ارتباط مستقیم گوشی‌ با ماهواره استارلینک؛ سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌برثانیه ثبت شد

یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
قطع اینترنت - سایت باز نمی‌شود
یک گوشی سامسونگ ازطریق ارتباط مستقیم با ماهواره‌های اسپیس‌ایکس به سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌برثانیه دست پیدا کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک با انتشار پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مدعی دستاوردی هیجان‌انگیز برای اسپیس‌ایکس شد. به گفته‌ی ماسک، سرویس اینترنت Direct to Cell که ماهواره‌ها را مستقیما به گوشی‌های عادی متصل می‌کند، به اوج سرعت ۱۷ مگابیت‌برثانیه دست پیدا کرده است (این رکورد جدیدی برای Direct to Cell محسوب می‌شود). ماسک می‌گوید در این آزمایش، از یک مدل استاندارد و اصلاح‌نشده‌ی گوشی سامسونگ استفاده شد.

سرعت دانلود سرویس Direct to Cell در گوشی سامسونگ

ارائه‌ی سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌برثانیه‌ای ازطریق سرویس Direct to Cell دستاوردی بسیار بزرگ است. فراموش نکنید در این سرویس خبری از پایانه‌های زمینی نیست و ماهواره‌ها مستقیما با گوشی‌هایی که در وهله‌ی اول برای سیستم ارتباط ماهواره‌ای ساخته نشده بودند، ارتباط برقرار می‌کنند.

اسپیس‌ایکس با Direct to Cell در تلاش است دسترسی افراد بیشتری را به اینترنت امکان‌پذیر کند. Direct to Cell امسال به‌صورت اولیه راه‌اندازی می‌شود و در سال ۲۰۲۵ شاهد اضافه‌شدن اینترنت به آن خواهیم بود. اسپیس‌ایکس هنگام رونمایی Direct to Cell گفت این سرویس با «گوشی‌های LTE موجود» سازگاری خواهد داشت.

شرکت فضایی ایلان ماسک مدتی پیش ۶ ماهواره‌ی Direct to Cell را به مدار زمین ارسال کرد تا آزمایش این سرویس را شروع کند. ایلان ماسک هفته‌ی گذشته از آزمایش موفقیت‌آمیز Direct to Cell خبر داده بود.

اسپیس‌ایکس می‌گوید Direct to Cell اپراتورهای موبایلی را در سراسر دنیا قادر می‌سازد که «دسترسی یکپارچه‌ی جهانی به پیام‌رسانی، تماس و وب‌گردی» را به کاربرانشان ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات