سرویس VPN گوگل با محدودیتی مهم برای ویندوز و مک منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس VPN گوگل که پیش‌تر برای اندروید و iOS منتشر شده بود، هم‌اکنون در پلتفرم دسکتاپ نیز قابل دسترس است. این سرویس یک محدودیت مهم دارد.
تبلیغات

گوگل از روز گذشته سرویس VPN اختصاصی خود را برای ویندوز و macOS دردسترس قرار داده است. مشترکین پلن پریمیوم سرویس گوگل وان ( Google One) از این پس می‌توانند در ۲۲ کشور به VPN وصل شوند. کاربران برای تهیه‌ی پلن پریمیوم گوگل وان باید ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، نسخه‌ی دسکتاپ VPN گوگل همچون نسخه‌ی اندروید و iOS یک‌سری محدودیت‌ها دارد. کاربران صرفاً در کشورهای تحت پشتیبانی می‌توانند از VPN گوگل استفاده کنند. امکان استفاده از VPN گوگل برای دور زدن محدودیت‌های منطقه‌ای وجود ندارد.

استفاده از VPN باعث می‌شود که IP کاربر برای سیستم‌هایی که در فضای آنلاین رهگیری انجام می‌دهند، قابل رؤیت نباشد. VPN به‌طور کلی امنیت کاربر را در فضای آنلاین بیشتر می‌کند.

همچون سرویس iCloud Plus VPN اپل، سرویس جدید گوگل اجازه نمی‌دهد به‌صورت دستی آدرس IP کشور دیگری را استفاده کنید. گوگل می‌گوید IP جدید شما مربوط به همان منطقه‌ای است که در آن حضور دارید. پراستفاده‌ترین ویژگی VPNهای امروزی، متصل شدن به IP کشورهای دیگر است و نبود چنین قابلیتی در VPN گوگل باعث می‌شود افراد کمی به آن تمایل نشان دهند.

گوگل در سال ۲۰۲۰ سرویس VPN را دراختیار مشترکین پلن پریمیوم گوگل وان در ایالات متحده قرار داد. از آن زمان، تعداد کشورهای تحت پشتیبانی VPN گوگل به ۲۲ مورد رسیده و همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت نام ایران در بین این کشورها دیده نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات