وایو لپ تاپ جدید و کوچک SX12 را با پورت‌های متنوع معرفی کرد

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
وایو لپ‌تاپ جدید SX12‌ را در ابعادی کوچک‌تر از وایو SX14، با بهره‌مندی از نمایشگر ۱۲.۵ اینچی و تعداد پورت‌های ورودی و خروجی متنوع‌‌تر معرفی کرد.
تبلیغات

لپ‌تاپ جدید وایو SX12 با ابعادی کوچکتر از یک برگه‌ی A4 معرفی شد. نمایشگر این دستگاه کوچک ۱۲.۵ اینچی است و دارای تعداد پورت‌های ورودی و خروجی بیشتری نسبت به بسیاری از دستگاه‌های قدرتمند بازار است.

خردادماه سال گذشته و در جریان نمایشگاه کامپیوتکس، وایو لپ‌تاپ‌های جدید S11 و S13 را رونمایی کرد. لپ‌تاپ جدید از نظر ابعاد شاسی هم‌اندازه‌ی وایو S11‌ است ولی به‌صورت بهینه‌تری از این فضا استفاده می‌کند، درنتیجه کاربران به‌جای بهره‌مندی از نمایشگر ۱۱.۶ اینچی می‌توانند نمایشگر بزرگ‌تری یعنی ۱۲.۵ اینچی دراختیار داشته باشند. همچنین وایو تغییراتی در طراحی کیبوردهای دستگاه جدید ایجاد کرده است. فاصله‌ی بین دو کلید کیبورد در وایو S11 تنها ۱۶.۵ میلی‌متر بود ولی کلیدهای کیبورد وایو S12X درحدود ۱۹ میلی‌متر از یکدیگر فاصله دارند.

وایو SX12

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه وایو SX12، تنوع پورت‌های ورودی و خروجی دستگاه است؛ به‌طوری که این دستگاه تقریبا هر نوع پورتی را پشتیبانی می‌کند. وایو SX12‌ دارای سه پورت USB-A، یک پورت USB-C برای شارژ کردن، پورت HDMI، اسلات SD، پورت هدفون و میکروفن، پورت اترنت و حتی VGA است. همان‌طور که در تصور منتشرشده از این دستگاه مشاهده می‌کنید، کلیدهای کیبورد تا لبه‌ی لپ‌تاپ جای گرفته‌اند و لپ‌تاپ جدید از حاشیه‌های باریکی بهره می‌برد. وایو SX12، از پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل هشتم  Core i5 یا i7 اینتل بهره می‌برد و دارای ماژول اختیاری LTE است. وزن این دستگاه نیز ۸۹۷ گرم اعلام شده است.

ازنظر اندازه، لپ‌تاپ جدید وایو SX12، از لپ‌تاپ وایو SX14 کوچکتر است. وایو SX14، دستگاهی سبک وزن و بسیار کاربردی است که از کیبوردی خوش‌دست و سخت‌افزاری قدرتمند بهره می‌برد. و طول عمر باتری مناسبی دارد و باتوجه به اینکه وایو SX12 ابعاد کوچکتری نسبت به وایو SX14‌ دارد، انتظار نمی‌رود وایو برای دستگاهی کوچکتر طول عمر باتری را بهبود داده باشد.

لپ تاپ xs12 وایو / xs 12 vaio laptop
وایو SX12
وایو SX12
وایو SX12
وایو SX12

انتظار می‌رود وایو SX12، هفته‌ی جاری در بازار ژاپن با قیمتی بین ۱۱۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار براساس ظرفیت حافظه‌ی داخلی، رنگ و پردازنده‌ به فروش برسد. هنوز صحبتی در مورد عرضه‌ی این دستگاه در بازارهای جهانی نشده است. لپ‌تاپ‌های وایو S11 و SX14 در بازار آمریکا عرضه شدند، در نتیجه احتمال دارد وایو همین تصمیم را برای دستگاه جدیدش نیز در پیش بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات