اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های معمولی؛ ایلان ماسک آزمایش Direct to Cell را شروع می‌کند

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره ایلان ماسک / Elon Musk از نمای نزدیک چراغ روشن در پشت سر
سرویس Direct to Cell اسپیس‌ایکس که اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های معمولی می‌آورد، از دولت آمریکا مجوز دریافت کرد.
تبلیغات

اسپیس‌ایکس موفق شده است مجوزهای لازم برای شروع آزمایش سرویس Direct to Cell را از دولت آمریکا دریافت کند. این سرویس، برقراری ارتباط بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی‌های هوشمند را امکان‌پذیر خواهد کرد و نتیجه‌ی همکاری اسپیس‌ایکس با اپراتور تی‌-موبایل است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FTC) مجوز ۶ ماهه در اختیار اسپیس‌ایکس گذاشته که شامل حدود ۲٬۰۰۰ دستگاه آزمایشی و ۸۴۰ ماهواره در مدار پایینی زمین است.

شرکت‌های مختلف در تلاشند زودتر از رقبا سرویس ارتباط ماهواره‌ای را در بسیاری از مناطق دنیا ارائه دهند. کاربرد اصلی این سرویس برای زمان‌هایی است که کاربران مناطق دور افتاده به شبکه‌ی موبایل دسترسی ندارند. در چنین شرایطی می‌توان به‌لطف سرویس ماهواره‌ای، پیام فرستاد و تماس برقرار کرد.

مزیت بزرگ Direct to Cell این است که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و با گوشی‌هایی که همین حالا در بازار موجود هستند کار می‌کند.

ارتباط ماهواره‌ای هم‌اکنون در برخی از دستگاه‌ها ازجمله گوشی آیفون موجود است. این سرویس با اینترنت ماهواره‌ای تفاوت دارد و فعلاً روی ارائه‌ی قابلیت پیام‌رسانی و برقراری تماس متمرکز است.

شرکت فضایی ایلان ماسک هنگام معرفی Direct to Cell گفت این سرویس در سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیام متنی را فراهم خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ «قابلیت صدا و داده» به Direct to Cell اضافه خواهد شد. این یعنی احتمالا در سال ۲۰۲۵ سرویس Direct to Cell می‌تواند دسترسی به اینترنت را هم فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات