هوش مصنوعی گوگل حالا در ۱۲۰ کشور جدید دردسترس است

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل
سرویس جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوع گوگل اکنون به زبان‌های اسپانیایی، پرتغالی، کره‌ای و اندونزیایی نیز دردسترس است و ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

ویژگی Search Generative Experience گوگل که به‌اختصار به‌عنوان SGE شناخته می‌شود درحال حاضر خلاصه‌هایی از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را بالای صفحه‌ی جست‌وجو برای کاربران منتخب نمایش می‌دهد. گوگل اکنون این قابلیت را دردسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار داده است.

درحالی‌که حدود ۶ ماه از معرفی SGE در رویداد i/O 2023 می‌گذرد، گوگل اعلام کرد این قابلیت اکنون در ۱۲۰ کشور جهان دردسترس قرار گرفته و از چهار زبان جدید نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه‌بر این ویژگی‌های جذاب دیگری دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

گوگل در راه‌اندازی چت‌بات Bard عملکرد چشگیری نداشت و اکنون برای ارائه‌ی SGE، از استراتژی سنجیده‌تری بهره می‌برد. استفاده از فناوری جدید از ماه می و با زبان انگلیسی در ایالات‌متحده آغاز شد و سپس در ماه آگوست برای کاربران هند و ژاپن نیز دردسترس قرار گرفت.

ویژگی SGE گوگل مدتی قبل پشتیبانی از زبان هندی و ژاپنی را اضافه کرد و اکنون از زبان‌های اسپانیایی، پرتغالی، کره‌ای و اندونزیایی نیز پشتیبانی می‌کند؛ بدین‌ترتیب امکان جست‌وجو با دستیار گوگل با زبان طبیعی دردسترس افرادی که به این زبان‌ها صحبت می‌کنند قرار دارد. این ویژگی‌ها درحال حاضر برای نسخه‌ی تحت‌وب ارائه شده و از هفته‌ی آینده روی برنامه‌ی اندرویدی Search Labs نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام گوگل، عملکرد مکالمات دنباله‌دار SGE نیز بهبود یافته و این یعنی کاربران می‌توانند سؤالات اضافه را مستقیماً در صفحه‌ی نتایج جست‌وجو بپرسند. این ویژگی شبیه نسخه‌ی کوچکی از چت‌بات بارد است و به شما اجازه می‌دهد بدون خروج از بخش نتایج یا حتی بدون نیاز به تایپ درخواست، موضوعات مورد نظرتان را بررسی کنید.

طبق گزارش‌ها، گوگل نمایش تبلیغات در SGE را به نواحی خاصی محدود می‌کند تا از سردرگمی کاربر جلوگیری شود. این تغییرات از هفته‌ی آینده دردسترس همه‌ی کاربران انگلیسی زبان ایالات‌متحده قرار خواهد گرفت و انتظار داریم به‌زودی در سایر کشورهای جهان و برای سایر زبان‌ها نیز دردسترس قرار گیرد.

ویژگی جدید و جذاب دیگر SGE، کمک به توضیح اصطلاحات مبهم در ترجمه است. این قابلیت ابتدا برای ترجمه‌ی انگلیسی به اسپانیایی دراختیار کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد.

گوگل تصمیم دارد روش تعاملی جدیدش در ارائه‌ی تعریف برای مفاهیم حوزه‌ی آموزشی مثل علم‌، تاریخ و اقتصاد را به جست‌وجوهای مربوط به حوزه کدنویسی و سلامت گسترش دهد. این به‌روزرسانی طی ماه آینده و بار دیگر ابتدا برای کاربران انگلیسی زبان در آمریکا ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات