گوگل اطلاعات جمع‌آوری‌شده در حالت Incognito کروم را حذف می‌کند

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
آیکون گوگل Google روی نمایشگر زیر ذره بین
گوگل برای حل‌وفصل پرونده‌ای نسبتا قدیمی، پذیرفت که داده‌های جمع‌آوری‌شده در حالت Incognito کروم را حذف کند.
تبلیغات

گوگل پذیرفته است که میلیاردها نسخه‌ی بایگانی‌شده از داده‌های وب‌گردی کاربران در حالت Incognito مرورگر کروم را حذف یا اطلاعات هویتی را از آن‌ها پاک کند. این تغییر مهم در سیاست‌های گوگل، پرونده‌ی خبرساز براون دربرابر گوگل را به پایان می‌رساند.

در بخشی از توافق‌نامه‌ آمده است که گوگل باید به‌طور دقیق‌تر توضیح دهد که به هنگام استفاده‌ی کاربران از حالت Incognito کروم، چگونه داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. این شرکت همچنین باید محدودیت‌هایی برای جمع‌آوری داده‌ها در آینده اعمال کند.

توافق‌نامه‌ درصورتی‌که به تأیید قاضی فدرال کالیفرنیا برسد، ۱۳۶ میلیون کاربر گوگل را تحت تأثیر قرار خواهد داد. پرونده‌ی براون دربرابر گوگل که در سال ۲۰۲۰ توسط کاربران راه‌اندازی شد، گوگل را به رهگیری غیرقانونی فعالیت‌ مردم ازطریق حالت وب‌گردیِ ناشناس متهم می‌کند.

ارزش توافق بین گوگل و شاکیان پرونده به پنج میلیارد دلار می‌رسد. این مبلغ تخمینی مربوط‌به ارزش داده‌های جمع‌آوری‌شده‌ی گوگل است که باید پاک شوند و همچنین داده‌هایی را در بر می‌گیرد که گوگل از جمع‌آوری آن‌ها منع خواهد شد.

گوگل موظف است داده‌هایی را که از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) و قبل از آن جمع‌آوری کرده، حذف کند. این شرکت همچنین باید اطلاعات هویتی را از داده‌هایی که قابل پاک‌شدن نیستند، خارج کند.

شاکیان پرونده به هنگام طرح ادعاهای خود خواستار دریافت غرامت پنج میلیارد دلاری شده بودند؛ اما ظاهرا طبق توافق‌نامه، قرار نیست هیچ پولی دریافت کنند. البته آن‌ها می‌توانند برای دریافت غرامت هم درخواست بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات