات