توییتر تا چند هفته دیگر قابلیت ویرایش توییت را دردسترس قرار می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر می‌گوید تا قبل از پایان ماه جاری میلادی، قابلیت ویرایش توییت را به‌صورت محدود دردسترس شماری از کاربران سرویس اشتراکی Twitter Blue قرار می‌دهد.
تبلیغات

توییتر آزمایش قابلیت ویرایش توییت را آغاز کرده است. پس از سال‌ها درخواست کاربران، سرانجام تا پیش از پایان ماه جاری میلادی، توییت‌های ویرایش‌شدنی برای شماری از کاربران سرویس اشتراکی Twitter Blue دردسترس قرار می‌گیرد.

طبق گفته‌ی توییتر، قابلیت ویرایش توییت فعلاً در حال گذراندن آزمایش‌های داخلی است. ظاهراً این قابلیت شباهت‌هایی به قابلیت ویرایش پست در فیسبوک دارد و تاریخچه‌ی ویرایش توییت‌ها را نیز نمایش می‌دهد تا کاربران نسخه‌ی ویرایش‌نشده‌ی توییت را نیز ببینند.

توییتر در بیانیه‌ای می‌گوید تا ۳۰ دقیقه پس از انتشار توییت، کاربر می‌تواند چند بار آن را ویرایش کند. توییت‌های ویرایش‌شده آیکون تاریخچه و برچسب زمانی خواهند داشت تا کاربران بدانند توییتی که در حال خواندنش هستند، پس از انتشار ویرایش شده است.

اسکرین شات قابلیت ویرایش توییت توییتر Twitter

برچسب ویرایش که در زیر توییت نمایش داده می‌شود، شامل تاریخچه‌ی کامل ویرایش است و نسخه‌های پیشین توییت را نیز در خود دارد. توییتر می‌گوید درحال‌حاضر مشغول آزمایش توییت‌های ویرایش‌شدنی با گروه کوچکی از کاربران است تا مشکلات احتمالی را برطرف کند. توییتر می‌خواهد بررسی کند که مردم چگونه ممکن است از توییت‌های ویرایش‌شدنی سوءاستفاده کنند.

به‌گزارش ورج، پس از تکمیل آزمایش داخلی اولیه‌، قابلیت ویرایش توییت دردسترس تعدادی از کاربران سرویس اشتراکی Blue قرار می‌گیرد. توییتر به‌‌وضوح می‌گوید این قابلیت در ابتدا در کشوری واحد ارائه می‌شود و پس از دریافت بازخوردها، دردسترس سایر کاربران قرار می‌گیرد.

if you see an edited Tweet it's because we're testing the edit buttonthis is happening and you'll be okay— Twitter (@Twitter) September 1, 2022

جی سالیوان، قائم‌مقام محصولات مصرفی توییتر، اوایل سال جاری میلادی گفت در سال‌های اخیر، هیچ قابلیتی به‌اندازه‌ی ویرایش توییت درخواست نشده است. با اینکه تقاضا برای ویرایش توییت زیاد است، همچنان کارشناسان نگرانی‌هایی درباره‌ی این قابلیت دارند. جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر، تا زمانی که به‌عنوان رهبر این شرکت فعالیت می‌کرد، به قابلیت ویرایش توییت تمایلی نشان نداد و در سال ۲۰۲۰ گفت توییتر احتمالاً هرگز به قابلیت ویرایش توییت مجهز نمی‌شود.

فیسبوک، اینستاگرام، مدیوم، تلگرام و بسیاری دیگر از پلتفرم‌های امروزی شامل گزینه‌ای برای ویرایش محتوا هستند و تاکنون نمونه‌های جنجالی زیادی درباره‌ی سوءاستفاده از این قابلیت مشاهده نشده است. مدیر ارشد پیشین تیم امنیت در متا اوایل امسال از کلاه‌برداری کریپتویی خبر داد که افراد سودجو برای عملی‌کردن آن از قابلیت ویرایش پست فیسبوک استفاده کرده بودند.

توییتر درحال‌حاضر به ارائه‌ی قابلیت ویرایش توییت برای کاربران نسخه‌ی غیراشتراکی اشاره نکرده است. سرویس اشتراکی Blue قبلاً با پرداخت ۲٫۹۹ دلار در ماه دردسترس بود؛ اما اخیراً قیمتش به ۴٫۹۹ دلار افزایش پیدا کرده است.

از دیگر قابلیت‌های دردسترس برای کاربران سرویس اشتراکی Blue می‌توان به Undo Tweet اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد قبل از ارسال نهایی توییت، از انتشار آن را جلوگیری کنند. اشتراک Blue نوار ناوبری شخصی‌سازی‌شدنی و تصاویر پروفایل شش‌ضلعی NFT را نیز ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات