تزریق هوش مصنوعی به یوتیوب: تغییر لباس و محیط ضبط ویدئو امکان‌پذیر می‌شود

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
رئیس جدید یوتیوب می‌گوید این پلتفرم روی قابلیت جدیدی برپایه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند که تغییر لباس و محیط ضبط ویدئو را امکان‌پذیر خواهد کرد.
تبلیغات

نیل موهان که ماه گذشته‌ی میلادی به‌عنوان رئیس جدید یوتیوب انتخاب شد، در اولین یادداشتی که برای کارکنان شرکت ارسال کرده، از اولویت‌بندی‌های اصلی و قابلیت‌های جدیدی گفته است که در آینده به محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئو در دنیا اضافه خواهند شد. موهان در یادداشتش می‌گوید که همچنان تولیدکنندگان محتوا را در اولویت قرار می‌دهد.

یکی از بخش‌های جالب‌ یادداشت نیل موهان، اشاره به قابلیت جدیدی بود که از هوش مصنوعی مولد نشئت می‌گیرد و تولید ویدئوهای خلاقانه‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. به‌گفته‌ی موهان، تولیدکنندگان محتوا خواهند توانست با هوش مصنوعی، لباس یا محیطی که در آن حضور دارند، تغییر دهند.

به‌گزارش ورج، یوتیوب هنوز جزئيات دقیق ابزارهای جدید هوش مصنوعی را ارائه نداده است؛ اما مدیرعامل این شرکت می‌گوید قابلیت‌های مذکور «در ماه‌های پیش رو» در‌دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرند. موهان می‌گوید یوتیوب برخی از سیستم‌های امنیتی را در نظر می‌گیرد تا از استفاده‌ی مسئولانه از قابلیت‌های جدید مطمئن شود.

به‌دنبال محبوبیت انفجاری ابزارهای هوش مصنوعی مولد نظیر ChatGPT، بسیاری از تحلیلگران نگرانی‌هایی درباره‌ی اخلاقیات و قانون‌مندی این سرویس‌ها مطرح کرده‌اند. برخی از منتقدان می‌گویند دیتاست‌های استفاده‌شده برای تعلیم این مدل‌های هوش مصنوعی احتمالاً عامل نقض کپی‌رایت هستند.

نیل موهان به قابلیت جدیدی برای بخش YouTube Shorts نیز اشاره کرده که مشابه استوری‌های اینستاگرام است. یوتیوب قبل از پایان سال جاری میلادی میزبان قابلیتی مشابه Duet تیک تاک می‌شود تا کاربر بتواند دو ویدئو شورت یا یک ویدئو شورت و یک ویدئو معمولی را هم‌زمان ضبط کند. ویدئوهای بخش Duet تیک تاک یکی از فرمت‌های ویدیوئی محبوب در این شبکه‌ی اجتماعی هستند. اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ قابلیتی به نام Reels Remix منتشر کرد که کارکردی مشابه دارد.

یوتیوب اواخر سال ۲۰۲۲ گفت به‌زودی از‌طریق سرویس YouTube TV پخش انحصاری برنامه‌ی NFL Sunday Ticket را آغاز خواهد کرد که به لیگ ملی فوتبال آمریکایی ارتباط دارد. موهان می‌گوید قابلیت جدید دیگر یوتیوب که قبل از پایان ۲۰۲۳ منتشر می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد که چندین بازی را هم‌زمان مشاهده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات