بینگ با این قابلیت جدید، جست‌و‌جو در وب را جذاب‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بینگ جدید
مایکروسافت توضیحات مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جو در بینگ اضافه کرد.
تبلیغات

اگر از بینگ برای جست‌وجو در وب استفاده می‌کنید، احتمالاً از چکیده‌هایی که برای خلاصه کردن محتوای هر نتیجه ارائه می‌دهد، آگاه هستید. اگرچه این مرور کلی صفحات وب می‌تواند مفید واقع شود، اما شاید حاوی انبوهی از اطلاعات به‌هم‌ریخته از مقالات و خبر سایت‌های مختلف باشد. اکنون، مایکروسافت در حال استفاده از هوش مصنوعی برای وب‌گردی راحت‌تر از طریق بینگ است.

مایکروسافت اعلام کرده است که کپشن‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی مولد، اکنون به قسمتی از موتور جست‌و‌جوی بینگ تبدیل شده‌اند. هوش مصنوعی مبتنی بر GPT 4، عبارت مورد نظر کاربر را تجزیه‌وتحلیل و سپس اطلاعات صفحات وب را استخراج می‌کند و توضیحات کوتاهی را ارائه می‌دهد. ایده‌ی پشت این ویژگی این است که کاربر بتواند خلاصه‌ای از نکات مهم موجود در هر صفحه را ببیند و سایت مورد نظرش را راحت‌تر پیدا کند.

مایکروسافت می‌گوید: «توضیحات تولیدشده ممکن است بازتاب کلمه‌به‌کلمه‌ای از آنچه در وب‌سایت‌ها یافت می‌شود نباشد، اما بینگ روش‌های متعددی را به‌کار می‌گیرد تا دقت و کیفیت متن تولیدشده را تضمین کند.»

مدیران سایت در صورتی که تمایل ندارند کپشن‌‌های‌ تولیدشده برای محتوای سایتشان نشان داده شود، می‌توانند از تگ‌های NOCACHE و NOARCHIVE استفاده کنند. مایکروسافت توضیح می‌دهد که تگ‌های MAXSNIPPET و NOSNIPPET نیز برای محدود کردن تولید چکیده‌ها قابل استفاده هستند.

چند روز قبل از انتشار این خبر، مایکروسافت نام بینگ‌چت را به کوپایلت تغییر داد. به‌جز اسم، هیچ‌کدام از قابلیت‌های این ابزارهای هوش مصنوعی تغییر نخواهند کرد. نام کوپایلت به محصولات و خدمات دیگر مایکروسافت گسترش می‌یابد.

اگر به توضیحات کوتاه (اسنیپت‌ها) برای بررسی محتوای وب‌سایت‌ها وابسته هستید یا معمولاً تک‌تک نتایج جست‌وجو را به‌طور عمیق بررسی می‌کنید، هوش مصنوعی قطعاً تجربه‌ی سرچ را تغییر خواهد داد و باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات