ماهانه ۲ میلیارد کاربر ویدیوهای یوتیوب شورتس را تماشا می‌کنند!

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
بر اساس ادعای گوگل، هر ماه دو میلیارد کاربر فعال به تماشای ویدیوهای بخش YouTube Shorts می‌نشینند.
تبلیغات

گوگل در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۳ گفت بیش‌از دو میلیارد کاربر ماهانه‌ که در حساب خود لاگین کرده‌اند، ویدیوهای بخش YouTube Shorts را تماشا می‌کنند. یوتیوب بخش شورتس را برای رقابت با تیک‌تاک و اینستاگرام ریلز راه‌اندازی کرد. این شرکت سال گذشته گفته بود ماهانه ۱٫۵ میلیارد کاربر به تماشای ویدیوهای شورتس می‌نشینند.

گوگل همچنین از درآمد ۷٫۶۷ میلیارد دلاری یوتیوب ازطریق تبلیغات خبر داده است. یوتیوب با این عملکرد، فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شد و چهار درصد رشد سالانه تجربه کرد. این شرکت در ماه‌های اخیر تلاش کرده است یوتیوب را وارد حوزه‌های جدیدی ازجمله پخش زنده و اختصاصی مسابقات ورزشی کند.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، گوگل سال گذشته گفته بود سرویس‌های یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک دارای ۸۰ میلیون کاربر اشتراکی هستند، اما در گزارش مالی جدیدش هیچ اشاره‌ای به تغییرات تعداد این کاربران نکرد. یوتیوب هفته‌ی گذشته قیمت پلن اشتراکی پریمیوم را دو دلار و قیمت سرویس یوتیوب موزیک را یک دلار افزایش داد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات