لنوو محصولات جدیدی از برند NEC LaVie را برای بازار آمریکا معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
مطالعه 10 دقیقه
کمی پیش از آغاز رویداد CES، لنوو اعلام کرده که ۳ محصول از برند NEC LaVie را روانه‌ی بازار ایالات متحده می‌کند.
تبلیغات

لنوو دیروز اعلام کرد که کامپیوترهای سری NEC را از بهار امسال راهی بازارهای ایالات متحده خواهد کرد. کامپیوترهای NEC از دیرباز همواره بسیار محبوب بوده‌لند؛ اما این محصولات از اواخر دهه‌ی جاری به دلیل رقابت نفس‌گیر و حاشیه‌ی سود پایین جایگاه خود را به‌صورت کامل در بازار آمریکا از دست دادند. لنوو که بین بازه‌ی زمانی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ کنترل شرکت NEC‌ ژاپن را به‌دست آورده، می‌خواهد سه مدل از برند NEC LaVie را روانه‌ی بازار ایالات متحده کند. 

سیستم‌های LaVie مذکور درواقع شامل نوک‌بوک باریک و محبوب LaVie Pro Mobile و لپ‌تاپ بالارده‌ی LaVie Vega با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع OLED و کامپیوتر آل‌این‌وان LaVie Home است. در زبان فرانسوی LaVie یا la vie به‌معنای زندگی است؛ از‌این‌رو، کامپیوترهای مذکور برای کاربری روزمره است و بازارهایی را هدف قرار خواهد داد که تقریبا از حوزه‌ی نفوذ برند Idea لنوو خارج است؛ درنتیجه چنین حرکتی، به‌طور کلی جایگاه‌ شرکت مذکور را در ایالات متحده تقویت خواهد کرد.

لپ‌تاپ فوق‌باریک و فوق‌سبک NEC LaVie Pro Mobile

NEC LaVie Pro Mobile

در ژاپن شرکت کامپیوتری NEC، با لپ‌تاپ‌های بسیار سبک LaVie که کمتر از ۲ پوند (۹۰۷ گرم) وزن دارند، اسم‌و‌رسم درخورتوجهی برای خود ایجاد کرده است. هم‌زمان با بازمعرفی سری جدید محصولات لنوو، درنهایت مدل LaVie Pro Mobile از این لپ‌تاپ‌ها به ایالات متحده عرضه خواهند شد. این محصول ۱۳٫۳ اینچی به‌گونه‌ای ساخته شده که تا حد ممکن قابل‌حمل و عمر باتری آن طولانی باشد و هم‌زمان تمامی درگاه‌هایی را درون خود جای دهد که انتظار می‌رود در کامپیوتر دسکتاپ مدرن باید باشد.

NEC LaVie Pro Mobile در شاسی شیک به رنگ بوردو (شرابی) قرار داشته و قسمت زیرین آن از جنس منیزیوم و لیتیوم بوده و قسمت بالایی آن از جنس فیبر‌کربن ساخته شده است. صفحه‌‌نمایش این دستگاه ۱۳٫۳ اینچ بوده و با رزولوشن Full HD، از نوع IPS است. حداکثر روشنایی نمایشگر مذکور ۳۰۰ نیت است و پوشش ضدبازتاب دارد؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قابلیت پشتیبانی از فناوری چندلمسی برای این محصول دردسترس نیست. مواد استفاده‌شده در شاسی این لپ‌تاپ به NEC این اجازه را داده تا ضخامت LaVie Pro Mobile را به ۱۵٫۵ میلی‌متر برساند و وزن آن را تا ۸۳۷ گرم کاهش دهد. ارقام مذکور در رابطه با وزن و ضخامت LaVie Pro Mobile آن را به یکی از کوچک‌ترین نوت‌بوک‌های این صنعت تبدیل کرده که مبتنی‌بر قدرتمندترین پردازنده‌های سری U اینتل برای دستگاه‌های قابل‌حمل است.

حال که صحبت از پردازنده به‌میان آمده، ذکر این نکته لازم است که لنوو برای لپ‌تاپ LaVie Pro Mobile از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل از خانواده‌ی Whiskey Lake تا سقف Core i7-8565U استفاده کرده است. این پردازنده‌ها چهار هسته دارند و پردازنده‌ی گرافیک مجتمعشان از نوع UHD Graphics 620 اینتل است. تراشه‌ی یادشده با ۸ گیگابایت حافظه‌‌ی LPDDR3 در بیشترین حالت، حافظه‌ی PCIe SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از نوع M.2-2280 و ۴۹ وات‌ساعت ظرفیت باتری همراه خواهد بود. براساس گزارشی از وب‌سایت MobileMark 14، باتری‌ این محصول ۱۵ وات‌ساعتی خواهد بود؛ اما چنین ادعایی باتوجه‌به پیکربندی رده‌بالای LaVie Pro Mobile کمی چالش‌زا است.

NEC LaVie Pro Mobile

قسمت‌های مربوط به اتصالات LaVie Pro Mobile، شامل تراشه‌ی وای‌فای ۵ با قابلیت ارسال و دریافت هم‌زمان روی دو آنتن، بلوتوثِ نسخه‌ی ۵، یک USB 3.1 از نسل ۲ در قالب پورت Type-A و دو USB 3.1 نسل اول یا دوم از نوع C، خروجی HDMI نسخه‌ی 1.4b، یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هندزفری ۳٫۵ میلی‌متری است. قابلیت‌های چندرسانه‌ای در این لپ‌تاپ، متشکل از وب‌کم با کیفیت ۷۲۰ پیکسل، اسپیکرهای استریو با توان ۲ وات از نوع یاماها و آرایه‌ی میکروفون است. علاوه‌براین، LaVie Pro Mobile در دکمه‌ی خاموش‌ و‌ روشن خود، حسگر تشخیص اثرانگشت دارد. لنوو این محصول را از ماه مارس و با قیمت پایه‌ی ۱٬۵۹۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌کند.

NEC LaVie Pro Mobile

نمایشگر

۱۳٫۳ اینچ بوده و با رزولوشن 

Full HD

 برابر با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، از نوع IPS، ضد انعکاس، روشنایی ۳۰۰ نیت

پردازنده

پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای 

Core i7

-8565U اینتل با فرکانس پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتز

کارت گرافیک

پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع UHD Graphics 620  اینتل

سیستم‌عامل

نسخه‌ی۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ Home

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت حافظه‌‌ی LPDDR3، سازگار با دو مسیر

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

حافظه‌ی PCIe SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از نوع M.2-2280

پورت‌های ورودی/خروجی

یک پورت USB 3.1 از نسل ۲ و Type-A و دو پورت USB 3.1 نسل اول یا دوم Type-C، خروجی HDMI نسخه‌ی 1.4b، یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هندزفری ۳٫۵ میلی‌متری

باتری

 ۴۹ وات ساعت ظرفیت باتری، طول عمر باتری ۱۵ ساعت

شبکه

تراشه‌ی

وای‌فای

۵ با قابلیت ارسال و دریافت هم‌زمان روی دو آنتن، بلوتوثِ نسخه‌ی ۵

سیستم صوتی

۲ اسپیکر استریو با توان ۲ وات از نوع یاماها و میکروفون‌های استریو

دوربین

۷۲۰ پیکسل HD

وزن

۸۳۷ گرم

رنگ و مواد به‌کار رفته

رنگ بوردو (شرابی)، قسمت زیرین آن از جنس منیزیوم و لیتیوم، قسمت بالایی لپ‌تاپ از جنس فیبر‌کربن

مشخصات دیگر

دارای حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه‌شده در دکمه‌ی خاموش‌و‌روشن

لپ‌تاپ NEC LaVie Vega با نمایشگر ۱۵٫۶ ایچی OLED

لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی معمولا برای آن دسته از افرادی طراحی شده‌اند که به‌دنبال کارایی در این محصولات هستند. از طرف دیگر، مدل‌های کارا، سبک، باریک و شیک انگشت‌شمار هستند؛ درنتیجه لنوو تصمیم گرفت نوت‌بوک منحصربه‌فرد NEC LaVie Vega را برای این بخش بکر از بازار عرضه کند.

 NEC LaVie Vega

این لپ‌تاپ در شاسی آلومینیومی با رنگ آبی قرار دارد و از پوشش گوریلا‌گلس ۶ روی صفحه بهره می‌برد. تمامی این موارد سبب شده محصولی نهایی، اندکی پرزرق‌و‌برق و هم‌زمان دربرابر اجسام سخت و خراشیدگی مقاوم باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نوت‌بوک، چراغ LED ویژه‌ی هوشمند (Smart Light LED ) در پنل جلویی است که به دستورهای دستیار صوتی پاسخ می‌دهد. وزن لپ‌تاپ La Vie Vega درحدود ۱٫۸۴ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۸٫۳ میلی‌متر است؛ درنتیجه این محصول سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی نیست و در‌عین‌حال، به سنگینی دیگر محصولات در این رده نیست.

علاوه‌بر طراحی چشم‌نواز، یکی از نکات مهم برای بازاریابی NEC La Vie Vega، صفحه‌‌نمایش Ultra-HD OLED این محصول با بیشترین روشنایی در حد ۴۰۰ نیت است که در خود کارخانه کالیبره شده. نمایشگر این لپ‌تاپ تمامی مزیت‌های فناوری OLED ازجمله نسبت کنتراست بسیار زیاد و زمان پاسخ‌گویی سریع و زاویه‌ی دید افقی گسترده را دارد.

در قلب LaVie Vega پردازنده‌ی نسل نهم اینتل، یعنی Core i7-9750H نهفته که ۶ هسته‌ی پردازشی دارد و پردازنده‌ی مجتمع آن از نوع UHD Graphics 630 است. حداکثر حافظه‌ی رم این دستگاه ۸ گیگابایت و از نوع DDR4 و فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی ترکیبی از حالت جامد Intel Optane Memory با ۳۲ گیگابایت ظرفیت و حافظه‌ی SSD مبتنی‌بر 3D QLC-NAND با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده‌ است.

 NEC LaVie Vega

قسمت‌های مربوط به اتصالات LaVie Vega شامل تراشه‌ی وای‌فای ۶ با قابلیت ارسال و دریافت هم‌زمان روی دو آنتن، بلوتوثِ نسخه‌ی ۵، پورت‌های تاندربولت ۳، دو رابط USB 3.1 نسل دوم Type-C، یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هدست ۳٫۵ میلی‌متری TRRS است. قابلیت‌های چندرسانه‌ای در این لپ‌تاپ متشکل از وب‌کم با کیفیت ۷۲۰ پیکسل و سازگار با ویژگی Windows Hello، اسپیکرهای استریو با توان ۲ وات از نوع یاماها و آرایه‌ی میکروفون چهارگانه است. براساس گزارش از وب‌سایت MobileMark 14، در بحث مربوط به طول عمر باتری، لنوو وعده داده باتری ۸۰ وات‌ساعتی NEC LaVie Vega تا ۸٫۳ ساعت شارژ نگه می‌دارد. لپ‌تاپ NEC LaVie Vega از ماه مارس با قیمت ۲٬۰۹۹٫۹۹ دلار وارد بازار می‌شود.

NEC LaVie Vega

نمایشگر

۱۵٫۶ اینچ بوده و با رزولوشن UHD برابر با ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل، از نوع OLED، روشنایی ۴۰۰ نیت

پردازنده

پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7-9750H اینتل با فرکانس پردازشی ۲٫۶ گیگاهرتز

کارت گرافیک

پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع UHD Graphics 630  اینتل

سیستم‌عامل

نسخه‌ی۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ Home

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت از نوع DDR4 و فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز، سازگار با دو مسیر

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

SSD مبتنی بر 3D QLC-NAND اینتل با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی

حالت جامد Intel Optane Memory با ۳۲ گیگابایت ظرفیت

پورت‌های ورودی/خروجی

پورت‌های تاندربولت ۳، دو رابط USB 3.1 نسل دوم به شکل درگاه USB-C، یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هدست ۳٫۵ میلی‌متری TRRS

باتری

۸۰ وات ساعت ظرفیت باتری، طول عمر باتری ۸٫۳ ساعت

شبکه

تراشه‌ی

وای‌فای

۵ با قابلیت ارسال و دریافت هم‌زمان روی دو آنتن، بلوتوثِ نسخه‌ی ۵

سیستم صوتی

۲ اسپیکر استریو با توان ۲ وات از نوع یاماها و میکروفون‌های چهارگانه

دوربین

۷۲۰ پیکسل HD، دوربین مادون قرمز برای Windows Hello

وزن

۱۸۴۰ گرم

رنگ و مواد به‌کار رفته

شاسی آلومینیومی با رنگ آبی و دارای پوشش گوریلا‌گلس ۶

مشخصات دیگر

Smart Light

کامپیوتر آل این وان The NEC LaVie Home با نمایشگر Crystal Sound Display و پردازنده‌ی کامت‌لیک اینتل

LaVie Home همان‌گونه که از نامش پیدا است، برای کاربران خانگی طراحی شده است؛ ازاین‌رو، در درجه‌ی اول متناسب با اهداف سرگرمی است. شاسی این کامپیوتر آل‌این‌وان (AIO) در رنگ سفید ملایم (Fine White) بوده و تقریبا با هر محیطی سازگار است. این سیستم برخی از عناصر خود را از دستگاه IdeaCentre Horizon که لنوو در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده بود، وام گرفته است؛ اما برخلاف آن تبلت غول‌پیکر ۲۷ اینچی، LaVie Home لمسی نیست و درواقع، سیستم کامپیوتری با عملکرد لپ‌تاپ‌ها رده‌بالا است.

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، نمایشگر ۲۷ اینچی آن با فناوری IPS و رزولوشن Full-HD است. حاشیه‌های کم این نمایشگر سبب شده سیستم AIO به‌گونه‌ای فشرده‌تر شود. علاوه‌براین، صفحه‌‌نمایش LaVie Home متکی‌بر فناوری Crystal Sound Display شرکت ال‌جی است؛ از‌این‌رو، نه‌تنها وظیفه‌ی نمایشگر را دارد؛ بلکه با ارتعاش صفحه، کار اسپیکر را هم انجام می‌دهد. سیستم صوتی کامپیوتر مذکور ساخت یاماها است و میکروفون چهارگانه از نوع فاصله‌ی دور دارد.

از دیدگاه سخت‌افزار داخلی، کامپیوتر LaVie Home تمامی ویژگی‌های لپ‌تاپ مدرن را دارد. ویژگی‌هایی چون خانواده‌ی نسل دهمی پردازنده‌های کامت‌لیک اینتل با گرافیک مجتمع UHD، هشت گیگابایت DRAM از نوع DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز، PCIe SSD از نوع M.2-2280 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، تراشه‌ی وای‌فای ۶ و بلوتوثِ نسخه‌ی ۵ از این موارد هستند. درهمین‌حال، ازآنجاکه این سیستم در قیاس با لپ‌تاپ‌ها در داخل فضای کافی دارد، فضای ذخیره‌سازی هارددرایو ۳ ترابایتی 5400 RPM و درایو اپتیکال DVD±R را درون خود جای داده است. درزمینه‌ی اتصالات نیز همه‌چیز استاندارد به‌نظر می‌رسد. یک پورت GbE، رابط‌های نسل اول و دوم USB 3.1، یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هدست ۳٫۵ میلی‌متری از امکانات کامپیوتر مذکور در این حوزه است.

NEC LaVie Pro Mobile

نمایشگر

۲۷ اینچ و با رزولوشن 

Full HD

 برابر با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، از نوع IPS، روشنایی ۲۵۰ نیت، LED back light

پردازنده

پردازنده‌ی 

Core i7

-10510U اینتل با فرکانس پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتز

کارت گرافیک

پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع UHD Graphics اینتل

سیستم‌عامل

نسخه‌ی۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ Home

حافظه‌ی رم

دو رم ۴ گیگابایت DRAM از نوع DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز دو کاناله

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

PCIe SSD از نوع M.2-2280 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت + فضای ذخیره‌سازی هارد درایو ۳ ترابایتی 5400 RPM 

پورت‌های ورودی/خروجی

در سمت راست: دو عدد درگاه USB 3.1 از نسل ۱  Type-A و یک درگاه حافظه‌ی microSD و جک هندزفری ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون

روبه‌رو: دو عدد درگاه USB 3.1 از نسل ۲  Type-A + یک عدد USB 3.1 از نسل ۱  Type-A + اترنت

درایو اپتیکال

DVD±R، نه میلی‌متری

شبکه

تراشه‌ی

وای‌فای

۵ با قابلیت ارسال و دریافت هم‌زمان روی دو آنتن، بلوتوثِ نسخه‌ی ۵ و اترنت شرکت گیگابایت

سیستم صوتی

Crystal Sound Display + دو عدد اسپیکر ۲٫۷ واتی یاماها + چهار میکروفون

دوربین

۷۲۰ پیکسل HD

وزن

۱۰٫۶ کیلوگرم

رنگ 

سفید ملایم

LaVie Home همراه‌با صفحه‌کلید بی‌‌سیم و ماوس روانه‌ی بازار خواهد شد و با دستیار صوتی الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت کنترل‌کردنی است. کامپیوتر آل‌این‌وان NEC LaVie Home در ماه مارس و با قیمت ۱٬۷۹۹٫۹۹ دلار در ایالات متحده دردسترس خواهد بود.

طبق اعلام شرکت بین‌المللی داده (IDC)، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ لنوو با پشت‌سرگذاشتن اچ‌پی و دل، ۲۴٫۷ درصد از سهم بازار رایانه را به خود اختصاص داده است. همچنین اعتقاد بر این است که شرکت یادشده در بازار کامپیوترهای شخصی تا حدود زیادی نقش شرکت غالب را دارد؛ زیرا برندهای محبوبی مانند فوجیتسو و تینک‌پد و NEC LaVie را کنترل می‌کند. در همین زمان، لنوو در بازار ایالات متحده با فاصله‌ی بسیار زیاد، در حال دنبال‌کردن رقیبانش است. برای مثال، ۱۵ درصد از سهم بازار در دست لنوو و ۲۶٫۷ درصد از آن در دست دل است؛ از‌این‌رو، لنوو فرصت رشد را در این کشور دارد.

لنوو با عرضه‌ی برخی محصولات از سری NEC LaVie در ایالات متحده، احتمالا قصد دارد از استراتژی برندهای چندگانه استفاده کند و دقیقا آن راه‌ورسمی را دنبال کند که باعث تبدیل‌شدن این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی ژاپن شد. باتوجه‌به این نکته که بسیاری از خریداران کامپیوترهای رده‌بالا به‌وضوح خواهان تمایز هستند، ممکن است مارک NEC را انتخاب کنند. همچنین، بازگشت برند مذکور به ایالات متحده ممکن است به جلب‌توجه این نوع از مشتریان و افزایش درآمد و سود لنوو کمک کند. باتوجه‌به قیمت بسیار گران این محصولات، باید منتظر ماند و دید برند NEC در ایالات متحده لنوو را قادر می‌سازد سهم خودش از بازار را افزایش دهد یا خیر.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های لنوو نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات