تجهیزات اینترنت 5G هواوی و ZTE در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود؟

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی و ZTE روی نمایشگر گوشی هوشمند
اتحادیه اروپا نگران جاسوسی رژیم چین در کشورهای قاره سبز است.
تبلیغات

گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا قصد دارد استفاده از تجهیزات ارتباطی هواوی و ZTE را با محدودیت بیشتری همراه کند. از قرار معلوم برخی از نمایندگان خواستار ممنوعیت سرویس اینترنت 5G این دو شرکت چینی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

جالب است بدانید که از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها ۱۰ کشور همکاری با دو شرکت هواوی و ZTE را قطع کرده‌اند. نمایندگان اروپایی نگران‌اند که این دو شرکت خطرات امنیتی قابل‌توجهی را برای اتحادیه اروپا و شهروندان آن به همراه داشته باشند.

اگر چه فعالیت هواوی و ZTE در تمامی کشورهای اروپایی ممنوع نشده است، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد ممنوعیت این دو شرکت را دارند. حداقل ۲۱ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه، قوانینی برای ارزیابی خطرات وضع کرده‌اند و سه کشور هم در حال تصویب قوانینی در این زمینه هستند.

پس از تصویب قانون ارزیابی خطرات فروشندگان پرخطر، بسیاری از کشورهای اروپایی این اختیار را خواهند داشت که فروشندگان خاصی را از عرضه تجهیزات 5G منع کنند یا تجهیزاتی را که قبلاً مستقر شده‌اند، حذف کنند. به نظر می‌رسد که همه‌ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت شبکه‌های 5G هواوی و ZTE همسو باشند؛ اما سه کشور هنوز اقدامی علیه این دو فروشنده انجام نداده‌اند.

به‌دلیل وضعیت وخیم روابط دیپلماتیک بین پکن و واشنگتن، هواوی و ZTE از تامین تجهیزات 5G در ایلات متحده آمریکا و بریتانیا منع شده‌اند. هند هم چند سال پیش این دو فروشنده را از شرکت در مزایده‌های طیف 5G خود به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی منع کرد.

هر دو شرکت هواوی و ZTE بر بی‌گناهی خود تأکید می‌کنند و ادعا دارند که تجهیزات آن‌ها هرگز برای جاسوسی توسط دولت چین استفاده نشده است. با این حال، آژانس‌های امنیت ملی غربی همچنان بدبین هستند.

منبع: techspot

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات