ایلان ماسک با «عفو عمومی» حساب‌های تعلیق‌شده، بدترین کاربران اینترنت را به توییتر برمی‌گرداند

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک با برگزاری نظرسنجی در توییتر، تصمیم گرفت حساب‌های تعلیق‌شده را به این شبکه‌ی اجتماعی برگرداند. بیش از ۱٫۵ میلیون نفر با این کار موافق بودند.
تبلیغات

ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر، تصمیم گرفته است از دوشنبه‌ی این هفته به حساب‌های تعلیق‌شده «عفو عمومی» اعطا کند. این حساب‌ها پیش‌تر به‌دلیل نقض قوانین توییتر تعلیق شده بودند و ایلان ماسک عملاً در حال بازگردانی بدترین کاربران توییتر به این شبکه‌ی اجتماعی است.

عفو عمومی به حساب‌های تعلیق‌شده دومین تصمیم مدیریتی مهم ایلان ماسک از زمان خرید توییتر محسوب می‌شود. ماسک در اولین اقدام خود برخلاف اظهارات پیشینش، بدون تشکیل شورای نظارت بر محتوا حساب تعلیق‌شده‌ی رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را فعال کرد.

هر دو تصمیم مهم ایلان ماسک با برگزاری نظرسنجی گرفته شدند. ماسک با این کار به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً در مدیریت توییتر ایفای نقش کنند. نکته‌ی جالب این است که ۷۲٫۴ درصد از مجموع ۳٫۱۶ میلیون نفری که در نظرسنجی دوم ایلان ماسک شرکت کردند، با برگرداندن حساب‌های تعلیق‌شده موافق بودند.

چند روز پس از خرید توییتر، ایلان ماسک گفته بود که شورایی متشکل از دیدگاه‌های متنوع برای نظارت بر محتوا تشکیل می‌دهد؛ اما تا به این لحظه هیچ خبری درباره‌ی شورای مذکور در توییتر منتشر نشده و ایلان ماسک شخصاً تصمیم‌های مهم را اتخاذ کرده است.

به‌نوشته‌ی ورج، ایلان ماسک در دفاع از اقدام خود گفت قراردادی با فعالان اجتماعی امضا کرده و تشکیل شورای نظارت بر محتوا بخشی از این قرارداد بوده است؛ اما گروه‌های فعال سیاسی و اجتماعی قرارداد را به‌هم زدند؛ به‌همین‌دلیل، شورای نظارت بر محتوا تشکیل نشد. هیچ‌کس نتوانسته است این ادعای ایلان ماسک را تأیید کند. در همین حین، شماری از شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ وجود چنین قراردادی را تکذیب کرده‌اند.

توییتر حتی قبل از فروش به ایلان ماسک، بهشتی برای علاقه‌مندان به نفرت‌پراکنی بود. بسیاری از حساب‌های تعلیق‌شده افرادی هستند که اطلاعات گمراه‌کننده یا پیام‌های توهین‌آمیز منتشر کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که کدام حساب‌های تعلیق‌شده به توییتر برمی‌گردند. ماسک می‌گوید حساب‌هایی که قانون را نقض یا در پویش‌های بزرگ اسپم شرکت کرده‌اند، شامل عفو عمومی نخواهند شد.

برگرداندن تعداد زیادی از حساب‌های تعلیق‌شده به توییتر قطعاً به‌مذاق شرکت‌های تبلیغاتی خوش نمی‌آید. از زمان امضای قرارداد ایلان ماسک و توییتر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی این شبکه‌ی اجتماعی را ترک کرده‌اند. برندها به تبلیغ در پلتفرمی که محفل نفرت‌پراکنی است، تمایلی ندارند. در همین حین، ایلان ماسک تلاش می‌کند وابستگی توییتر را به تبلیغات کاهش و فروش نسخه‌ی اشتراکی را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات