تیم کوک: هدف اپل برای منفی کردن انتشار کربن، ۲۰ سال جلوتر از برنامه‌ریزی سازمان ملل است

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در اجلاس مسائل اقلیمی در سازمان ملل، هدف بلندمدت اپل را خنثی کردن ۱۰۰ درصدی روند نتشار کربن در سال ۲۰۳۰ عنوان کرد.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیم کوک، مدیرعامل اپل، روز شنبه سخنرانی کوتاهی در اجلاس جاه‌طلبی اقلیمی ۲۰۲۰ سازمان ملل انجام داد و در طی آن به نیاز کشورها برای اقدام سریع در مقابل تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

اجلاس جاه‌طلبی اقلیمی امسال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (Covid-19) به میزبانی سازمان ملل، انگلستان و فرانسه برگزار شد. کوک در طی سخنرانی خاطرنشان کرد که هدف اپل خنثی کردن ۱۰۰ درصدی کربن در کل زنجیره‌ی تأمین تا سال ۲۰۳۰ است؛ در واقع هدف تعیین‌‎شده‌ی اپل ۲۰ سال جلوتر از برنامه‌ریزی سازمان ملل خواهد بود. کوک با اذعان به جاه‌طلبی کم‌نظیر اپل، می‌گوید:

این یک گردهمایی مهم است و ما در اپل حضور خود را در این گروه سبک نمی‌دانیم. ما آن را به‌عنوان نشان وظیفه می‌پوشیم. در این لحظه‌ی اضطرار تاریخی، رهبران ملل، شرکت‌ها و جوامع، وظیفه و بار سنگینی در قبال این موضوع دارند. امسال اپل پیشرفت را تسریع کرده و  هدف ما، خنثی کردن روند انتشار کربن در سراسر جهان ‌است. ما در حال کمک به ۹۵ تأمین‌کننده‌ی خود برای بهره‌وری از انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر هستیم و این تعداد همچنان رشد خواهد کرد. ما از طرح و نقشه‌ی راه بی‌نظیری برای خنثی کردن انتشار کربن در کل زنجیره‌ی تأمین و محصولات خود تا سال ۲۰۳۰، رونمایی کرده‌ایم؛ چیزی در حدود ۲۰ سال قبل از هدف تعیین‌شده‌ی سازمان ملل. در هر بخش چرخه‌ی محصولات از طراحی تا ساخت، دوام و ترمیم، بازیافت و سایر بخش‌ها، عمر دستگاه را در نظر می‌گیریم که فرصتی برای نوآوری در محیط زیست ایجاد می‌کند و ما را به سمت هدف خود از یک زنجیره تأمین عاری از کربن سوق می‌دهد.

مدیرعامل اپل در ادامه‌ی اجلاس تصریح کرد که انتخاب بین خط پایان و آینده‌ی سیاره یک انتخاب نادرست است و اگر کشورها با هم کار کنند، جهان می‌تواند به اقتصاد بدون کربن تبدیل شود. او می‌گوید:

انتخاب بین خط نهایی و آینده‌ی سیاره‌ی ما یک انتخاب نادرست است و هر نوآوری سبز جدید، اثبات آن را ارائه می‌دهد. دیگر زمانی برای تغییر و پرداختن به حاشیه‌ها نیست. با یکدیگر می‌توانیم به اقتصادی خنثی از کربن تبدیل شویم و دوره‌ی جدیدی از فرصت‌های فراگیر آغاز کنیم. این لحظه‌ای برای جاه‌طلبی، همکاری و رهبری است. ما در اپل افتخار می‌کنیم که شریک شما هستیم و از شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان می‌خواهیم تمامی تلاش خود را انجام دهند تا ۲۰۲۱ را به سال تغییر همیشگی تبدیل کنیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تأثیرات کربن بر محیط زیست و نقش شرکت‌های بزرگ در این زمینه چیست. آیا اپل برای پیش‌برد اهداف خود، راه درستی در پیش گرفته است؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات