تعریف اینترنت «پهن‌باند» تغییر کرد؛ حداقل سرعت موردنیاز، ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قطع اینترنت - کابل شبکه از روتر فیلترینگ
دولت آمریکا تعریف اینترنت پهن‌باند را اصلاح کرده و پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه‌تری برای آن در نظر گرفته است.
تبلیغات

«صادقانه به نظرم حد نصاب جدید ما باید ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه باشد. از نظر من هر چیز کمتر از آن، ظلم‌کردن در حق کودکان‌مان، آینده‌مان و اقتصاد دیجیتال جدیدمان است.» این سخن را ۹ سال پیش جسیکا روزن‌ورسل، رئیس هیئت‌مدیره‌ی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، به زبان آورد؛ حالا پس از مدت‌زمانی طولانی، دولت رسما دست‌به‌کار شده است.

کمیسیون فدرال ارتباطات ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی تعریف عبارت اینترنت «پهن‌باند» (Broadband) را تغییر داد و گفت ازاین‌پس به سرویسی پهن‌باند می‌گوید که دارای سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌برثانیه باشد.

پهن‌باند از سال ۲۰۱۵ تاکنون به سرویسی اشاره می‌کرد که سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۲۵ مگابیت‌برثانیه و ۳ مگابیت‌برثانیه داشته باشد. رئیس هیئت‌مدیره‌ی سابق FCC به هنگام ترک این سازمان در سال ۲۰۲۱ گفت که همچنان به چیزی بیشتر از سرعت دانلود ۲۵ مگابیت‌برثانیه نیاز نداریم.

تغییر رسمی تعریف «پهن‌باند» بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید اهمیت دارد. کمیسیون فدرال ارتباطات بر اساس همین تعاریف در گزارش‌هایش مشخص می‌کند که آیا برای بستن شکاف پهن‌باند موفق بوده است یا نه. همچنین طبق همین تعریف مشخص می‌شود که باید چقدر به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی برای فعال‌سازی اینترنت پرسرعت در سراسر ایالات متحده کمک مالی کرد.

کمیسیون فدرال ارتباطات می‌گوید استاندارد جدید پهن‌باند را بر اساس پیش‌نیازهای فعلی کمک‌های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده‌ی مصرف‌کننده و آنچه که توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می‌گیرد، تعیین کرده است.

بر اساس گفته‌ی FCC، امروزه تقریبا ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها در مناطق روستایی به اینترنت باکیفیت و پرسرعت دسترسی ندارند؛ البته تعریف اینترنت باکیفیت به موارد زیادی ازجمله قیمت و تأخیر هم ارتباط دارد و صرفا به پهنای باند محدود نیست.

طبق داده‌های منتشرشده توسط FCC، در حال حاضر ۴۵ میلیون آمریکایی از دسترسی به سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت‌برثانیه در اینترنت ثابت و سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۳۳ مگابیت‌برثانیه و ۳ مگابیت‌برثانیه در اینترنت 5G-NR محرومند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات