کارکنان اپل حداقل تا ژوئن ۲۰۲۱ به دورکاری ادامه خواهند داد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته‌های تیم کوک، کارمندان اپل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، حداقل تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ به دورکاری ادامه خواهند داد.
تبلیغات

با همه‌گیری ویروس کرونا (Covid-19) اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری شرایط کاری خود را از مراجعه‌ی حضوری به کار در خانه یا به اصطلاح «دورکاری» سوق داده‌اند. اپل از این قاعده مستثنا نیست و چندین ماه اکثر فروشگاه و مراکز خود را تعطیل و کارمندان را به دورکاری تشویق کرد. حال گفته می‌شود این روند حداقل تا ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، هفته‌ی گذشته طی جلسه‌ی مجازی شورای شهر کوپرتینو، جزئیات جدیدی از برنامه‌ی این شرکت برای بازگشت کارمندان به اشتراک گذاشت. غول فناوری کوپرتینو از نظر تاریخی، فرهنگ دفتر‌محور دارد؛ اما مدیرعامل اپل قصد دارد برای موفقیت در شرایط همه‌گیری انعطاف‌پذیری بیشتری برای کار از راه دور ایجاد کند؛ البته کوک در جلسه‌ی یادشده در تمایل خود برای بازگشت کارمندان به دفتر مصمم بود. او می‌گوید:

هیچ جایگزینی برای کار در شرایط حضوری وجود ندارد؛ اما ما چیزهای زیادی آموخته‌ایم که چگونه می‌توانیم کارهای خود را در خارج از اداره بدون آسیب به بهره‌وری و نتایج انجام دهیم. تمامی این یادگیری‌ها مهم هستند؛ زیرا به لطف آن‌ها در شرایط همه‌گیری و بیشترین تحولات، تمامی خصوصیات اپل را حفظ خواهیم کرد.

به ‌گفته‌ی تیم کوک، اپل در بسیاری از مناطق به کارمندانش، ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) مرخصی داده است. شرکت‌های دیگر مانند گوگل همین رویه را در پیش گرفته‌اند. کوک همچنین خاطرنشان کرد که برنامه‌ی کمک‌های مالی کارمندان اپل قوی‌ترین سال خود را سپری کرده است و تاکنون بیش از ۵۹۱ میلیون دلار به مؤسسات خیریه اهدا شده و کارمندان درمجموع بیش از ۱٫۶ میلیون ساعت داوطلبانه کار کرده‌اند. علاوه بر این، گفته می‌شود اپل ۵ میلیون دلار دیگر به سازمان‌های مقابله با ویروس کرونا اهدا خواهد کرد. جدای از تیم کوک، چندین مدیر دیگر اپل از جمله رؤسای خرده‌فروشی و مدیران حقوقی، مهندسی سخت‌افزار، توسعه نرم‌افزار و... در جلسه‌ی شورای شهر صحبت کردند.

دن ریچیو، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار، کار از راه دور را چالشی بزرگ برای طراحی دستگاه عنوان کرد؛ زیرا معمولا فرایند‌ طراحی در شرایط آزمایشگاهی انجام می‌شود و به حضور فیزیکی در آن مکان متکی است. وی گفت:

محدودیت‌های سفر در ماه مارس (اسفند) بسیار سخت است؛ زیرا این زمانی است که معمولا مهندسان برای کمک به تولید محصولات معرفی‌شده در پاییز به چین سفر می‌کنند. اکنون اپل در این زمینه متفاوت از گذشته کار می‌کند، مهندسان ربات‌ها را از خانه کنترل می‌کنند و با استفاده از آیپد و نرم‌افزار واقعیت افزوده، تکنسین‌ها را در کارخانه‌های خارج از کشور راهنمایی می‌کنند. کارکنان همچنین ساعت‌های زیادی برای برقراری ارتباط بهتر با کارکنان مستقر در چین صرف کرده‌اند و بهترین‌ها هنوز در راه هستند (اشاره به محصولات جدید).

بر اساس اخبار منتشرشده از بلومبرگ، اپل تمرکز خود را بر تولید محصولات سخت‌افزاری مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی معطوف کرده است و صحبت‌های دن ریچیو به‌نوعی اشاره به اهمیت واقعیت افزوده و معرفی محصولات جدید در آینده‌ای نزدیک دارد.

یکی دیگر از مسائل مهم این جلسه مربوط به سخنرانی جانی سروجی، رئیس بخش تولید تراشه‌ی سفارشی اپل بود. او اذعان داشت که اپل توسعه‌ی مودم اختصاصی مورد استفاده در گوشی هوشمند را شروع کرده است و تراشه‌های جدید کامپیوترهای مک در دست توسعه هستند. در آخر مدیر ارشد عملیاتی، جف ویلیامز، به این نکته اشاره کرد که تیم طراحی اپل راهکارهای جدید برای تسریع کار از راه دور دست یافته‌اند. او همچنین از صبیح خان، معاون اجرایی ارشد اپل، برای تولید محصولات امسال با حداقل تأخیر قدردانی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات