ایسوس لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ جدید ROG را با نمایشگر ۳۰۰ هرتزی معرفی کرد

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 10 دقیقه
ایسوس هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که لپ‌تاپ‌های جدید سال ۲۰۲۰ خود را با استانداردهای حرفه‌ای برای عرضه به بازار آماده می‌کنند.
تبلیغات

ایسوس خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های سری ROG را معرفی کرد که از طراحی جدید و سخت‌افزار به‌روز گیمینگ بهره می‌برند. لپ‌تاپ Zephyrus Duo 15 را می‌توان مهم‌ترین محصول معرفی‌شده دانست که با نمایشگر لمسی دوم، قطعا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. نمونه‌ی دیگر ROG Strix G15 Electro Punk است که با طراحی و رنگ‌بندی خاص، دسته‌ای ویژه از گیمرها را نشانه رفته است و ااز لوازم جانبی جذابی پشتیبانی می‌کند. درمجموع، خانواده‌ی Zephyrus قوی‌تر و سبک‌تر از همیشه به بازار عرضه خواهند شد و برای علاقه‌مندان به طراحی‌های ویژه‌ی مسابقات ورزش‌های الکترونیک نیز انتخاب‌هایی عالی همچون ROG Strix SCAR دردسترس هستند.

Asus ROG

پردازنده‌ی مرکزی، به‌عنوان قلب تپنده‌ی هر لپ‌تاپ، در مرکز اخبار لپ‌تاپ‌های جدید سال ۲۰۲۰ بود. ایسوس نیز مانند بسیاری از بزرگان بازار در محصولات جدید زیربرند ROG، از پردازنده‌های نسل‌دهمی اینتل کور بهره می‌برد. پردازنده‌هایی که حداکثر ۸ هسته و ۱۶ رشته‌ی پردازشی دراختیار کاربر قرار می‌دهند، قطعا نیازهای کاربران حرفه‌ای در دسته‌‌‌های گیمینگ و تولید محتوا را تا حد زیادی برطرف می‌کنند. حرفه‌ای‌ترین نسخه‌ی لپ‌تاپ جدید ایسوس به پردازنده‌ی اینتل نسل‌دهمی کامت‌لیک Core i9-10980HK مجهز خواهد بود.

پردازنده‌های اینتل همیشه به سرعت درخورتوجه کلاک مشهور بوده‌اند. نسل دهم نیز با افزایش چشمگیر در سرعت کلاک معرفی شدند و سرعت حرفه‌ای‌ترین عضو خانواده در حالت تقویت کلاک تا ۵/۳ گیگاهرتز می‌رسد. چنین سرعت چشمگیری باعث می‌شود لپ‌تاپ تمامی وظایف روزمره را سریع انجام دهد و در کاربردهای نیاز به قدرت پردازشی شدید نیز خوش بدرخشد. لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس از حافظه‌ی رم بسیار سریع نیز استفاده می‌کنند. اگرچه پردازنده‌های نسل‌دهمی اینتل به‌صورت پیش‌فرض برای حافظه‌ی رم 2933MHz DDR4 ساخته یافته‌اند، ROG برای مدل‌هایی با هشت هسته‌‌ی پردازشی، از DDR4-3200 با فناوری SO-DIMM بهره می‌برد که ۱۰ برابر سرعت بیشتری دارد. این لپ‌تاپ‌ها حداکثر از ۴۸ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ جدید Zephyrus در بخش حافظه‌ی ذخیره‌سازی از دو درایو SSD با مشخصات NMV Express PCIe x4 در Raid 0 برخوردار است که تا ظرفیت دو ترابایت عرضه خواهد شد. 

 Asus ROG Zephyrus Duo 15

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی ROG از پردازنده‌های گرافیکی جدید GeForce RTX بهره می‌برند

درکنار تمامی سخت‌افزارهای حرفه‌ای که در جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ و تولید محتوا استفاده می‌شوند، پردازنده‌های گرافیکی بسیار اهمیت دارند. لپ‌تاپ‌های جدید ROG از پردازنده‌های جدید GeForce RTX شرکت انویدیا بهره می‌برند. از میان حرفه‌ای‌ترین نمونه‌ها، می‌توان به GeForce RTX 2070 Super و RTX 2080 Super اشاره کرد که در نسخه‌های پرچم‌دار وجود دارند. انویدیا قبلا هم در دسته‌ی کامپیوترهای رومیزی با پردازنده‌های Super خود به پیشرفت‌‌های درخورتوجهی در پردازش گرافیکی دست یافته بود و اکنون نوبت به خانواده‌ی لپ‌تاپ‌ها رسیده است تا از قدرت فراوان پردازنده‌ها بهره ببرند.

پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا مبتنی‌بر جدیدترین معماری موجود در بازار شرکت، یعنی تورینگ هستند و تیم سبز را بازهم در پردازش قدرتمند گرافیکی یک پله بالاتر می‌برند. محصولات جدید از هسته‌های CUDA برای سایه‌زنی حرفه‌ای برنامه‌ریزی‌شدنی و هسته‌های RT برای رهگیری پرتو و هسته‌های تنسور برای پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برند. درنتیجه، پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX سخت‌افزار اختصاصی برای پردازش و رندر دقیق و سریع نورپردازی و سایه‌ها و بازتاب‌ها در صحنه‌های گرافیکی استفاده می‌کنند. به‌علاوه، فناوری حرفه‌ای DLSS انویدیا از هسته‌های تنسور و الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای به‌حداکثررساندن قدرت و کارایی در بازی‌هایی با نیاز پردازشی زیاد استفاده می‌کند.

پردازنده‌های گرافیکی GeForce در خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های ROG با تمرکز بر کارایی بهینه انتخاب و استفاده شده‌اند. طراحی بخش خنک‌کننده‌ که موسوم به Intelligent Cooling با برنامه‌ریزی دقیق اجرا شده است، امکان ارائه‌ی بهترین کیفیت با FPS بسیار زیاد را هنگام بهره‌مندی از فناوری ROG Boost ممکن می‌کند. فناوری مذکور توان پردازشی پردازنده‌ی گرافیکی را از محدوده‌ی مرسوم و معمول فراتر می‌برد. پردازنده‌ی مرکزی هم از سیستم خنک‌کننده و تقویتی جدید بهره می‌برد و فرکانس‌های بیشتر از معمول را در حالت توربو به کاربر عرضه می‌کند.

لپ‌تاپ Zephyrus Duo 15 در مه سال جاری به بازار عرضه می‌شود. البته هنوز اطلاعاتی از قیمت آن در دست نیست؛ اما باتوجه‌به مشخصات حرفه‌ای به‌کاررفته و قابلیت‌هایی همچون نمایشگر دوم و کارت گرافیک RTX، می‌توان عضو جدید خانواده‌ی ROG را در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت قرار داد.

 Asus ROG Zephyrus Duo 15

سیستم خنک‌کننده‌ی حرفه‌ای

پردازنده‌های مرکزی در لپ‌تاپ‌ها برای ارائه‌ی بیشترین قدرت پردازشی به سیستم خنک‌کننده‌ی حرفه‌ای نیاز دارند؛ به‌ویژه مدل‌هایی که نیازمند طراحی سبک‌تر و باریک‌تر هستند، به سیستم خنک‌کننده با طراحی نوآورانه‌تری احتیاج دارند. ایسوس در خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های ROG 2020 از سیستم جدیدی بهره می‌برد تا طراحی محصول را تاحدممکن باریک و سبک نگه دارد. مهندسان این شرکت از قطعه‌ی جدیدی در سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کنند که در محتوای بازاریابی به‌نام فلز مایع (Liquid Metal) معرفی شد.

سیستم خنک کننده فلز مایع Asus ROG

رسانایی گرمایی عالی فلزهای مایع از سال‌ها پیش مدنظر متخصصان و علاقه‌مندان حوزه‌ی سخت‌افزار دسکتاپ بود که به‌دنبال بیشترین کارایی از سیستم خنک‌کننده بودند. البته سیستم مذکور را تنها افرادی اجرا می‌کردند که با صرف هزینه‌ی هنگفت، کامپیوترهای رومیزی را شخصی‌سازی می‌کردند. درنهایت، کارایی سیستم مذکور به‌حدی جذاب شد که مهندسان ROG از طراحی و مهندسی جدید برای بهینه‌سازی آن در لپ‌تاپ‌ها استفاده و حتی پتنت فرایند مونتاژ را نیز برای نصب سیستم خنک‌کننده ثبت کردند.

با اجرای سیستم انتقال گرمای فلز مایع، گرما از پردازنده‌ی مرکزی به هیت‌سینک با بازدهی بهتری منتقل می‌شود؛ ازاین‌رو، مهندسان ROG از بازدهی به‌دست‌آمده برای کاهش صدای فن و دمای پردازنده هنگام فشار سنگین و ۱۰ درصد بهبود در عملکرد و سرعت بهره بردند. قطعه و ترکیب جدید فلز مایع، تنها بخشی از طراحی گرمایی خاص در لپ‌تاپ‌های ROG 2020 است. لپ‌تاپ‌ها برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری به ترکیب حرفه‌ای قطعات و راهکارها نیاز دارند. ROG در محصولات جدید،‌ علاوه‌بر مهندسی پیشرفته و ترکیب عالی سخت‌افزارها، از ابزارهای نرم‌افزاری هم برای مدیریت کامل قطعات بهره برده است.

سیستم خنک کننده فلز مایع Asus ROG

ترکیب سخت‌افزار و بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس امکان ارائه‌ی کارایی و قدرت درخورتوجه را فراهم می‌کند؛ ترکیبی که از بدنه‌ی اصلی و طراحی حرفه‌ای آن برای جانمایی مؤثر فن‌ها و هیت‌سینک‌ها شروع می‌شود. ماده‌ی پلیمری کریستال مایع به مهندسان امکان داد تا در هر فن موسوم به n-Blade، تعداد ۸۳ تیغه به‌کار ببرند که جریان هوا را درمقایسه‌با مدل‌های مرسوم، ۱۷ درصد بهبود می‌بخشد. جریان هوا سپس از هیت‌سینک‌هایی با تیغه‌های بسیار باریک عبور می‌کند که با به‌حداکثر‌رساندن جریان و سطح تماس، انتقال گرما را به حداکثر ممکن می‌رسانند. مهندسان برای مقابله با مشکل بزرگ و همیشگی گردوغبار در فن‌ها و هیت‌سینک‌ها نیز طراحی جدید به‌کار گرفتند. آن‌ها از ماژول‌های گرمایی با قابلیت تمیزکاری خودکار استفاده کردند که به بهره‌مندی از نیروی سانتریفیوژی، ذرات گردو‌غبار را جذب و از بدنه خارج می‌کنند.

ازآنجاکه خنک‌کنندگی و قدرت و کارایی لپ‌تاپ وابستگی زیادی به وظیفه‌ی در حال اجرا دارد، مهندسان ROG سیستمی هوشمند برای کنترل و ایجاد تعادل بین سرعت سیستم خنک‌کننده و صدای دستگاه طراحی کردند. کاربر فقط با یک میان‌‌بر صفحه‌کلید، می‌تواند بین سه حالت عملیاتی متفاوت در سیستم خنک‌کننده جابه‌جا شود. Silent Mode متمرکز بر صدای بسیار کم، کارایی و قدرت سیستم را به‌حداقل می‌رساند. Performance Mode بین قدرت و سرعت پردازش زیاد و صدای کم فن تعادل ایجاد و با کاهش حداکثری سرعت، بیشترین خنک‌کنندگی موردنیاز را برای وظایف نسبتا سنگین فراهم می‌کند. حداکثر صدای تولیدی در مدل‌های متفاوت لپ‌تاپ‌های جدید ROG باهم متفاوت است؛ اما در دو حالت اول می‌توان صدای بسیار کمی از آن‌ها انتظار داشت. Turbo Mode حداکثر قدرت پردازشی را با حداکثر سرعت و قدرت سیستم خنک‌کننده دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیستم خنک کننده فلز مایع Asus ROG

نمایشگر حرفه‌ای برای گیمرها و تولیدکننده‌های محتوا

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی ROG به‌ویژه در بخش نمایشگر، نیاز بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای و تولیدکننده‌های محتوا را برطرف می‌کنند. ROG تأکید می‌کند نرخ نوسازی درخورتوجه تأثیر بسیاری بر کیفیت گرافیک و تجربه‌ی کاربری می‌گذارد؛ به‌همین‌دلیل، هرساله سرعت نرخ نوسازی نمایشگر در لپ‌تاپ‌های این خانواده بیشتر می‌شود. آن‌ها اولین شرکتی بودند که نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کردند و از آن زمان در به‌کارگیری نمایشگر با نرخ نوسازی بسیار سریع پیش‌گام بازار بوده‌اند. ROG امسال لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر ۳۰۰ هرتزی به بازار عرضه می‌کند که کیفیت تصویر را تا حد زیادی برای کاربر حرفه‌ای بهبود می‌بخشد.

سرعت بازسازی و بازه‌ی دقت رنگ حوزه‌های تمرکز مهندسان ایسوس در طراحی نمایشگرهای جدید بوده‌اند

علاوه‌بر سرعت بازسازی، دقت رنگ هم در نمایشگر لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای بسیار مهم است. نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدید ROG با تأییدیه‌ی Pantone عرضه می‌شوند که به‌معنای کالیبراسیون دقت رنگ در کارخانه است و خیال کاربر را از دقت و صحت رنگ‌های عرضه‌شده راحت می‌کند. همچنین، برخی لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی جدید مانند Zephyrus Duo 15 و Zephyrus M15 با نمایشگر 4K هم به بازار عرضه می‌شوند که از فضای رنگ کامل Adobe RGB هم پشتیبانی می‌کنند. پنل‌های مذکور درمقایسه‌با نمایشگرهای استاندارد sRGB می‌توانند بازه‌ی وسیع‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهند که به‌ویژه برای تولیدکننده‌های محتوا ارزشمند خواهد بود.

لپ‌تاپ Zephyrus Duo 15 از نمایشگر لمسی دوم هم بهره می‌برد که با ابعاد ۱۴/۱ اینچی و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، به‌عنوان نمایشگر ثانویه کارایی مقبولی دارد. این نمایشگر با زاویه‌ی ۱۳ درجه دربرابر کاربر قرار می‌گیرد که مشاهده‌ی محتوای آن را آسان‌تر می‌کند.

Asus ROG

نمایشگرهای 4K برای تجربه‌ی حرفه‌ای بازی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند که در ابعاد ۱۵/۶ یا ۱۶/۳ اینچی تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای کاربر به‌همراه می‌آورند. استفاده از حداکثر ظرفیت این نمایشگرها در ترکیب با تنظیمات حداکثری در بازی‌ها ممکن می‌شود؛ درنتیجه، فشار زیادی به پردازنده‌‌ی گرافیکی در لپ‌تاپ‌های مذکور وارد می‌شود. ایسوس ROG برای پاسخ به نیاز مذکور، پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه را با فناوری G-Sync انویدیا ترکیب کرده است که نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت آنی با نرخ فریم پردازنده‌ی گرافیکی هماهنگ می‌کند.

Asus ROG

کاهش ابعاد در طراحی جدید

لپ‌تاپ‌های ROG همیشه جزو باریک‌ترین محصولات گیمینگ بازار بوده‌اند؛ اما مهندسان همیشه به‌دنبال راه‌هایی برای قابل‌حمل‌ترکردن محصولات هستند. ایسوس در نمونه‌های سال ۲۰۲۰، روش جدیدی برای کاهش ابعاد آداپتور لپ‌تاپ‌ها به‌کار گرفته است. آداپتورهای جدید ۱۸۰ واتی با ضخامت ۲۳ میلی‌متر تولید شده‌اند که ۲۰ درصد کوچک‌تر از نسل قبلی هستند. آداپتورهای جدید ۲۴۰ واتی هم برای مدل‌های قدرتمندتر عرضه می‌شود که بازهم تعهد طراحان به کاهش ابعاد را نشان می‌دهد. آداپتور جدید نه‌تنها باریک‌تر از آداپتورهای قبلی ۲۳۰ واتی است؛ بلکه مجموع ابعادش نیز با وجود ارائه‌ی ۱۰ وات نیروی بیشتر، کوچک‌تر است.

Asus ROG

ایسوس با به‌کارگیری فناوری USB Power Delivery، پشتیبانی از از شارژ با USB-C را هم به لپ‌تاپ‌های جدیدش افزود. درنتیجه، کاربر می‌تواند از آداپتورهای USB-C با حداکثر توان ۶۵ وات درکنار لپ‌تاپ استفاده کند که هنگام جابه‌جایی، فضای کمتری می‌گیرند. به‌علاوه، در مواقع دسترسی‌نداشتن به برق شهری می‌توان از پاوربانک‌هایی همچون ZenPower Pro PD استفاده کرد. فناوری شارژ USB Power Delivery به‌صورت معکوس هم عمل می‌کند و قابلیت شارژ دستگاه‌های همراه را به کاربر می‌دهد.

Asus ROG

درنهایت، ایسوس با بهره‌مندی از جدیدترین سخت‌افزارهای اینتل و انویدیا، محصولات جدید خانواده‌ی ROG را با هدف افزایش سهم خود از بازار گیمینگ و تولید محتوا تولید و عرضه می‌کند. فناوری‌های جدیدی که در محصولات شرکت تایوانی به‌کار رفته‌اند، نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ مهندسان ایسوس برای بهبود تجربه‌‌ی کاربری مشتریان حرفه‌ای هستند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، لپ تاپ‌های ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات