تعداد کاربران اشتراکی یوتیوب از جمعیت ایران بیشتر است

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
سرویس‌های پولی یوتیوب اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارند و درآمد زیادی به خزانه‌ی گوگل وارد می‌کنند.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که یوتیوب اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اشتراکی در سرویس‌های YouTube Music و YouTube Premium دارد (بر اساس آمار جدید، جمعیت ایران در داخل کشور حدود ۸۳٫۵ میلیون نفر است).

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، این هفته در کنفرانس مالی فصل چهارم ۲۰۲۳ شرکت گفت درآمد سالانه‌ی کسب‌و‌کار اشتراکی گوگل شامل پلن‌های پولی یوتیوب از ۱۵ میلیارد دلار رد شده است. فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بخش تجاری گوگل، می‌گوید که کاربران اشتراک پریمیوم، ارزش بیشتری را برای شرکا فراهم می‌کنند.

شیندلر گفت: «پلتفرم‌های یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم عملکرد خوبی داشتند. مشترکین سرویس‌های پریمیوم ارزش بیشتری را نسبت‌به مشترکین عادیِ بهره‌مند از تبلیغ، به شرکای ما و یوتیوب ارائه می‌کنند. به‌طور متوسط، هر ثبت‌ نام جدید در سرویس پریمیوم، درآمد یوتیوب، تولید‌کنندگان محتوا و شرکای موسیقی و رسانه را افزایش می‌دهد.»

یوتیوب موزیک در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. در آن‌ زمان، یوتیوب اشتراک Red را با مبلغ ماهانه ۹٫۹۹ دلار ارائه می‌داد. مشترکین Red علاوه‌بر حذف تبلیغات، امکان دسترسی به سرویس پلی موزیک را نیز داشتند. گوگل در سال ۲۰۱۸، اشتراک Red را به یوتیوب پریمیوم تغییر نام داد.

در چند سال گذشته، یوتیوب چندین روش را برای ترغیب کاربران به تهیه‌ی اشتراک پریمیوم آزمایش کرده است، از جمله پولی‌کردن یک‌سری قابلیت‌ها و نمایش تبلیغات ردنشدنی. یوتوب همچنین ویژگی‌هایی مانند امکان پخش ویدیو با بیت‌ریت بهبود‌یافته و بازی‌های کوتاه را در سرویس پریمیوم راه‌اندازی کرده است تا این سرویس را برای کاربران جذاب‌تر کند.

یوتیوب بخش بزرگی از کسب‌و‌کار گوگل است و تنها در فصل چهارم سال ۲۰۲۳، ۹٫۲ میلیارد دلار درآمد به دست آورد. گوگل سرویس یوتیوب پریمیوم را در بیش از ۱۰۰ کشور گسترش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات