ایسر سوییفت 3 در دو مدل با پردازنده اینتل و AMD معرفی شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
سوییفت ۳ جدیدترین لپ‌تاپ ایسر است که از پردازنده‌های قدرتمند جدید اینتل و AMD و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ در نمایشگاه CES 2020 معرفی شده است.
تبلیغات

کسانی که عاشق نوت‌بوک‌ها هستند، همواره به‌دنبال محصولاتی می‌گردند که ضمن داشتن وزن سبک، از باتری قدرتمندی بهره بگیرند و با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد بتوان آن‌ها را تهیه کرد. چنین محصولاتی می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربر را برطرف کنند. ایسر صبح امروز در نمایشگاه CES 2020 حضور پیدا کرد و لپ‌تاپ جدید سوئیفت ۳ (Acer Swift 3) را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ جدید در دو مدل با پردازنده‌های ساخت اینتل و AMD معرفی شده است که اتفاقی جالب‌ به‌شمار می‌آید. لپ‌تاپ سوئیفت ۳ از جدیدترین پردازنده‌های ساخت این دو شرکت، یعنی سری آیس‌لیک نسل دهم اینتل و پردازنده‌های (APU) هفت‌نانومتری جدید AMD استفاده می‌کند تا بتواند به‌راحتی از پس انجام تمامی کارها بربیاید.

مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل که تصویر آن در زیر دیده می‌شود، اندازه‌ای ۱۳/۵ اینچی دارد و مدل ۱۴ اینچی آن با پردازنده‌ی AMD تولید و روانه‌ی بازار می‌شود. به‌جز پردازنده‌ی مرکزی و نمایشگر، دو مدل سوییفت ۳ تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. ایسر، تنها شرکتی نیست که چنین لپ‌تاپی تولید می‌کند؛ چراکه لنوو نیز شب گذشته در CES مدل جدید خانواده‌ی یوگا را با دو پردازنده‌ی اینتل و AMD معرفی کرد. به‌لطف معرفی پردازنده‌های جدید سری رایزن ۴۰۰۰ احتمالا به‌زودی شاهد استفاده از تراشه‌های جدید AMD در لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود. 

ایسر سوییفت 3 / Acer Swift 3

مدل ۱۳/۵ اینچی مجهز به پردازنده‌ی اینتل

لپ‌تاپ جدید ایسر محتوای بصری را ازطریق نمایشگری ۱۴ اینچ با وضوح 1080p به‌نمایش می‌گذارد و وزنی معادل ۱/۲ کیلوگرم دارد؛ موضوعی که نشان می‌دهد سوئیفت ۳ به‌راحتی حمل‌کردنی است. علاقه‌مندان می‌توانند لپ‌تاپ جدید ایسر را در دو مدل یکی مجهز به پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای AMD 7 4700U و دیگری مجهز به پردازنده‌ی Intel Core i7-1065G7 تهیه کنند. البته امکان تهیه‌ی مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل با تراشه‌های دیگری نظیر Core i3 و Core i5 نسل دهم نیز وجود دارد. نمایشگر ۱۳/۵ اینچ مدل اینتل وضوح ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد. ایسر سوییفت ۳ از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4X و مدل دارای پردازنده‌ی اینتل حداکثر از یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و مدل دارای پردازنده‌ی AMD حداکثر از ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است. ایسر لپ‌تاپ جدیدش را به‌شکلی زیبا طراحی کرده و حسی مدرن به کاربر منتقل می‌کند. بدنه‌ی دستگاه مذکور وزن بسیار کمی دارد و ضخامتش فقط ۱۶/۵۵ میلی‌متر است و حاشیه‌های اندکی در اطراف نمایشگر دیده می‌‌شود (۴/۳۷ میلی‌متر) و از روش احراز هویت ویندوز هلو پشتیبانی می‌کند. افزون‌بر‌این، می‌توان این لپ‌تاپ را ازطریق فرمان صوتی بیدار کرد. هر دو مدل از لپ‌تاپ جدید ایسر درگاه‌های USB Type-C  وUSB-A و HMDI دارد و از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند. 

مدل پایه‌ی مجهز به پردازنده‌ی AMD لپ‌تاپ جدید ایسر قرار است با قیمت ۵۹۹ دلار مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) دسترس قرار گیرد. ایسر قصد دارد مشخصات سخت‌افزاری دقیق دستگاهش را به‌زودی و پیش از فرارسیدن عرضه در ماه مه، با رسانه‌ها به‌اشتراک بگذارد. درکنار این لپ‌تاپ، مدل پایه‌ی مجهز به پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل قرار است مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شود. 

ایسر سوییفت 3 / Acer Swift 3

مدل ۱۴ اینچی مجهز به پردازنده‌ی AMD

یکی از داغ‌ترین رقابت‌های بین شرکت‌ها در نمایشگاه CES امسال به جدال بین AMD و اینتل مربوط می‌شود. این دو شرکت امسال تلاش زیادی کرده‌اند تا قدرت خودشان را به‌رخ رقیب بکشند. معمولا شدیدترین رقابت بین این دو به بازار لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار مربوط می‌شود؛ اما امسال اوضاع کمی فرق می‌کند و AMD از پردازنده‌هایش در لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی زیادی استفاده کرده است که مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی دارند. بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده دقیقا همان‌جایی است که AMD می‌تواند ضربه‌ی هولناکی به اینتل بزند. ظاهرا سوییفت ۳ قرار نیست تنها لپ‌تاپ جدیدی باشد که از پردازنده‌ی نسل دهمی آیس‌لیک اینتل استفاده می‌کند. ناگفته نماند لپ‌تاپ جدید ایسر جزوی از پروژه‌ی آتن به‌شمار می‌آید؛ بنابراین، در آن شاهد درگاه تاندربولت ۳ و پشتیبانی از وای‌فای ۶ و بهره‌مندی از نمایشگری کم‌مصرف خواهیم بود.

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ ایسر سوییفت ۳ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ ایسر را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات