افت سرعت پخش ویدیوهای یوتیوب در فایرفاکس؛ شایعه یا واقعیت؟

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایش لوگوی یوتیوب و فایرفاکس
ظاهراً کاربران مرورگر فایرفاکس با تأخیر پنج ثانیه‌ای در مشاهده‌ی ویدیوهای یوتیوب مواجه شده‌اند.
تبلیغات

به ادعای کاربران در به ادعای کاربران در ردیت، ویدیوهای یوتیوب حتی در صورت استفاده‌نکردن از مسدودکننده‌های تبلیغاتی در مرورگرهای غیرکروم مانند موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج، با پنج ثانیه تأخیر پخش می‌شوند.

زمانی که کاربران مروگر خود را به کروم تغییر دهند، تأخیر برطرف می‌شود. این نشان می‌دهد تأخیر ممکن است مربوط به مرورگر باشد. ظاهراً همه‌ی کاربران این تأخیر را تجربه نمی‌کنند؛ بدین ترتیب شاید مربوط به حساب کاربری یوتیوب نیز باشد.

ادعای افت سرعت پخش ویدیو توسط تعداد زیادی از سایر کاربران ردیت نیز تأیید شد. کاربران ادعا می‌کنند که تأخیر را بدون فعال کردن افزونه‌ها تجربه کرده‌اند. تأخیر همچنین فقط یک بار اتفاق نمی‌افتد و هر بار که لینک‌های یوتیوب در تب جدیدی باز می‌شوند، تأخیر مجدد رخ می‌دهد.

ادعاها در حالی مطرح می‌شود که پلتفرم ویدیومحور گوگل رسماً واکنش نشان داده است. یوتیوب امروز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) بیان کرد که این مشکل به مسدودکننده‌های تبلیغاتی مربوط می‌شود و ارتباطی به نوع مرورگر مورد استفاده ندارد. یوتیوب به کاربرانی که این تأخیر را تجربه می‌کنند توصیه کرده که یا اجازه نمایش تبلیغات را بدهند یا از حساب کاربری پریمیوم استفاده کنند.

یوتیوب می‌گوید برای حمایت از اکوسیستم متنوعی از سازندگان در سطح جهان و اجازه دادن به میلیاردها نفر برای دسترسی به محتوای موردعلاقه‌ی خود در یوتیوب، تلاش‌هایی را برای کاهش آگهی‌ها انجام داده‌ است تا کاربران دارای حساب پریمیوم و مسدودکننده‌های تبلیغاتی، به هنگام مشاهده ویوئو با آن‌ها مواجه نشوند.

کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی را نصب کرده‌اند، صرف‌نظر از مرورگری که استفاده می‌کنند، ممکن است ویدئوها را به شکل مطلوب مشاهده نکنند.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه یوتیوب برای کسب درآمد، شروع به منع مسدودکننده‌های تبلیغاتی کرده است تا کاربران را متقاعد به خرید یوتیوب پریمیوم کند.

این حرکت از بسیاری جهات منطقی است، زیرا یوتیوب برای بقا و پرداخت دستمزد سازندگانی که برای تأمین مخارج زندگی خود به آن وابسته هستند، باید کسب درآمد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات