مایکروسافت: اپل و گوگل عامل رشدنکردن بینگ هستند

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft در میان جمعیت
یکی از مدیران ارشد مایکروسافت می‌گوید قراردادهای انحصارگرایانه‌ی گوگل با اپل و سایر برندها جلوی رشد بینگ را گرفته است.
تبلیغات

یکی از مدیران مایکروسافت با حضور در دادگاه گوگل مدعی شد که اپل و سایر تولیدکنندگان گوشی هوشمند از امضای توافق‌نامه‌هایی که ممکن بود به رشد موتور جست‌و‌جوی بینگ کمک کند، خودداری کردند. با این کار، جایگاه گوگل به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند حفظ شد و بینگ نتوانست رشد کند.

جاناتان تینتر، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در تیم بینگ، در دادگاهی حاضر شد که در نتیجه‌ی شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده از گوگل تشکیل شده است. این پرونده که آمریکا دربرابر گوگل نام دارد، یکی از مهم‌ترین پرونده‌های حقوقی صنعت فناوری در دهه‌ی اخیر محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که گوگل سالانه ۱۰ میلیارد دلار به اپراتورهای مخابراتی و گوشی‌سازان می‌دهد تا مطمئن شود که جایگاه موتور جست‌و‌جویش به‌خطر نمی‌افتد. از نگاه دولت آمریکا، این قراردادها انحصارگرایانه هستند و به رقابت ضربه می‌زنند.

تینتر در دادگاه گفت بینگ برای تبدیل‌شدن به موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوشی‌هایی که در آمریکا فروخته می‌شوند، با معضل مواجه است. به گفته‌ی او، تبدیل‌نشدن بینگ به موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوشی‌ها باعث افت کیفیت نتایج جست‌و‌جو در این سرویس شده است.

بر اساس گفته‌ی مدیر مایکروسافت، بینگ در دهه‌ی اخیر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض هیچ‌یک از آیفون‌ ها و گوشی‌های اندرویدی فروخته‌شده در بازار آمریکا ازجمله گوشی سامسونگ نبوده است؛ آن هم در شرایطی که مایکروسافت گاهی‌اوقات حاضر بوده بیش‌از ۱۰۰ درصد درآمد را به شریک تجاری‌اش پرداخت کند: «ما به حدی بزرگ بودیم که در بازار حاضر باشیم، اما به حدی بزرگ نبودیم که برنده شویم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات