قابلیت Deep Search به بینگ اضافه شد؛ تحول بزرگ در موتورهای جستجو؟

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بینگ / Bing لوگو رنگ آبی
قابلیت دیپ سرچ به مرورگر بینگ مایکروسافت اضافه شده است که گفته می‌شود امکان جست‌وجوی عمیق‌تری را فراهم می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در وبلاگ رسمی بینگ اعلام کرد که Deep Search، ویژگی جدیدی است که با پشتیبانی مدل هوش مصنوعی GPT-4 به مرورگر بینگ افزوده شده و می‌تواند پاسخ‌های مرتبط‌تری برای جست‌وجوهای پیچیده ارائه دهد. مایکروسافت به‌طور خاص اشاره کرد که دیپ سرچ جایگزین جست‌وجوی وب فعلی نیست، بلکه تجربه‌ی جست‌وجو را بهبود می‌بخشد.

دیپ سرچ از سیستم ایندکس و رتبه‌بندی موجود در بینگ استفاده می‌کند و آن‌ها را به‌وسیله‌ی GPT-4 ارتقاء می‌بخشد تا متن زبان طبیعی را از ورودی‌های مختلف ایجاد کند. همچنین به‌کمک مدل‌ زبانی بزرگ GPT-4، توصیف کامل‌تری از عبارت جست‌وجو شده را تولید می‌کند تا نتایج دقیق‌تر و ایده‌آل‌تری را نمایش دهد.

در صورت وجود ابهام در درخواست کاربر، دیپ سرچ صفحه‌ای را برای تعیین دقیق‌تر هدف جست‌وجو نشان می‌دهد. در نتیجه کاربر یکی از دسته‌بندی‌ها را از پنل رفع ابهام انتخاب می‌کند تا سریع‌تر به نتایج مطلوب خود برسد.

صفحه‌ای که چند خط متن انگلیسی را نشان می‌دهد

Deep Search سه کار انجام می‌دهد:

۱. شرح عبارت جست‌وجو شده برای ارائه‌ی توضیحات بهتر.

۲. یافتن نتایج عمیق‌تر برای پیدا کردن صفحاتی که با عبارت شرح‌داده‌شده بیشترین مطابقت را دارند.

۳. رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس اینکه چقدر با توضیح جامع مطابقت دارند.

هرچند دیپ سرچ جذاب به‌نظر می‌رسد، اما مشکل بزرگی وجود دارد و آن اینکه ممکن است عملکردش تا ۳۰ ثانیه طول بکشد. مایکروسافت ادعا می‌کند که جست‌وجوی عمیق در وب، ارزش صبر کردن را دارد. همانطور که مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود ذکر کرده است، این ابزار برای درخواست‌های پیچیده مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات