آمازون با تأسیسات ماهواره‌ای جدید به رقیبی جدی برای استارلینک تبدیل می‌شود

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
تأسیسات آمازون
پروژه‌ی کویپر (Kuiper) آمازون، آزمایش‌های اینترنت پرسرعت را از سال ۲۰۲۴ برای مشتریانش آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

پروژه‌ی کویپر (Kuiper) آمازون، رقیب استارلینک است. این شرکت اعلام کرد مرکز پردازش ماهواره‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری جدیدی در فلوریدا تأسیس می‌کند. غول خرده‌فروشی آنلاین قصد دارد اولین ماهواره‌های خود را طی ماه‌های آینده به‌ فضا پرتاب کند و پس‌ از آن اولین مشتریان قادر خواهند بود به‌طور آزمایشی از خدمات مذکور استفاده کنند.

پروژه‌ی کویپر مثل استارلینک ایلان ماسک، قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای سریع و مقرون‌به‌صرفه‌ را برای مناطقی که اینترنت سنتی در آنجا وجود ندارد ارائه دهد. پروژه‌ی مذکور سال ۲۰۱۸ آغاز شد و دو سال بعد مجوز ماهواره‌ FCC را دریافت کرد. این شرکت می‌خواهد مجموعه‌ای متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره ایجاد کند تا پوشش پهنای‌باند یکپارچه‌ای برای کاربران روستایی فراهم سازد. آمازون هنوز قیمت‌گذاری مصرف‌کننده را اعلام نکرده اما به برنامه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ اشاره دارد و می‌گوید قیمت یکی از اصول کلیدی پروژه‌ی کویپر است. این شرکت همچنین قصد دارد خدمات خود را با سرعت‌ها و قیمت‌های مختلف ارائه دهد.

به‌نوشته‌ی انگجت، ماهواره‌ی کویپر تا پایان سال ۲۰۲۳ در تأسیسات تولیدی پیشرفته‌ی کرکلند واشینگتن مونتاژ خواهد شد. تأسیسات جدید فلوریدا محموله‌های ماهواره‌ای را دریافت خواهند کرد و آماده‌سازی نهایی را قبل‌ از استقرار تجاری انجام خواهند داد. آمازون می‌گوید پرتاب‌های ایمن را ازطریق Blue Origin، Arianespace و United Launch Alliance (ULA) انجام داده است.

آمازون می‌گوید درحال‌حاضر بیش‌ از ۱۴۰۰ نفر روی پروژه‌ی کویپر کار می‌کنند و این شرکت انتظار دارد ابتکارش در نهایت از هزاران تأمین‌کننده و مشاغل متعدد به‌خصوص در آلاباما، فلوریدا و کلرادو پشتیبانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات