موتور جستجو و مسیریاب گوگل با تغییرات جزئی ولی کاربردی آپدیت شدند

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل سرچ / Google Search در شیشه عینک
موتور جست‌و‌جو و مسیریاب گوگل با قابلیت‌هایی جدید در تلاش‌اند به مردم برای برنامه‌ریزی سفر کمک کنند.
تبلیغات

گوگل تغییراتی در موتور جست‌و‌جو و سرویس مسیریاب خود اعمال کرده است که برنامه‌ریزی برای سفر را آسان‌تر می‌کنند؛ از قابلیت‌های جدید برای ترجمه و برنامه‌ریزی سفر بر پایه‌ی هوش مصنوعی تا توصیه‌‌ی بازدید از مکا‌ن‌های دیدنی در داخل گوگل مپس.

آپدیت جدید گوگل مپس برای مکان‌های دیدنی

گوگل مپس از این هفته فهرستی از مکان‌های برتر بیش‌از ۴۰ شهر آمریکا و کانادا را که مخصوص غذاخوردن و بازدیدکردن هستند، به کاربران نشان خواهد داد.

بخش جدید شامل فهرستی هفتگی با عنوان Trending است؛ این فهرست مکان‌هایی را نشان می‌دهد که اخیراً با محبوبیت زیادی در بین کاربران گوگل مپس مواجه شده‌اند.

گوگل مپس دو فهرست Top و Gems را نیز ارائه می‌دهد؛ اولی ناحیه‌های بسیار پربازدید را در بر دارد و دومی شامل نواحی کمتر شناخته‌شده ولی جذاب است.

تغییرات موتور جست‌و‌جو گوگل برای برنامه‌ریزی سفر

گوگل همچنین آزمایش یک قابلیت جدید را در موتور جست‌و‌جو شروع کرده است که از هوش مصنوعی مولد قدرت می‌گیرد و برای کاربران برنامه‌ی سفر تهیه می‌کند.

این برنامه شامل جزئیات مفیدی نظیر امکان تهیه‌ی بلیت هواپیما و رزرو هتل و همچنین رستوران‌های توصیه‌شده و مناطق دیدنی است.

بر اساس گفته‌ی گوگل می‌توان برنامه‌ی سفر را به جیمیل، داکس یا مپس منتقل کرد. قابلیت جدید صرفاً در دسترس کاربرانی قرار می‌گیرد که در بخش Search Generative Experience ثبت نام کرده باشند.

گوگل در بخش انتهایی بیانیه‌ی جدیدش می‌گوید ویژگی Circle to Search که فعلاً برای پیکسل ۷ و مدل‌های جدیدتر و همچنین سری گلکسی S24 سامسونگ ارائه می‌شود، این هفته در دسترس تعداد بیشتری از گوشی‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت. به‌علاوه، قابلیت ترجمه‌ی Circle to Search تا چند هفته‌ی دیگر به دست کاربران می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات