تلگرام در برزیل فیلتر شد (به‌روزرسانی: دادگاه حکم فیلترینگ را لغو کرد)

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو تلگرام Telegram در صفحه اصلی اپلیکیشن
دادگاه برزیل در حکمی ضمن مسدودسازی تلگرام اعلام کرده است که این پیام‌رسان باید از گوگل پلی و اپ استور حذف شود.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲): بر اساس گزارش دویچه‌وله، دادگاه فدرال برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم تعلیق تلگرام لغو شده است. قاضی فلاویو لوکاس می‌گوید تعلیق کامل تلگرام «اقدامی منطقی نیست» چون این پیام‌رسان تأثیر به‌سزایی روی آزادی ارتباطات دارد.

با وجود لغو حکم فیلترینگ، جریمه‌ی روزانه ۲۰۰٬۰۰۰ دلاری تلگرام همچنان پابرجا است.

خبر اصلی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۲): دادگاهی در برزیل حکم مسدودسازی موقت علیه تلگرام صادر کرده است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک این پیام‌رسان محبوب از فروشگاه‌های آنلاین برزیلی حذف خواهد شد.

قاضی ولینگتون لوپز دا سیلوا، به گوگل و اپل دستور داده است تلگرام را از پلی استور و اپ استور حذف کنند. به گفته‌ی قاضی برزیلی، اپراتورهای موبایلی نیز موظف‌اند دسترسی به تلگرام را مسدود کنند.

بر اساس گزارش انگجت، مسدودسازی تلگرام در برزیل نتیجه‌ی ارائه ندادن اطلاعات کامل کاربران در دو گروه چت نئو نازی است. باور بر این است که این گروه‌ها در تحریک حمله به مدارس برزیل نقش داشته‌اند.

تلگرام تا زمان ارائه‌ی اطلاعات کافی به مقامات دولت باید روزانه حدوداً ۲۰۰٬۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کند.

به گفته‌ی منابع آگاه، گروه‌های چت موردبحث در گوشی نوجوانی که متهم به تیراندازی در مدارس برزیل است پیدا شده است. دو حادثه‌ی تیراندازی باعث مرگ سه نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر شد. مقامات دولت برزیل می‌گویند افزون‌بر محتوای نازیسم، در گروه‌های موردبحث آموزش نحوه‌ی قتل، دستورالعمل ساخت بمب و ویدیوهای خشونت‌آمیز را مشاهده کرده‌اند.

قاضی دا سیلوا می‌گوید تلگرام صرفاً اطلاعات مدیر یک گروه به نام «جنبش یهودستیزی برزیل» را در دسترس دولت قرار داده و نتوانسته است جزئیات اعضا را ارائه دهد. تلگرام همچنین هیچ جزئیاتی درباره‌ی گروه دیگری به نام «جبهه‌ی یهودستیزی» ارائه نداده است.

تلگرام به دولت برزیل گفته که گروه‌های موردبحث حذف شده‌اند و امکان بازیابی هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات