دل از دو لپ تاپ جدید سری اینسپایرون با پردازنده رایزن AMD رونمایی کرد

جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دل نیز پس از  اچ‌پی، ایسر و لنوو لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی موبایل رایزن AMD را معرفی کرد.
تبلیغات

سال گذشته هنگام رونمایی AMD از پردازنده‌های موبایل رایزن، ایسر، اچ‌پی و لنوو محصولات جدید خود با این پردازنده را معرفی کردند. حال نوبت به دل (Dell) رسیده است که این بار در سکوت خبری محصولات مبتنی بر AMD خود را معرفی و به بازار عرضه کند.

این شرکت مطرح دنیای کامپیوتر‌، دو لپ‌تاپ جدید سری اینسپایرون را با پردازنده‌‌های موبایل رایزن همراه کرده است. لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی اینسپایرون ۱۳ با قیمت پایه‌ی ۷۳۰ دلار و لپ‌تاپ اینسپایرون ۱۵ با قیمت پایه‌ی ۶۳۰ دلار، جدید‌ترین محصولات دل به شمار می‌روند.

افزایش تمایل تولیدکنندگان به استفاده از پردازنده‌های رایزن در لپ‌تاپ‌ها، خبر خوبی به شمار می‌رود. این پردازنده‌ها که از قدرت پردازشی بسیار خوبی بهره می‌برند، با توجه به قیمت کمتر خود نوید عرضه‌ی محصولاتی توانمند و البته قیمت پایین نسبت به نمونه‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل را می‌دهد.

دل اینسپایرون 13 / Dell Inspiron 13

مدل تبدیل‌شدنی اینسپایرون ۱۳ ۷۰۰۰ که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ی لولا و استفاده به عنوان تبلت را نیز دارد، امکان سفارش با پردازنده‌ی رایزن 5 2500U یا رایزن 7 2700U، حافظه‌ی رم ۸ تا ۱۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD را دارد.

دل اینسپایرون 13 / Dell Inspiron 13

این لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی از نمایشگر لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، دوربین IR برای تشخیص چهره و باز کردن قفل دستگاه، یک درگاه USB 3.1 نوع C، یک درگاه USB 3.1 نوع A، یک پورت USB 2.0، درگاه HDMI و ورودی کارت حافظه‌ی SD، بهره می‌برد. این لپ‌تاپ به لطف استفاده از پردازنده‌های کم‌مصرف جدید AMD، تنها ۱.۷۶ کیلوگرم وزن دارد و از باتری مناسب ۴۲ وات‌ساعتی نیز بهره می‌برد.

در طرف دیگر لپ‌تاپ اینسپایرون ۱۵ قرار دارد که امکان سفارش آن از میان پردازنده‌های دو یا چهار هسته‌ای رایزن 3 2200U، رایزن 5 2500U یا رایزن 7 2700U در دسترس است. ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و تا یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی HDD از دیگر قابلیت‌های سفارشی‌سازی این لپ‌تاپ است. نمایشگر لمسی ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، وزن ۲.۲ کیلوگرمی، ضخامت ۲.۳ سانتی‌متری، باتری ۴۲ وات‌ساعتی، صفحه کلید با بخش اعداد، دو پورت USB 3.1 نوع A، یک پورت USB 2.0، درگاه HDMI، شکاف کارت حافظه‌ی SD، سنسور اثر انگشت و درایو DVD از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ هستند.

دل اینسپایرون 15 / Dell Inspiron 15

شما میتوانید از بخش لپتاپ در دیتابیس محصولات زومیت برای مشاهده و مقایسهی قیمت و مشخصات فنی لپتاپهای مختلف از جمله ایسوس، ایسر، اپل، دل، لنوو و اچپی استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات