قطعی شبکه موبایل و مرگ ۳ نفر در استرالیا؛ مردم به‌شدت خشمگین‌اند

دوشنبه 31 شهریور 1404 - 14:20
مطالعه 1 دقیقه
قطع اینترنت - موبایل
اختلال ۱۳ ساعته‌ی شبکه‌ی موبایل و مرگ ۳ نفر در استرالیا باعث خشم عمومی شد.
تبلیغات

مقام‌های استرالیا اعلام کرده‌اند که شرکت مخابراتی Optus به‌دلیل قطعی گسترده‌ی شبکه که به مرگ ۳ نفر مرتبط شده، با پیامدهای جدی روبه‌رو خواهد شد. این اختلال هفته‌ی گذشته بیش از ۱۳ ساعت ادامه داشت و صدها نفر در بیش از نیمی از کشور نتوانستند با شماره‌ی اضطراری تماس بگیرند.

به گفته‌ی Optus، دست‌کم سه نفر در این بازه جان خود را از دست دادند. پلیس در یکی از موارد احتمال ارتباط مستقیم مرگ با قطعی شبکه‌ی موبایل را رد کرد؛ اما مقام‌های ایالت استرالیای غربی مرگ چهارمین نفر را نیز به مشکل شبکه نسبت داده‌اند. در جریان این حادثه بیش از ۶۰۰ تماس اضطراری در ایالت‌های جنوبی، غربی و شمالی ناکام ماند.

شرکت Optus نزدیک به ۴۰ ساعت پس از وقوع حادثه موضوع را علنی کرد و به‌گفته‌ی رگولاتور ارتباطات (Acma) حتی پیش از حل مشکل نیز به‌طور رسمی اطلاع‌رسانی نکرد؛ اقدامی که برخلاف پروتکل‌های رایج محسوب می‌شود.

استفن رو، مدیرعامل Optus، دلیل اختلال را «یک خطای فنی در جریان ارتقای شبکه» دانست و با عذرخواهی، تأکید کرد اقداماتی برای جلوگیری از تکرار چنین بحرانی انجام خواهد شد.

دومین بار در دو سال گذشته است که Optus دچار اختلال گسترده می‌شود. سال گذشته بیش از ۲۱۴۵ نفر به خدمات اضطراری دسترسی نداشتند و شرکت به پرداخت ۱۲ میلیون دلار استرالیا جریمه محکوم شد.

آنیکا ولز، وزیر ارتباطات استرالیا، این بار هم به‌شدت از عملکرد شرکت انتقاد کرد و گفت هیچ توجیهی برای ناکامی در اتصال به شماره‌ی اضطراری وجود ندارد. نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید مدیرعامل Optus باید به استعفا فکر کند.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات