اپل پشتیبانی رسمی از چند محصولش را متوقف کرد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
فهرست محصولات کلاسیک اپل میزبان اعضای جدیدی است که در میان آن‌ها، چند مدل مک‌بوک و آیپاد تاچ قرار دارد.
تبلیغات

تعدادی از لپ‌تاپ‌های محبوب اپل رفته‌رفته قدیمی و از رده خارج می‌شوند. البته شاید هنوز برای کاربران این‌چنین نباشد؛ اما برای اپل قطعا دیگر پایان کار این مدل‌ها خواهد بود. براساس اخبار MacRumors، اپل مک‌بوک ایر تولید سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی تولید سال ۲۰۱۴ را با حسن تعبیر «وینتاژ» به فهرست دستگاه‌های از‌رده‌خارج خود اضافه کرده است و بدین‌ترتیب کم‌کم پشتیبانی از این محصولات را محدود خواهد کرد. بااین‌حال، هنوز پشتیبانی‌های سخت‌افزاری نمایندگان رسمی شرکت ارائه خواهد شد؛ اما این پشتیبانی قطعی نیست و تنها درصورتی امکان‌پذیر است که قطعات موردنیاز موجود باشند.

علاوه‌بر این محصولات، اپل نسل پنجم آیپاد تاچ را نیز در فهرست دستگاه‌های کلاسیک خود اضافه کرده است. باتوجه‌به اینکه این محصول از iOS 9 به‌بعد به‌روزرسانی دریافت نکرده است، از‌رده‌خارج‌شدن آن و ورود به فهرست دستگاه‌های کلاسیک تعجب برانگیز نیست. این دستگاه پخش موسیقی اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اکنون نزدیک به هست سال است که پشتیبانی‌های لازم را از اپل دریافت می‌کرده است.

اپل دستگاه‌های خود را با این منطق به فهرست کلاسیک‌ها یا در الفبای خود شرکت «فهرست وینتاژ» منتقل می‌کند که بین پنج تا هفت سال تقاضا و فروش نداشته باشند. اضافه‌شدن به این فهرست‌بدین معنا است که این محصولات واجد شرایط دریافت پشتیبانی و خدمات در جنیوس بار واقع در فروشگاه‌های اپل و «مراکز رسمی خدمات اپل» به‌طورقطعی نیستند و دیگر نمی‌توانند از امکانات خدمات پس‌ازفروش مانند گذشته بهره‌مند شوند. تنها در حالی خدمات شامل این محصولات می‌شود که قطعات لازم موجود باشد و شرکت مسئولیت و تعهدی درقبال تهیه‌ی قطعات برعهده نخواهد داشت.

مک بوک ایر ۱۳ اینچی / مک بوک ۱۱ اینچی

به‌گفته‌ی منبع خبر، این مدل لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ صلاحیت ورود به فهرست کلاسیک‌های اپل را دارند:

  • لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی (معرفی در سال ۲۰۱۳)
  • لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی (معرفی در سال ۲۰۱۳)
  • لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی (معرفی در سال ۲۰۱۴)
  • لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی (معرفی در سال ۲۰۱۴)
  • لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی (معرفی در سال ۲۰۱۴)
  • علاوه‌براین، فهرست دیگری نیز برای محصولات اپل تهیه شده است. این فهرست برای دستگاه‌هایی است که بیش از هفت سال در بازار نبوده‌اند و برچسب «منسوخ» خواهند داشت و صلاحیت دریافت خدمات از نمایندگان رسمی را نخواهند داشت.

    انتقال این مک‌بوک‌ها به فهرست وینتاژ از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که این چند مدل از لپ‌تاپ‌های محبوب اپل پیش از دوره‌ی کیبوردهای پروانه‌ای بوده‌اند. در سال‌های گذشته، این مدل‌ها به‌ خوبی کار و البته از macOS Catalina نیز پشتیبانی کرده‌اند. درواقع اپل با این اقدام نشانه‌هایی مخابره می‌کند که وقت تغییر و ارتقا فرارسیده است. خوشبختانه اخیرا اپل مدل‌های تازه‌ای از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با کیبوردهای کارآمد و به‌روزرسانی‌های محسوس روانه‌ی بازار کرد. باوجوداین، هنوز برای خرید این لپ‌تاپ‌ها باید برخی از امکانات مثل درگاه خواندن کارت حافظه‌ی SD را نادیده بگیرید؛ اما مک‌بوک‌های جدید را درمقایسه‌با مدل‌های چند سال گذشته، می‌توان گزینه‌های بهتری برای خرید دانست.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات