توییتر موقتاً لینک‌دهی به اینستاگرام و فیسبوک را ممنوع و سپس از مواضع خود عقب‌نشینی کرد

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
چهره نگران ایلان ماسک Elon Musk در کنار لوگو توییتر
توییتر در اقدامی باورنکردنی و ناگهانی، لینک‌دهی به پلتفرم‌های رقیب را ممنوع کرد، اما زمان زیادی نگذشته بود که شاهد عقب‌نشینی از این سیاست بودیم.
تبلیغات

با وجود این‌که ایلان ماسک قبلاً هشدار داده بود که توییتر «قابلیت‌های احمقانه‌ی زیادی در ماه‌های پیش رو آزمایش می‌کند» برای خیلی‌ها قابل‌باور نبود که این شبکه‌ی اجتماعی سراغ ممنوعیت لینک‌دهی به رقبایش برود؛ با این‌حال توییتر روز گذشته در بیانیه‌ای جنجالی گفت کاربران حق ندارند لینک سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک را منتشر کنند. پس از انتقادات فراوان، توییتر از مواضعش عقب‌نشینی کرد، با این‌حال تصمیم‌های ناگهانی و غیرقابل‌انتظاری که ماسک برای توییتر می‌گیرد همچنان انتقادات فروانی به دنبال دارد.

بر اساس آنچه تک‌کرانچ می‌نویسد، توییتر شب گذشته تمامی لینک‌هایی را که باعث انتقال کاربر به سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شدند مسدود کرد. در ابتدا پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام، مستودون و تروث سوشال هدف سیاست جدید توییتر قرار گرفتند. قوانین سخت‌گیرانه‌ای که توییتر از آن‌ها عقب‌نشینی کرد اعلام می‌کردند کاربر نمی‌تواند لینک سایر پروفایل‌های اجتماعی خود را منتشر یا حتی آی‌دی پروفایل‌های دیگرش را در توییت تایپ کند.

توییتر به‌وضوح گفت اجازه‌ی «ترویج رایگان شماری از پلتفرم‌های اجتماعی را صادر نمی‌کند» و تمامی حساب‌هایی را که «صرفاً با هدف ترویج سایر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند» حذف می‌کند. توییتر گفت هدفش جلوگیری از تبلیغ رایگان برای پلتفرم‌های رقیب است.

زمان زیادی از انتشار بیانیه‌های اولیه نگذشته بود که مشخص شد شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک تمامی توییت‌های مربوط‌به سیاست‌های جدید را حذف کرده است. این شرکت همچنین در سکوت خبری صفحه‌ی مختص‌به قوانین جدید را از دسترس خارج کرد. حساب کاربری Twitter Safety نظرسنجی جدیدی شروع کرد تا نظر کاربران را درباره‌ی سیاست ممنوعیت لینک‌دهی به سایر شبکه‌های اجتماعی بپرسد.

پس از انتقادان فراوان، ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران گفت سیاست ممنوعیت لینک‌دهی به پلتفرم‌های رقیب تعدیل می‌شود تا حساب‌هایی تعلیق شوند که تنها هدف آن‌ها تبلیغ رایگان برای شبکه‌های اجتماعی دیگر است. توییتر تاکنون هیچ بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است.

توییتر پیش از عقب‌نشینی از سیاست‌هایش گفته بود که اگر کاربر توییتی شامل لینک یا آی‌دی پروفایل خود در سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کند، خواستار حذف توییت می‌شود. همچنین گفته شد که نقض چندباره‌ی این سیاست باعث قفل شدن موقتی حساب کاربری خواهد شد. اگر کاربر در بخش بیوگرافی حساب توییتر به سایر شبکه‌های اجتماعی لینک می‌داد، حسابش موقتاً تا زمان حذف لینک‌ها تعلیق می‌شد.

توییتر روز گذشته حساب کاربری یکی از روزنامه‌نگاران واشینگتن پست را مسدود کرد. تیلور لورنز پیش از تعلیق شدن تمامی توییت‌هایش را حذف کرده و تنها سه توییت را باقی گذاشته بود: دو مورد از این توییت‌ها شامل لینک به سایر پروفایل‌های اجتماعی لورنز بود. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که حساب توییتری تیلور لورنز از حالت تعلیق درآمده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی تصمیم‌های ناگهانی و عجیب ایلان ماسک برای توییتر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات