هوش مصنوعی مستقیما وارد صفحه نتایج گوگل شد

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی گوگل
ویژگی پاسخ هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج گوگل به‌صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته است.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که در حال آزمایش ویژگی پاسخ هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج اصلی جست‌وجو به‌صورت عمومی است و کاربران بدون نیاز به عضویت در Search Labs می‌توانند پاسخ هوش مصنوعی را مشاهده کنند.

در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲)، غول دنیای جست‌وجو بخشی موسوم‌به Search Labs را در اختیار برخی افراد قرار داد تا بتوانند از ویژگی SGE که شامل نمایش پاسخ هوش مصنوعی در بالای نتایج دیگر بود، استفاده کنند. اکنون کاربران در ایالات متحده می‌توانند پاسخ‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به تنظیمات خاصی مشاهده کنند.

خالق گوشی پیکسل ویژگی پاسخ هوش مصنوعی را ابتدا برای مجموعه‌ای از دستورات متنی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای آن‌ها مفیدتر باشد آغاز می‌کند. این عبارات اغلب پیچیده‌تر هستند یا سو‌ٔالاتی را در برمی‌گیرند که می‌توان چکیده‌ای از اطلاعات موجود در صفحات وب را برایشان جمع‌آوری کرد.

گوگل می‌خواهد بازخورد جست‌وجوکنندگانی که هنوز به برنامه‌ی SGE نپیوسته‌اند را جمع‌آوری کند؛ به‌این‌رتیب خواهد توانست نقاط قوت و ضعف ویژگی AI Overview را در انتشار عمومی متوجه شود.

پاسخ هوش مصنوعی زمانی نشان داده می‌شود که ارزش افزوده‌ای برای مخاطب خلق کند و افراد جواب بهتری نسبت‌به آنچه که در جست‌وجوی عادی می‌بینند، دریافت کنند. گوگل چند نسخه‌ی مختلف را خواهد آزمود؛ بنابراین آنچه برخی کاربران در مرحله‌ی آزمایشی می‌بینند، ممکن است در نهایت به‌صورت عمومی منتشر نشود.

پاسخ‌های هوشمند گوگل در صفحه‌ی نتایج می‌تواند بر ترافیک ارگانیک سایت‌ها تأثیر بگذارد و منجر به کاهش یا حتی افزایش ترافیک یک سایت شود، بسته‌به اینکه پاسخ هوش مصنوعی به کدام سایت‌ها ارجاع داده باشد و گوگل تبلیغات خود را کجا قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات